اجرای نما – دریابیم که چگونه بیشتر سازنده باشید؟

اجرای نما به صورت خشک از مزایای بی­شماری برخورداراست. لیکن چنانچه هنگام طراحی نما استانداردهای تولید کننده مصالح اعم از HPL، سرامیک، چوب، سنگ، کلینکر و غیره مورد توجه قرار نگیرد، مزایای نصب خشک می­تواند خیلی سریع به تهدید و آسیب تبدیل گردد. عدم رعایت دستور العمل های تولید کننده متریال نما و اصول کلی نماهای خشک در وهله ­ی اول تبعات بصری در پی خواهد داشت و در میان مدت از نقطه نظر ایمنی مسئله ساز خواهد داشت. همچنین در نماهای خشک با توجه به اینکه شبکه زیرسازی به سازه ساختمان متصل می­ گردد فشار نیروهای دینامیکی وارده مانند باد زلزله به سازه اصلی منتقل می­ گردد. به جهت کشف قیمت پس از محاسبات سازه ای لازم و مدل سازی و تست نمونه ها دیتیل مناسبی برای پروژه طراحی شد که با داشتن امکان رگلاژ در سه جهت میتوانست خطاهای رایج پنل های بتنی را کنترل نماید. مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، بدنه های VP خودرو اطلس که در اواخر شهریور تولید شده بود با رنگ های جذاب جهت انجام تست های مختلف مونتاژ و آماده شده است. Th is data has been cre at ed with the he​lp of behsaznama᠎ C ontent G᠎ener ator ᠎DEMO.

دتایل نمای خشک

مصدقی گفت: خوشبختانه تولید خودروهای VP با کمترین اشکالات انجام شده و نشان دهنده این است که اکثر طراحی انجام شده بر روی کاغذ، در اجرا هم نتیجه مناسبی داده است البته اگر اشکالی هم مشاهده شود جزو ماهیت طبیعی پروژه و قابل رفع است. مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا با بیان اینکه در بین مشتریان و جامعه تنوع رنگ خودرو به دلایل مختلف به شدت کاهش یافته و درصد بالایی از محصولات به رنگ های سفید،مشکی، نوک مدادی و نقره ای محدود شده است گفت: برای ایجاد تغییر این روند سعی شده در رنگ آمیزی این خودروهای VP از رنگ های متنوع استفاده شود. سایپااو افزود: با توجه به اینکه اذهان عمومی بیشتر روی رنگ های یکسان شکل گرفته در تولید این خودروها از رنگ های خانواده سبز، آبی، قهوه ای و قرمز با ترکیبات جذاب استفاده که تنوع بالایی ایجاد شده و مورد استقبال کارشناسان قرار گرفته است. بنابراین برای مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

همچنین چنانچه در ابتدای طراحی ساختمان اجرای نما به صورت خشک پیش بینی شود و بررسی­های لازم جهت کاهش وزن اسکلت و فونداسیون صورت پذیرد، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی­ کند بلکه در قیمت نهایی تاثیر کاهنده و مهمی باقی خواهد گذاشت. در اغلب سیستمهای نمای خشک به منظور جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند . تغییراتی که در دما و رطوبت هوا رخ می­دهد منجر به انبساط و انقباض اجسام می ­شود. مصالح ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند وهنگام افزایش و یا کاهش دما و رطوبت دچار انقباض و انبساط می­ شوند. آجر نما قیمت مناسب تری نسبت به سایر نماهای ساختمان دارد و هزینه خرید آن از متر مربعی ۱۰۰۰۰۰ تومان شروع می شود و تا ۴۰۰۰۰۰ تومان در برخی از انواع خاص آن ادامه پیدا می کند. در نشریه شماره ۷۱۴ ضوابط طراحی و اجراي نماهاي مختلف تحت اثر بارهاي وارد بر آن نظیر بارهاي لرزهاي، باد، ضربه و نیز عوامل محیطی که روي دوام و پایداري نما تاثیرگذار است بیان شده و راهکارهاي مناسب براي مهار آنها ارائه شده است.

او افزود: با توجه به اینکه در دنیا برای تیپ های مختلف یک خودرو استاندارد رنگ تعریف می شود، سعی داریم برای تیپ های تولیدی این خودرو، استاندارد رنگی تعریف شود. او افزود: یکی از اقدامات ویژه برای تریم این خودرو، طراحی و ساخت قالب های کاملا جدید آن توسط شرکت معتبر خارجی بود که قطعات نمونه طراحی شده در اواسط آبان وارد کشور شد. در نماهای شیشه ­ای مانند کرتین وال و اسپایدر نیز پوشش نما که همان شیشه می ­باشد بر روی یک شبکه زیرسازی اجرا می ­شود با این تفاوت که نما کاملا آببند و هوابند می­ گردد. المانهای فلزی قبل از اجرا بایستی کاملا از روغنهای چرب و آلودگیهای دیگر پاک شده و پوشش مناسب ضد زنگ بر روی آنها اجرا شود . در واقع روش های بسیار مختلفی برای پیاده سازی نما در صنعت ساخت و ساز موجود است که هر کدام به شیوه خاصی اجرا می­گردند و از ویژگی های متفاوتی برخوردار می­باشند. بست و پینها در ابعاد و انواع مختلفی موجود هستند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد قطعات نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید