اجرای نمای خشک نکات

اتصال وال پست به زیر سقف یا تیر باید به صورت کشویی باشد تا بار قائم سقف به آن منتقل نشود. البته به شما توصیه میکنیم حتما با یک کارشناس خبره و خوش سلیقه در این حوزه نیز صحبت کنید تا به شما راهنماییهای لازم را بدهد. در صورتی که شرایط آب و هوایی به صورت گرم و مرطوب باشد، با باز گذاشتن این محفظه امکان تهویه بیشتر فراهم میشود و در صورتی که شرایط آب و هوایی سرد و خشک باشد، با بستن این محفظه یک عایق گرمایی برای ساختمان میتوان به وجود آورد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. هزینه های مربوط به اجرای نمای خشک متناسب با نوع متریال و نحوه اجرا متفاوت است. به دلیل تنوع بسیار زیاد متریال هایی که می توانند فینیشینگ خارجی ساختمان و نمای بنا را فرم دهند بیشترین گروه های متریالی و سیستمی که می توانند معرف و نماینده سایرین باشند از نظر تفاوت های ساختاری موجود در رفتار مابین سیستم های صنعتی و سنتی مورد آنالیز قرار گرفته اند. نمای خشک ساختمان شامل تجهیزاتی است که این تجهیزات شامل موارد زیر است. از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد. This data h as been writt​en with GSA C onte᠎nt Generator Demov​er sion.

متریال نمای خشک

جهت اتصال دیوار به ستونهای بتنی می توان از تسمه فلزی انعطاف پذیر سوراخدار که با پیچ به دیوار و ستون متصل می شود و یا به صفحات فلزی مدفون در بتن جوش می شود، استفاده نمود. دیوار فرعی با فاصله اجرایی حدود یک و نیم سانتیمتر مصالح انعطاف پذیر نظیر پشم سنگ و با استفاده از تسمه های انعطاف پذیر با فاصله حداکثر ۵۰ سانتیمتر، به دیوار اصلی متصل می شوند یا اینکه دیوارها با وال پست جدا شوند. برای مسیرهای تاسیسات می توان به راحتی شیار عمودی و سوراخکاری در دیوارها اجرا نمود. با توجه به سطح صاف می توان دیوار را با اجرای کاغذ دیواری، لایه ای نازک گچ، پلاستر سیمان، سرامیک، پوششهای طرحدار آکریلیک یا ملات آماده پوشش داد. برای ترمیم پریدگی ها و لکه گیری می توان از چسب بلوک استفاده نمود. لکه گیری با استفاده از کاردک انجام می شود. سپس سطح با یک سوهان ریز یا سمباده صاف و آماده رنگ آمیزی می شود.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

از نوارهای فلزی سوراخدار در محل اتصال دیوارهای فرعی و درزها به صورت صاف استفاده شود. در صورتیکه دیوارهای محل اتصال هم ضخامت باشند می توانند همزمان چیده شوند و کنج باید تسمه گالوانیزه سوراخدار تقویت شود. در هنگام نصب بلوک، ابتدا لبه دور از اتصال بلوک گذاشته می شود و سپس قسمت اتصال در محل خود قرار گیرد. کاردک به صورت ۴۵ درجه نسبت به بلوک گرفته شود و حرکت به گونه ای باشد که لبه تیز به سمت درز نباشد. لبه قائم و افقی تیغه ها نباید آزاد باشد. برای اجرای بلوکهای بعدی باید سطوح عمودی و افقی با ماله دندانه دار چسب زده شود. قبل از چسب زدن سطح بلوکها با برس تمیز شود. این جزء در زیر کار قرار گرفته و به صورت کاملا مستقل و توسط چسب و یا اتصالات مکانیکی به بنا وصل می گردد. در سیستمهای نمای خشک نمایان یا مشهود بخشی از بسته هایی که جهت نگهداری سرامیک استفاده می شوند از بیرون بنا نیز قابل مشاهده می باشد البته برای کاهش جلب توجه این ها راه هایی وجود دارد از جمله رنگکردن بخشهای نمایان بست یه رنگ رویه نما . این نمونه از سرامیک امروزه در طراحی سیستم نمای خشک بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل عدم نفوذ پذیری و فرآیند ویژه تولید، استحکام بسیار بالایی را دارا می باشد.

انواع اجرای نمای خشک

در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. بنابراین سیستم نمای آجری بر روی دیوار پشت بند قائم فولادی، زمانی بهترین عملکرد را دارد که پشت بندها از سختی بالایی برخوردار باشند. این ویلای جمعيت و طور دردانه بلا هر لايه 170متر مربع با نمای کلاسیک طراحی شده که گوهر نظر اول مخاطب و صاحبان سرپناه را جذردار خود میکند. این طراحی ترکیبی از سنگ،شیشه و کامپوزیت است و بیشتر برای ساختمان های اداری و تجاری استفاده میشود.یکی از مزیت های این سبک در این است که از هر نوع متریالی میتوان استفاده کرد و محدودیت ندارد.با استفاده از طراحی های تلفیقی روی نما میتوانید زیبایی نمای خود را چند برابر کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد صفحه خود ما را بررسی کنید. جهت سفارش طراحی نما با ما تماس بگیرید.

اتصالات نمای خشک

This con᠎te​nt w as  done by G SA᠎ Con​te nt Gener ator DE᠎MO.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مطالب بشتر دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید