آینده اجرای نمای خشک در ایران

مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک می باشد، به همین جهت این نوع نما زیبایی و ظاهر خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی سطح خود را از دست نمی دهند. در اجرای نمای کرتین وال، به طور معمول ترنسم (لامل افقی) نسبت به مولیون (لامل عمودی) طول بیشتری دارد ولی عرض آنها برابر می باشد. قاعدهٔ برونگرایی را نمیتوان به معماری بناهای عمومی همهٔ تمدنها و نحوه اجرای نمای سنگ خشک اعصار نسبت دهیم. سرامیک سایز بزرگ را باید ساخته دست بشر نامید و باید اذعان کرد که نسبت به مصالح طبیعی از تنوع رنگی بسیار بیشتری برخوردار است. طبیعی است که توجه بهنما در رأس کار قرار میگیرد همانطور که میدانیم نما بهترین معرف یک ساختمان است. با وجود اینکه لامل سازهای بسیار سبک است، اما این سازه مقاومت زیادی را در تحمل فشارهای عمودی و افقی ساختمان دارد و میتواند تمامی تنشها و فشارهایی که بهخاطر عوامل طبیعی مانند زلزله به ساختمان وارد میشود را به وسیله لامل به دیوارهای ساختمان انتقال بدهد تا بتواند ساختمان را بهخوبی حفظ کند. A᠎rt​ic le has ​been created by behsaznama​ C​ontent Gene​ra to r DE​MO!

نما می تواند در انواع؛ کلاسیک، سنتی، مدرن، مینیمال و..

فواصل، ابعاد و نوع اتصالات بهگونهای انتخاب میشود که در برابر عوامل محیطی مثل باد مقاوم باشد. مقاومت پروفیلها در برابر زنگزدگی، خوردگی و پوسیدگی مهم است و بهتر است تا حد امکان آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند. در اجرای نمای خشک برای اتصال المانها به یکدیگر از ملاط استفاده نمیشود. برای اتصال المانها از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده میشود. در اجرای نما بهصورت خشک، امکان تعویض و تعمیر المانها در صورت صدمه دیدن (مثل شکستن براثر ضربهی شدید) وجود دارد. نما می تواند در انواع؛ کلاسیک، سنتی، مدرن، مینیمال و.. البته می توان در خانه هم این کار را کرد. اجرای نمای خشک آجری هم مانند سایر مصالح بدون ملات، و با استفاده از پیچ، مهره و سایر اتصالات روی ساختمان انجام میشود. تمام سطح سطح دیوار باید تمیز شود و خاک و گچی بر روی آن وجود نداشته باشد.. برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر درباره آهن کشی و اصول آن با ادامه مقاله با آهن ملل همراه باشید. اگر میخواهید بهتر بدانید که نمای خشک ساختمان چیست، انواع نمای خشک را بشناسید و با نحوه اجرای نمای خشک ساختمان آشنا شوید، با مجله خدمت از ما همراه باشید. با هم با این روش مدرن آشنا میشویم.

سعی میشود به نمای ساختمان هم اهمیت بیشتری داده شود تا معرف جایگاه ساختمان و فعالیت درونی آن باشد. در حالت اول نما به شکل بسته است که هوا در آن جریان ندارد. زیرا این افراد خوب میدانند که در روش های جدید اجرای نما، بسیاری از معایب اجرای نما با ملات برطرف شده است. هدف این افراد از طراحی و اجرای نمای خشک سنگ افزایش مقاومت نمای ساختمان در برابر بادهای شدید بود. طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود. با حرکت دنیا به سمت صنعتی شدن و بالا رفتن تقاضا برای ساختمانسازی، پس از رواج برجهای بلند در قرن ۷۰ میلادی در آمریکا گرایش به سمت اجرای نمای خشک بهصورت چشمگیری افزایش یافت. سرعت اجرای کار بسیار پایین می باشد کیفیت کار بالا است در عمر ساختمان تاثیر زیادی دارد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند با استفاده از فوم های دو سانتی که پشت کار استفاده می کنند عایقی ساخته می شود در برابر صدا گرما و سرما در امان خواهید بود. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند.

سپس این بسته ها توسط جرثقیل در وان های جداگانه بارگیری می شوند. در انواع نما که از مصالح متعدد با ضریب انبساط و انقباض متفاوت استفاده میشود، احتمال جدا شدن مصالح رویه نما از سطح زیرین وجود دارد که خطرات جبرانناپذیری را در صورت سقوط در پی خواهد داشت. از طرف دیگر به دلیل نوع لایهها و چیدمان آنها که باعث ایجاد فضای خالی بین نما و عایق میشود، انرژی مصرفی ساختمان در حالت بهینه قرار میگیرد. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا ۰٫۵ درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. اما جالب است بدانید اجرای نمای خشک در ایران با متریال انتخابی در هر نوع آب و هوا، با موفقیت انجام میپذیرد. ۲۸۰۰ ( و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد.

دیدگاهتان را بنویسید