آنچه گوگل می تواند در مورد اجرای نمای خشک به شما بیاموزد

نمای شیشه ای در مدت زمان کوتاه قابل اجرا است. در این روش سطح نما شاقولی شده و اجرای دقیق تری نسبت به روش دوغاب و اسکوپ است. علاوه بر این موارد انتخاب سنگ برای اجرای نمای سنگی در ساختمانهای مختلف باید بر اساس شناخت دقیق و اصولی صورت گیرد. اما برای محاسبه دقیق تر نیاز است که حتماً نقشه های اصلی ساختمان مورد بازرسی قرار بگیرد. متریال های اصلی تشکیل دهنده این نوع نما، پروفیل های سبک آلومینیومی و شیشه است که با استفاده از دیتیل های خاص و ابعاد متنوع کنار یکدیگر قرار می گیرند و تشکیل نمای کرتین وال (curtainwall) را می دهند. سپس پروفیل آلومینیومی به صورت عمودی که عموما به شکل L است روی اجزای شاسی کشی نما نصب می شود. بارها به این نکته اشاره کردیم که سنگ جز محبوب ترین و پرکاربرد ترین متریال ساختمانی می باشد و عمده ترین کاربرد آن در نمای ساختمان است. ریسمانکشی با کمک به اصلاح فرورفتگیها و برجستگیهای موجود در نما، به تراز شدن نما کمک میکند. 4. با استفاده از ملات برای نصب آجر، وزن نما به میزان چشمگیری افزایش پیدا میکند و این عامل ضعف بزرگی برای این روش محسوب میشود.

دیتیل اجرای نمای خشک

اما در این روش با گذشت زمان به علت تفاوت ضریب انتقال حرارت و متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض ملات، احتمال جدا شدن سنگ از نما و برخورد آن به عابران وجود دارد.به علاوه این که بعد از جدا شدن سنگ از نما در صورتی که سریع اقدام به تعمیر آن نشود، تغییرات آب و هوایی و رطوبت، مواد و مصالح ساختمان را از بین برده و به عایق های ساختمان آسیب وارد میکند. نمای خشک ساختمان به نمایی گفته میشود که دوغاب و ملات سیمانی در ساخت آنها استفاده نمیشود و در آن برای اتصال پوشش نما به ساختمان، از نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی استفاده میشود. از طرفی توجه به این نکته لازم است که روش اجرای خشک، در مقایسه با اجرای نمای سنگی با روش دوغاب و اسکوپ سریع تر خواهد بود و ملاحظات لازم برای خشک شدن نما را نمی طلبد. روکش های چوبی در انواع مختلفی از چوب موجود است و قبل از انتخاب پروفیل های نمای چوبی درک ویژگی های منحصر به فرد گونه های مختلف چوب ضروری است. بسته به جنس این تجهیزات ممکن است هزینه ای که باید برای آن صرف بشود نیز بالا و پایین شود. Po st has been gen er​at ed with t᠎he help  of behsaznama C ontent​ G᠎en er​ator DE MO .

تهویه جریان هوای داخل این محفظه با توجه به شرایط اقلیمی محل قرارگیری ساختمان و بسته به نیاز آن منطقه قابل تغییر است. در اجرای نمای سنگی ساختمان رعایت یک سری اصول و نکات در روشهایی متفاوت مثل اجرای نمای سنگ خشک و تر از اهمیت بالایی برخوردار است. یک دیگر از وظایف این قطعه این است که بار سنگینی سنگ ها را به خوبی تحمل می کند. سنگ ها بسته به جنس و فرایند شکل گیری شان رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند. با گذشت زمان تکنولوژی های استفاده شده برای نصب سنگ گسترش یافته و امروزه با ابزار ها و تجهیزات ویژه ای می توان اقدام به نصب سنگ نمود. با ظهور شیشه های رفلکس استفاده از این نوع شیشه ها در نمای ساختمان های مرتفع و برج ها امروزه بسیار متداول گشته است. هزینه اجرای نمای سنگی خشک ، در مقایسه با اجرای نمای سنگی با دوغاب و اسکوپ به دلیل اتصالات فلزی آن بالاتر خواهد بود. اجرای نمای سنگی با دوغاب و اسکوپ در هر صورت ناصافی در سطح خواهد داشت که ناترازی ها و ناشاقولی در سطوح وسیع بیشتر به چشم می آیند.

گربه‌ها، نوازان و اجرای نمای خشک

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با ما در تماس باشید. در این مقاله از مجله خدمت از ما به نحوه نصب سنگ نمای ساختمان و اجرای نمای سنگی اشاره خواهیم داشت. قرار گرفتن نمای ساختمان در معرض تغییرات آب و هوایی و حوادث طبیعی و انسانی توجه به این اصول را اهمیت بیشتر بخوانید بیشتری بخشیده است. یکی از عواملی که نیاز به وجود سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرد، سخت بودن اجرا و مشکلات متعدد دیگری بود که در اجرای نمای سیستم سنتی مانند نمای ملاتی وجود داشت. اجرا نمای خشک در مقایسه با اجرا نما با ملات دارای انعطاف پذیری بیشتری می باشد و براحتی می توانید ناصافی ها را صاف کنید. 3-پروفیل های عمودی روی صفحات L شکل با کمک پرچ ها نصب می شوند. در اجرای نمای سنگی خشک از گیره های فلزی نگهدارنده سنگ که بر روی پروفیل آلومینیومی افقی قرار می گیرد انواع مختلفی دارد که میان شیارهای جانبی ایجاد شده قرار می گیرد و این اتصال داخل سنگ مخفی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید