اجرای نمای خشک سنگ – وقتی رد شد چه باید کرد

اجازه داده تا این سطح کاملاً خشک شود که بسته به دمای هوا و شرایط منطقه بین 1 تا 2 روز طول می کشد. قبل از مصرف سطح زیر کار باید عاری از هر گونه گرد و غبار و چربی و ذرات سست بوده و کاملاً شسته و خشک شده باشد. عایق حرارتی در زیر کار به وسیله ی چسب و یا اتصالات مکانیکی به صورت مستقل، به بنا محکم می شود. عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم می­شود. ورقهای کامپوزیت آلومینیوم از لایه های زیر تشکیل شده اند. در حالت موزیکال با پخش موزیک از طریق سیستم صوت مخصوص این آب نما، ترکیبی از حرکات ریتمیک نور و آب باعث ایجاد جلوه های بصری زیبایی می شود. طبق بررسیهای انجام شده، میتواند تا دمای بالاتر از ۱۲۰۰ را تحمل کند و هیچ تغییری در شکل و ظاهرش ایجاد شود. اگر از اندازه های مختلفی دارید آنها را کنار هم بگذارید و مرتب ترکیب چیدن آنها را تغییر دهید تا به شکل مورد علاقه خود دست یابید. This a rticle h as be​en wri tten with t᠎he  he​lp of behsaznama  Con te nt​ G​en erat​or᠎ Demover​sion!

اجرای نمای خشک سرامیک

پوسته آلومینیومی طرفین ورق کامپوزیت دارای ضخامتی از ۱۸ میکرون تا ۵۰ میکرون است. ورق کامپوزیت دارای تنوع زیادی است که از بعدهای زیر قابل بررسی هستند. بهتر است قبل از اینکه از این ترکیب استفاده کنید در این زمینه تحقیق کافی داشته باشید و تمام جوانب آن را بررسی کنید. با ظهور مدرنیسم در معماری استفاده از مصالح پیشرفته بیش از پیش مورد توجه طراحان و مجریان ساختمانی قرار گرفت و استفاده از ورقهای کامپوزیت آلومینیومی به عنوان یکی از اصلیترین مصالح مورد استفاده در نماهای ساختمانی تمام شهر های کشور مبدل گردیده است. در این روش می توان از هر نوع سنگی با هر نوع ضخامتی استفاده کرد که یکی از مزایای این روش حساب می شود. برخی از مصالح که برای نمای خشک می­توان استفاده کرد عبارتند از: صفحات رزین اشباع شده، پشم معدنی فوق العاده فشرده، الیاف سیلیکات کلسیم، ورقه­های آلومینیوم و کاشی­ها و آجرهایی سفالین که گستره­ای وسیع از رنگ و بافت را در برمی­گیرد. ورق کامپوزیت جهت پوشش نمای بیرونی و یا دکوراسیون داخلی ساختمان ها با پانل های بزرگ یا کوچک آلومینیومی در ابعاد دلخواه به ضخامت ۴ میلی متر به صورت دیواره ، پارتیشن و سقف کاذب کاربرد دارند و اصطلاحاً (Aluminum Composite Panels) – پانل های ترکیبی آلومینیوم خوانده میشود.  This data has  be en  done  by G SA᠎ C ontent Gen erator Dem over​sion!

اتصالات نمای خشک

از نوع خاصی از نما هاي جديد ورق ها ی سنگ قابل انعطاف با نام تجاری فلکس استون است که براي نما سازي داخلی و بیرونی ساختمان کاربرد دارد. این شیوه عایق کاری عملیات اجرایی ساختمان را ساده­تر و عملکرد حرارتی ساختمان­های نوساز را به طور قابل توجهی بهبود می­بخشد. جدول 1 ضریب انتقال حرارتی بعضی از مصالح ساختمانی را نشان می­دهد. لایه خارجی از نفوذ باران به ساختمان جلوگیری می کند و جدار داخلی عايقکاري حرارتی، جلوگیری از نفوذ هوا و تحمل بار باد را به عهده دارد. عایق کاری حرارتی از خارج اغلب منطقی­ترین روش برای دستیابی به عملکرد حرارتی بهتر، به ویژه در ساختمان­های مرتفع است همچنین مناسب ترین راهکار برای بازسازی و رفع مشکلات بلند مدت مانند رطوبت داخلی، جذب آب، نفوذ هوا و به تبع آن از دست رفتن گرما است. در عکس بالا، قسمتی از نمای ساختمان سنگی دچار آسیب شده و مالکین هزینه اضافی جهت حفظ نما را متقبل شدهاند. ضمناً نکاتی در مورد اجرای صحیح نمای خشک را هم یادآور میشویم. بسته به شرایط محیطی و منطقه ای ۴۸ ساعت بعد سطح کاملاً خشک شده و پس از تست آب بندی سطح مورد نظر قابل استفاده میباشد . اجرای نمای ساختمان با استفاده از سنگ باید بر اساس اصول و ضوابط و رعایت یکسری نکات صورت گیرد تا نمایی مقاوم و پایدار ایجاد شود.در این مقاله می خواهیم به روش های اجرای سنگ نما بپردازیم همراهما باشید.

اجرای نمای خشک آجر

۲-هنگام اجرای نمای سنگ،سنگهای تراورتن بلند و در معرض آفتاب را حتما اسکوپ کنید. این روش ساده ترین روش اجرای رنگ روی لایه آلومینیوم بوده که رنگ بدون هیچ گونه لایه محافظ روی لایه آلومینیوم اجرا می گردد. سایر مزایای نمای کنیتکس عبارتند از: مقاومت بالا در برابر رنگ پریدگی و ترک خوردگی،اجرای راحت با طناب و بدون نیاز به داربست،چسبندگی و طول عمر بالا و بسیار انعطاف پذیر. نمای کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها و از جنس ورق آلومینیوم بوده که به صورت پنل های مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا می شود. استفاده ازورق کامپوزیت باعث صرفه جویی در اتلاف انرژی در ساختمان می شود. عایق کاری حرارتی از خارج نقش قابل توجهی در میزان مصرف انرژی در ساختمان­ها داشته و اغلب بهترین انتخاب برای بهبود عملکرد حرارتی ساختمانهای موجود است . نکته قابل توجه این که، از نظر قیمت هر چه ضخامت ورق آلومینیوم ضخیم تر شود قیمت ورق کامپوزیت گرانتر می شود. ورق کامپوزیت متشکل از ۲ لایه ورق آلومینیوم و یک لایه هسته مرکزی پلاستیک یا پلی اتیلن می باشد. رنگ نهایی ورق کامپوزیت مقاوم ترین و پیشترفته ترین تکنولوژی رنگ در دنیا است و حداقل دوام آن در برابر اشعه آفتاب ۱۵ سال میباشد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید