آیا به نمای خشک نیاز دارید؟

نصب این نوع نما به نسبت آسانتر است و وزن کمی هم دارد. نمای سرامیک خشک از انواع سیستم های نما بوده و برای اولین بار در سال 1970 در کشور ایالت متحده آمریکا اجرا شده است . از نمای خشک در نما که یکی از موضوعات مهم در ساخت و ساز محسوب می شود استفاده می کنند، چه بسا در آینده و با پیشرفت علم، نماهایی با کیفیت بالاتر، ارزانتر و در زمان کمتر به بازار این صنعت آمده و تحولی شگرف در این عرصه ایجاد کند. هزینه اجرای نمای سرامیک خشک به صورت نمایان کمتر از روش های غیر نمایان خواهد بود. در یک قرن اخیر و بخصوص در دهه 70 میلادی برای اولین بار در آمریکا و جهان در صنعت ساختمان سازی تحول ایجاد شد، مهندسان آمریکایی روش جدیدی در نماسازی ایجاد کردند که با نصب سنگ به روش نمای خشک و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت. در این روش بر خلاف روش های قبلی غیرنمایان که شیار یا سوراخ پشت تایل ایجاد می شد، شیارهایی در ضخامت تایل های سرامیکی ایجاد و تایل از قسمت فوقانی و تحتانی مهار می شود. کاهش حدود 60 درصد از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نمای ساختمان بصورت نمای خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده قابل توجهی باقی می گذارد.

اطلاعات مرد تنبل به نمای خشک

اگر تصور می کنید نما خشک ساختمان تنها از یک لایه تشکیل شده است، باید بگوییم که اشتباه می کنید! نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. با تولید اتصالات نمای خشک به صورت صنعتی مقاطع زیرسازی نما از جمله: پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، به طور جد امکان خطای انسانی به ویژه در قسمت هایی مانند: درصد اختلاط ملات و … استفاده از سیستم های نمای خشک با وجود مزیت هایی که دارد به دلیل استفاده از متریال های گران تر ساختمانی از قبیل آلومینیوم و استیل در تولید تجهیزات زیرسازی خود برای همه پروژه ها امکان پذیر نمی باشد. Data was gener at ed ᠎by behsaznama C onte nt Gene᠎rator DE MO.

طراحی و اجرای نمای سنگ تراورتن و آجرنسوز ساختمان حیدری پروژه : پروژه ساختمان حیدری فعالیت : طراحی و اجرای نمای سنگ تراورتن و آجرنسوز متراژ کل : 1200 مترمربع موقعیت مکانی : تهران منطقه 8 میدان سبلان مدت زمان اجرا : 6 ماه توضیحات تکمیلی : پروژه ساختمان حیدری یک ساختمان مسکونی موقعیت اداری… طول کل سازه می تواند به ۶۰ سانتی متر برسد ، مناسب برای هر لایه عایق. پس از پروسه ی طراحی و اتمام آن مرحله ی شروع نقشه برداری و تهیه ی نقشه های شاپ دراوینگ جهت از بین بردن خطاهای سازه ,مدول بندی متریال,زیرسازی فلزی و مدیریت پرت مصالح انجام خواهد پذیرفت. مرحله ی دوم مرحله ی طراحی سه بعدی نمای خشک ساختمان با توجه به نقشه های فاز 2 معماری بنا که این روند با توجه به حسن سلیقه ی آرشیتکت و با در نظر گرفتن زیبایی شناختی معماری و اقلیم شهری و ضوابط مهندسی و محاسبات انجام خواهد پذیرفت. بعد از تماس کارفرما برای انجام طراحی نمای ساختمان، کاتالوگها و نمونههای پروژهها در انواع سبکها برای کارفرما ارسال میشود تا خط فکری و سلیقه کارفرکا ارزیابی شود و طراح بتواند طرح نمای ساختمان را مطابق با خواستهی کارفرما ارائه دهد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش کلیدی را در این صنعت ایفا می کند و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند همگی با استاندارهای مهم مورد ارزیابی قرار گرفته و شاید بتوان گفت که با ارزیابی این فاکتور مهم ماندگار شده است.

سرامیک پرسلانی

نکته منفی این است که ملات آهک تقریباً پنج تا هشت برابر بیشتر زمان می برد – اما با استفاده از ملات های آهکی هیدرولیکی که با سرعت بیشتری تنظیم می شوند ، می توان از این امر جلوگیری کرد. فرق آن با دیگر نماهای شیشه ای این است که بالاترین نسبت شیشه به بدنه را دارد. از آنجائیکه سرامیک را روی سازه آلومینیومی نصب می کنند، سرامیک نیز مانند سنگ از طول عمر بالایی برخوردار است. سرامیکهای پرسلانی یکی از رایجترین مصالح برای اجرای نمای خشک هستند که نسبت به سرامیکهای معمولی از استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. به دلیل اجرای مستقل نما و بدون ارتباط آن با بخش های داخلی ساختمان امکان اجرای این گونه از نماها در بازسازی و نوسازی نمای ساختمان های قدیمی وجود دارد. نمای چوبی اجرا شده با پروفیل چوب پلاستیک علاوهبراین محصولی بوده که به طبیعت آسیب نمیرساند و از بازیافت چوب و پلاستیک با مخلوط آرد مخصوص تولید میشود. حتی در صورتی که از دوغاب مراقبت کافی به عمل آید، باز هم گاهی اوقات در اثر رطوبت دچار آسیب و تغییر رنگ می شود. لازم به ذکر است که در این روش مصالح و متریال نمای خشک استفاده شده در پوسته ساختمان بر خلاف روش سنتی تا حدودی با دیوار اصلی فاصله دارند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نما.

دیدگاهتان را بنویسید