آنچه اپرا می تواند در مورد نمای سنگ به شما بیاموزد

اسکوپ سنگ نما ، مکانیسمی است که درون شیار کم عمق ایجاد شده در سنگ قرار می گیرد و سنگ را به تمام بخش های زیرین ، شامل دیوار نما و در اتصال تر به ملات پشت آن ، متصل و فیکس می کند. رعایت فاصله استاندارد سبب می شود تا استحکام نما افزایش پیدا نماید. با فاصله بسیار کمی از یکدیگر نصب می شوند تا در صورت انقباض وانبساط از شکسته شدن آن ها جلوگیری شود. سرامیک، سرامیک نما را می چسبانند. سرامیک نمای ساختمان همیشه در رقابت با استفاده از سنگ برای نماکاری بوده است که در حال حاضر این دو نما یعنی نمای سرامیکی و سنگ نما نسبت به سایر پوشش ­ها نظیر ماسه و سیمان، آجر و گچ محبوبیت بیشتری داشته و البته که مقاومت و زیبایی به مراتب بیشتری نیز دارند. و به دلیل مقاومت و چسبندگی بالا در کنار مزایای بسیاری همچون آب گریزی با استقبال زیادی مواجه شده است. با این حال به دلیل اینکه تنوع و یکسانی و هماهنگی عالی رنگ در نمای سرامیکی و همچنین محکمی و براق آن نسبت به هر نوع پوشش دیگری بیشتر است و نمای سنگی به جز حفظ کیفیت رنگ مزیت خاص دیگری نداشته و حتی گران قیمت­ تر نیز هست، ضمن اینکه وزن سنگ بسیار بیشتر بوده و برای ساختمان­های بلند فشار زیادی به کل ساختار وارد می گردد.

مصالح نمای خشک

A rt​icle h as  been g enerated with t he  help of behsaznama  C​on᠎tent᠎ Gener ator  D emover sion.

نوع دیگری از سیستم های نصب سرامیک خشک، سیستم نمایان می باشد که بخشی از تجهیزات روی سرامیک قرار گرفته و قابل رویت می باشند. بخشی از کلیپس ها روی سطح سرامیکی قرار گرفته و به همین دلیل به آن سیستم نمایان گفته میشود. استفاده از نوع نما را برای زیبایی بیشتر ساختمان پیشنهاد می دهد، همچنین مقاومت و دوام این نوع از نما به این دلیل که چند لایه است بسیار بالا می باشد. نمای سرامیکی یا Ceramic Facade از دسته نماهای مدرن و نوین امروزی است که به دلیل زیبایی بسیار زیاد و مزایایی که در انتهای مطلب ذکر خواهیم کرد رواج زیادی پیدا کرده است. ساختمان گرفت و امروزه بسیاری از نماها حتی نماهای سنگی ساختمان با استفاده از سرامیک های طرح سنگ اجرا می گردد. و سرامیک محکم باشد در غیر این صورت با وارد شدن ضربه کوچکی به ساختمان و یا شوک حرارتی، سرامیک از نما جدا می شود. به عنوان مثال، در سیستم فاوتون، ابتدا زیر ساخت فلزی زیرین اجرا شده و تایل های سرامیکی روی رانر قرار گرفته و با کلیپس محکم میشود. سیستم فاوتون، کلیپس چهار طرفه، ترک و ماسا زیرمجموعه های این سیستم های نصب میشوند.

در تمام مراحل نصب، کلیپس های پایینی سرامیک ها درجای خود پیچ شده و کلیپس های بالایی با کمک فنر در جای خود ثابت می شوند. همانطور که می دانید شیوه ملات دار یا اصطلاحا دوغابی از روش های سنتی و قدیمی است که در طی قرن های متوالی از این شیوه برای نصب نمای سرامیکی هم استفاده می شده است. در روش اجرای سرامیک به روش کلیپسی (نمایان) هیچگونه فعالیتی نظیر شیار یا سوراخ در بدنه سرامیک انجام نمی شود. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. بازتاب نور جلوه خوبی به ساختمان نمی دهد. پرسلان به خوبی چسبانده شود. این نوع چسب برای چسباندن سرامیک ها و پرسلان هایی که در برابر آب کاملا نفوذناپذیر هستند مناسب اند.

4 راه‌ها دستیابی به بزرگتر سرامیک پرسلانی

ابعاد و مساحتی که قرار است نماسازی در آن اجرا شود روی قیمت اجرای نمای سنگ خشک مؤثر است. من جمله این تغییرات می توان به رایج شدن نمای خشک و روش های اجرای آن اشاره کرد. در واقع سرامیکی که برای سیستم نمای ساختمان استفاده می­ شود به ساختار اولیه ساختمان وصل می ­گردد تا به عنوان سطح خارجی عمل کند که جزء ساختار اصلی ساختمان نیست. که در این صورت در مقابل باران قابل تنظیم خواهد بود نحوه نصب نمای خشک . در این روش دیگر خبری از ملات نیست و از پیچ و قلابهای مخصوص استفاده میشود؛ به گونهای که سرامیکها با فاصله بسیار کمی از هم نصب میشوند تا در برابر انقباض و انبساط مقاوم باشند. همچنین در مواردی که امکان جذب آب وجود نداشته باشد یا فاصله 4 سانتی متری کافی برای عمق مناسبی از ملات در نظر گرفته نشده باشد با محدودیت در نصب نمای سرامیکی به شیوه سنتی مواجه خواهیم شد. همچنین برای تغییرات و نوسانات دمایی سبب در هم شکسته شدن ساختار نمای سرامیکی نشود بین آنها را تا چند میلیمتر فاصله گذاشته می شود. مضاعفی است که نسبت به سایر مناطق دارد زیرا این سرامیک مانند یک سطح عایق مانع از ورود رطوبت به فضای داخلی ساختمان می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید