آنچه همه درباره نمای مدرن می گویند اشتباه است و چرا

8. در اجرای نمای مدرن پیمانکار نما باید متریالهایی را در این خصوصانتخاب و استفاده کند و و برای انتخاب آن لازم است نکاتی را در نظر بگیرد تا عمر نمای ساختمان افزایش بیابد و مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشد .اگر دقت نمایید بسیاری از خریداران کیفیت یک بنا را بر اساس پوسته آن می سنجند و در در صورتی که از مصالح مرغوب استفاده نشود فضای کلی کار بی کیفیت خواهد بود. اگر پیمانکار نما از این نکته چشم پوشی کند و متریال انتخاب شده را با روش غیر مرتبط در اجرای نمای مدرن استفاده کند بعد از مدتی مصالح بکار رفته خراب و کنده می شوند و باعث تخریب نمای ساختمان می شود. سپس لایه دوم که با ترکیب ماسه، پودر سنگ، خاک سنگ و سیمان به ضخامت ۵/۰ ساخته شده است، به وسیله تخته ماله روی آستر کشیده می شود. نمای رومی اجرا شده با استفاده از سیمان میتواند یکی از محبوبترین نماهای رومی شناخته شود.

شرکت های نمای خشک

This was created by behsaznama C​on tent Gen er at or DEMO .

در این روش، ابتدا سطح نما شاسی کشی شده و با نصب گیره پین دار در پشت سنگ، سنگ بهصورت کشویی وارد شاسی میشود.تنها نقص وارد بر این روش نسبت به روش سنتی دوغابی این است که درروش خشک نمیتوان بهراحتی نماهای شکسته و کلاسیک را اجرا نمود. به همین دلیل پیمانکار نما برای اجرای نما مدرن به نکاتی توجه کند که عملیات اجرای نما مدرن بدون نقص صورت گیرد . زیرا در صورت وجود نقص در اجرای نمای ساختمان با نمای سنگی ، وزن نما بیشتر است و در صورت اشتباه احتمال خرابی و خطرات بعدی بیشتر می شود. با افزایش سطوح بازشو، میزان مصالح مورد نیاز برای زیرسازی نما در هر متر مربع افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده ی نما می شود. میزان دستمزد در این نوع سنگکاری بستگی به پیچیدگی نقشه نما دارد. از جمله عوامل تاثیرگذار در طراحی نما می توان به معماری ساختمان، معماری شهر، مشخصات ساختمان و میزان هزینه اشاره کرد. در اجرای نمای ساختمان، باید به این نکته توجه شود که تمامی سنگ ها حتما اسکوپ خورده باشند.

در مورد قوانین اجرای نمای سنگ ساختمان باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که عملیات شما باعث مزاحمت نشود. نسل جدید آجرهای نما که آجر نمای نسوز نام دارند به دلیل جذب آب مناسب و پخت بالا و استحکام بسیار بالا از این مزیت برخوردارند که نیاز به مرطوب کردن آجر نداشته و به راحتی به نمای ساختمان متصل شده و بخش عمده ای از ملات را به خود جذب می کنند که این ویژگی خاص و منحصربفرد در نسل آجرنسوز باعث ایجاد استحکام بالا و زیبایی نمای ساختمان می شود . کیفیت هرگز نباید فدای کمیت شود و بسیار مهم است که کیفیت طراحی و اجرای نمای ساختمان بر اساس پارامترهای مهم تعیین شود. 4. در اجرای نمای ساختمان مدرن یک نکته ای که برای پیمانکار نما بسیار مهم است شکل گیری بدنه های ساختمان است نیاز به یک برد پژوهشی دقیق دارد. 2. پیمانکار نما در اجرای نما ساختمان عموما از مصالح نوینی استفاده می کند که در نهایت شاهد یک سبک جدید و نوین خواهید بود. عموما هزینه اجرای کار در ارتفاع بیشتر از 3 متر، به صورت توافقی اعلام میشود. در برخی از موارد این روشها به صورت سلیقهای و با توجه به امکانات موجود مانند بودجه و زمان در دسترس انتخاب میشود.

نماهای پرده ای متحرک: در این نوع از نما قطعات نما بصورت متحرک و با قابلیت تغییر در شکل، ابعاد و فاصله اجرا می شوند. نماهای پرده ای ثابت: در این نوع از نما قطعات نما بصورت ثابت و بدون تغییر شکل، ابعاد و فاصله اجرا می شوند. حسن این روش این است که پیوند نما و بدنه توسط سیمان استحکام خوبی دارد و این روش اجرای نما برخلاف سایر روش ها نیاز به مطالعات مهندسی قبل از اجرا ندارد و توسط استادکاران قابل اجرا خواهد بود. این روش یکی از متداول ترین روش های نصب در آجر نسوز کف فرش و آجر نسوز نما در ساختمان می باشد ،به دلیل اینکه دیوار های ساختمان معمولاً ترازنیستند اجرای نما با ملات سیمان این عیب را پوشش خواهد داد. در طراحی نما ترجیحا حداکثر از 2 نوع مصالح با رنگ غالب روشن و ملایم (سفید، کرم، شیری) استفاده شود. استفاده از سیستم نمای خشک در طراحی نمای ساختمان چه خارجی و چه داخلی مزایای متنوع و متعددی خواهد داشت. در حال حاضر راه های متنوع و مختلفی برای شناسایی یک شرکت معتبر وجود دارد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد طراح و مجری نمای خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید