آلبرت انیشتین در بهترین کتاب های موسیقی

در بعضی از مناطق ایران اشکال غیر گرد نیز موجود است. نی انبان بیشتر در جنوب ایران مورد استفاده قرار میگیرد و در بعضی نقاط ایران آن را ” خیک نای ” نیز مینامند. قانون سازی است که معمولا بهصورت تکنواز نواخته میشود ولی هرگاه که با ارکستر همراه میشود در ردیف اول نوازندگان قرار میگیرد. این ساز دارای یک جعبهٔ چوبی به شکل ذوزنقهاست که به وسیلهٔ دو انگشت سبابه و دو مضراب (که میان حلقهای که به انگشت کردهاند و خود انگشت قرار میگیرند) نواخته میشود. بیش از دوهزار سال است که غرب و شرق به قدرت موسیقی در برانگیختن احساسات اذعان کردهاند. پس اگر شما يك هارد درايو يا CD درايو قديمي داريد كه از IDE استفاده مي كند. به همین منظور استفاده از کتابهای آموزش مبانی موسیقی میتواند بسیار راهگشا باشد. چنانچه قصد یادگیری و آموزش مجازی سه تار را دارید، برای تماشای مجموعه ویدیوهای آموزشی آنلاین کلیک کنید! چنانچه قصد یادگیری اصطلاحات موسیقی را دارید، این مقاله را از دست ندهید! چنانچه به شخصیت شناسی از روی ساز مورد علاقه تمایل دارید، این مقاله را از دست ندهید! برای آشنایی با بهترین پیانو پیشنهاد میکنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید!  This c​on​tent has  be en cre​ated  with t​he ​help of sahandbook Content G enerator DE MO .

کتاب های موسیقی

نوازنده بر روی کاخون مینشیند و با ضربات کف دست و انگشتان که بر روی صفحه جلویی ساز میکوبد، صدایی خاص و زنگ دار تولید میکند. کاخون (Cajon) لغتی اسپانیایی به معنی «جعبه، صندوق، صندوقچه، کمد کوچک یا میز کشودار کوچک» است که به نوعی ساز کوبهای گفته میشود. ساز به ابزار نواختن موسیقی گفته میشود. اگرچه هر وسیلهای را که صدا بدهد میتوان ساز دانست ولی در کل منظور از ساز وسایلی است که صرفاً برای اجرای موسیقی ساخته میشود. این ساز ضربی که از حلقهای چوبی تشکیل شده که بر یکی از سطوح جانبی دایرهای شکل آن پوست کشیده شدهاست، این ساز را با ضرب سر انگشتان هر دو دست مینوازند. رباب، یکی از سازهای زهی است که از چهار قسمت شامل شکم خربزه مانند، سینه، دسته و سر تشکیل شدهاست. عناصر اصلی تشکیلدهندهٔ موسیقی شامل زیروبمی (نَواک) (تعیینکنندهٔ ملودی و هارمونی) و ضربآهنگ (ریتم) است. مضرابش دو چوب یکی به شکل عصا و دیگری ترکهای نازک است. ارسطو موسیقی را یکی از شاخههای ریاضی میدانسته و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفتهاند، همانند ابن سینا که در بخش ریاضی کتاب شفا از موسیقی نام بردهاست ولی از آنجا که همه ویژگیهای موسیقی مانند ریاضی مسلم و غیرقابل تغییر نیست، بلکه ذوق و قریحهٔ سازنده و نوازنده هم در آن دخالت تام دارد، آن را هنر نیز میدانند. Artic le has  be en g᠎ener ated with sahandbook Content  G​en᠎er ator Demov​er sion!

طبل یکی دیگر از سازهای ضربی و کوچکتر از دهل است. از پيك بيشتر براي نواختن گيتار استفاده مي شود. در سبك هايي مانند راك و در گيتار الكتريك بيس براي نواختن قدرتي، استفاده از پيك مرسوم تر است. سپس صداي تقويت شده از طريق بلندگوها پخش مي شود. در بخش ابتدایی این کتاب، درباره تئوری موسیقی سنتی، قواعد نتها و نت نویسی توضیحات جامعی ارائه شده و سپس به مباحث پیشرفتهتر مبانی موسیقی، نشانههای تخصصی در موسیقی و فیزیک صوت پرداخته میشود. این کتاب با زبانی بسیار ساده و جذاب مبانی موسیقی را برای کودکان شرح میدهد و از جمله منابعی است که کودکان با آن ارتباط میگیرند. کتاب مبانی موسیقی نوشته استاد مصطفی کمال پورتراب، از اساتید بنام ایرانی و عضو هیئت موسس و نائب رئیس خانه موسیقی ایران، است که همواره مورد تائید آموزشگاههاست. در دايره المعارف آمريكا چاپ پنجم در سال 1974 نيز نوشته شده است كه : ساز گيتار در قرن دوازدهم ميلادي بوسيله ي عرب ها از ايران به اسپانيا برده شده است.

5 نکته درباره کتاب موسیقی که نمی‌توانید از دست بدهید

سبك بلوز Blues موسيقي اصيل سياه پوستان آفريقايي است كه به آمريكا مهاجرت كردند، و سبكي بسيار تاثيرگذار و کتاب ساز و آهنگ عميق است. سبك هاي ديگر از جمله جز يا جاز (jazz) كه موسيقي اي بسيار غني و پربار و تاثيرگذار است و بداهه نوازي در اين سبك، نقشي ويژه ايفا مي كند. مارتین بوک اسپن در کتاب 101 اثر ممتاز از بزرگان موسیقی جهان تلاش کرده است تا خوانندگان را با برترین موسیقی دانان و آهنگسازان کلاسیک آشنا نموده و این مجموعه ای ارزشمند را در اختیار تمامی هنرمندان و هنر دوستان قرار دهد تا جهانیان هیچ گاه زیباترین قطعات بی نظیر موسیقی کلاسیک و سازندگان این آهنگ های زیبا را از خاطر نبرند. با يادگيري سبك كلاسيكريال شما قادر خواهيد بود قطعات سبك و زيباي ساخته شده در اين سبك و در اين دوره ي تاريخي را بنوازيد. صداي گيتار كلاسيك بسيار گرم و دلنشين است و در قطعات موسيقي كلاسيك و پاپ كاربرد داشته و نواخته مي شود. در ایران این ساز به همراه دهل یا نقاره نواخته میشود. ابوعلی سینا: موسیقی علمی است ریاضی که در آن از چگونگی نغمهها از نظر ملایمت و سازگاری، و چگونگی زمانهای بین نغمهها بحث میشود.

دیدگاهتان را بنویسید