آنچه همه درباره دتایل اجرای نمای خشک می گویند اشتباه است و چرا

طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. رنگ مصالح به کار گرفته شده در نمای ساختمان ها، از ویژگی های بارز و جذاب یک نما به شمار می آید و کیفیت و مرغوبیت آجرنماهای به کار رفته را به صورت صحیح و مؤثر به نمایش می گذارد. می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به اجزای نام برده، روش اجرای نما خشک با استفاده از یک سازه فلزی نگهدارنده انجام میگیرد که وظیفه اتصال پوسته به سازه و تحمل بار را بر عهده دارد. با یک جستجوی در گوگل به اسامی و شرکت های مختلفی در این رابطه می رسیم. در زیر به چند مورد از این روش ها می پردازیم. این روش دارای 4 نوع پروفیل آلومینیومی می باشد و اجرای آن نسبتأ پیچیده بوده و نیاز به آموزش خاص دارد و مطابق دیتایل، پروفیل هایی در لبه های سرامیک قرار می گیرد و در نهایت سرامیک با روش هنگ بر روی قطعات مخصوص قرار گرفته، نصب و رگلاژ می گردد. ᠎This c​ontent h as ​be en cre​ated with the ᠎help  of behsaznama  C​onte​nt᠎ Gener ator بیشتر بخوانید DE᠎MO᠎.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

وزن نسبتا بالای نما: اجرای نمای آجری وزن زیادی برای ساختمان ایجاد می کند به همین علت استفاده از این نوع نما در ساختمان های بلندمرتبه توصیه نمی شود. از جمله مهم ترین متریال استفاده شده در این روش می توان به صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی بسیار فشرده، ورق آلومینیوم، آجرهای سفالی، کاشی و… از جمله آنها می توان به آجر نما صخره ای، آجرنما نسوز، آجر نما قزاقی و آجر نما سنتی اشاره کرد. به راحتی و بدون دردسر می توان رگلاژ کرد بدون آنکه تخریبی صورت بگیرد. در کنار اجرای یک طراحی زیبا، نورپردازی نما نیز می تواند به زیبایی هرچه تمام تر نمای ساختمان و نمای خانه کمک کند. امروزه با ورود فناوریهای جدید آجرها نیز با روشهای مدرن و جدید ساختهشده و شکل نویی به خود گرفتهاند. امروزه از آجر نماهای نسوز در ابعاد و رنگ¬های مختلفی استفاده می¬شود که موجب خلق نماهای متنوع و چشم نواز می¬گردد. نمای ساختمانی که در منطقه مرطوب قرار دارد مسلماً با نمای خانه ای که در منطقه گرم و خشک قرار دارد کاملاً متفاوت است؛ زیرا هم طراحی و هم مصالحی که برای نماکاری ساختمان استفاده می شوند باید از قابلیت های ویژه برای آب و هوای مورد نظر برخوردار باشند.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. این چسب مانند یک ماده¬ی الاستیک عمل می¬کند و باعث دفع شدن ارتعاشات وارده به نما و زیرسازی می¬شود. این طرح از روش¬های آجرچینی قدیمی است که در بناهای مانند مساجد و خانه¬های قدیمی هنوز هم دیده می¬شود. • نمای آجری با استفاده از چسب : در این روش لازم است چسبی هماهنگ با خصوصیات آجر نما مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید. سیستم نمای خشک نوعی از نما است که در دهه هفتاد میلادی توسط مهندسین آمریکایی جهت برجهای بلند طراحی شد و در بیشتر ایالات این کشور مورد استفاده قرار گرفت و بعد از چندین سال به دلیل کاربرد بالا و منطبق بودن با استانداردهای جدید ساختمانی وارد ایران شد.

اجرای نمای خشک آجر

از جمله نماهای تر (ملاتی) مورد استفاده در ساختمان، نمای سیمانی می باشد که بصورت شسته، تخته ماله، تگرگی و ماهوتی، تیشه ای، آبساب، موزاییک شسته، خراشی، رومی و رنگی، طراحی و در نمای ساختمان ها با کاربری های مختلف اجرا می شود. یکی از ویژگی های مهمی که طراحان و معماران را ترغیب به استفاده از این نوع نما می کند، عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی آن است. سیستم نمای خشک دارای اجزایی ازجمله: عایق حرارتی، چهارچوب نگهدارندِ، فضای خالی تهویه، اتصالات و … عایق حرارتی، اتصالات، چهارچوب نگهدارنده، فضای خالی تهویه و … این فضای خالی بین عایق و نما، عایقی دیگر برای ساختمان نحسوب می¬شود. برای این کار می توانید به یک شرکت بازسازی ساختمان مراجعه کنید. در این سیستم بر خلاف روش های سنتی برای اجرای نما هیچ خبری از ملات نمی باشد و در واقع به جای ملات از نوعی سیستم نسبت به اتصالات مکانیکی استفاده می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید