اجرای نمای خشک – وقتی رد شد چه باید کرد

در صورتی که قابلیت تعمیر وجود داشت، می توان آسیب آن ناحیه را برطرف کرد و یا در صورت غیر قابل تعمیر بودن، آن قسمت را به طور کامل با قطعه ای جدید تعویض کرد. اینگونه نماها که با استفاده از آجر نمای سنتی قابل اجراست، علاوه بر جدید بودن با ایجاد حس نوستالژیک موجب ایجاد دلگرمی و حس امنیت خاطر در نگاه بیننده می کند. ساختمان یک موجود منزوی و خود بسنده نیست که بتواند تمام توجه طراح و مالک را به خود جلب کند ، بلکه میبایست با حفظ شخصیت و اعتبار خود، عنصری از یک جامعه وحدت یافته باشد. در هر منطقه ای با توجه به موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، آداب و رسوم، سلیقه ی مردم و نوع کاربرد سازه از نماهای ساختمانیمتنوع استفاده می شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در منطقه اصفهان که از آب و هوای گرمی برخوردار بوده و میزان بارش باران کم، اجرای نمای خشک مناسب است. داشتن نمايي که عملکرد حرارتي خوبي داشته باشد مستقيماً مصرف انرژي را تحت تأثير قرار مي¬دهد لذا در نماي ساختمان، استفاده از مصالحي که ضريب انتقال حرارتي کمتري دارند، بايد مورد توجه قرار گيرد. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

 This a᠎rticle h as be en g ener᠎at ed by behsaznama᠎ Content Gener​ator D᠎emover​si on​!

دتایل اجرای نمای خشک

نما همواره مورد توجه عموم قرار میگیرد، لذا زیبایی جزء جداییناپذیر هر نما میباشد. نما صورت ظاهر و منظره خارجی هر ساختمان است و پوششی مخفی و به دور از انتظار عموم نیست. قسمت عمده و قابل توجه تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین مانند نمای گلی، کاهگلی ، نمای سنگی که توسط رومیان باستان احداث می شد و یا نمای آجری که امروزه بعنوان نمای سنتی شناخته می شود همراه بوده است . این نما بر روی سطوح مختلف از جمله فلز، آجر، سیمان و چوب قابل استفاده است ولی دارای عیب مقاوم نبودن در مقابل عوامل و زیبایی آن به مرور از بین میرود. در نماهای شیشهای در اثر تبادل حرارت از طریق جابجایی بین هوای گرم داخل اتاق و سطح سرد شیشه، دمای داخل کاهش یافته و برای حفظ دما در حد آسایش، نیاز به مصرف زیاد انرژی خواهد بود. با توجه به اینکه طولانی شدن در بهرهبرداری از هر پروژه ساختمانی میتواند عامل افزایش هزینهها و افت ارزش پول شود، لذا سرعت در اجرای نما بسیار مؤثر خواهد بود. ابتداییترین و حتی از لحاظ قدمت اولین وظیفهای که نما عهدهدار گردید، حفاظت بود. اجرای سیتم نمای خشک در ابتدا نیاز به مطالعات مهندسی دارد و به غیر از مهندسین ناظر پروژه، پرسنل اجرایی دیگر می توانند کارگران ساده آموزش دیده باشند.

نمایسرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سراميک و نما بجز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. به طور کلی این متریال را می توان در زمره یکی از مصالح نمای خشک زیبا و با دوام قرار داد. شیکترین و منحصر به فرد ترین نماها، حتی در صورتی که توسط مشهورترین معماران طراحی شده باشند، اما در اجرای آنها متریال باکیفیت و خوب به کاربرده نشده باشد، به عدم پیروزی در به وجود آوردن یک نمای جذاب منجر خواهد شد. سازه های فلزی در ساختمان ها به دو بخش کلی تقسيم بندی می شوند که یک بخش شامل اسکلت فلزی که زیر مصالح ساختمانی قرار می گیرند و بخش دوم قطعات فلزی هر چند جزئی بر روی سطح سازه می باشد که غالباً نقش تزئینی دارند که می تواند قاب فلزی پنجره ها و یا چارچوب درب ساختمان و همچنين صفحات فلزی موجود بر روی لبه ی بام سازه باشد. در واقع وظیفه برآورده ساختن مجموعه سه جزئی نیازهای مربوط به استحکام ، آب بندی و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال بر آورده می شد که به طور خلاصه بر طبق ظرفیت تحمل بار و محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد.

به عنوان مثال، نحوه نصب خشک آجر با سنگ متفاوت است.

همچنین نمای ساختمان در مناطق سردسیر به لحاظ میزان مقاومت در برابر یخزدگی یا عایق بودن نسبت به سرما و گرما با نمای قابل کاربرد در مناطق گرمسیر متفاوت میباشد. عدم وجود منفذ در ساختمان گرچه جلوی باد، باران، گرما و سرما را میگرفت، ولی ساختمان را از نور و تهویه لازم محروم میکرد. مثلاً امکان تابش نور به داخل و یا امکان استفاده از چشمانداز بیرون وجود داشته باشد. نمای ساختمان باید به شکلی طراحی شود که علیرغم حفاظت محیط داخل از بیرون، ارتباط فضای بیرون را با محیط داخل ساختمان به خوبی برقرار کند. نمای ساختمان میتواند به عنوان یک عایق صوتی ایدهال و مناسب عمل کند. نماهای تماماً شیشه از دوران معماری مدرن به عنوان پوشش ساختمانها به کار میرفتند. به عنوان مثال، نحوه نصب خشک آجر با سنگ متفاوت است. پس به جای ضخامت عایق­ها، باید مقاومت حرارتی آنها با هم مقایسه شود. عموما این سیستم برای پنل ها با ضخامت های مختلف قابل تعریف است . نماهای تماماً شیشه به علت ضخامت کم و مقاومت حرارتی اندک، مشکلات فراوانی را برای ساکنین فراهم میآورند.

اجرای نمای خشک سنگ

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از کلیک کنید ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید