اجرای نما در بازار – چقدر خیلی مال شما ارزش است؟

از دیگر مزیت های این نما این است که در صورت خرابی قسمتی از آن می توان آن بخش را جدا کرد و یک قطعه سالم جایگزین نمود. این مدل نما جزء نماهای خشک به حساب می آید و از آن می توان در نما ساختمان مسکونی، نمای ساختمان اداری و یا تجاری استفاده نمود . همچنین در برخی از نماهای خشک، از یک عایق بین نما و دیوار استفاده میشود تا جلوی تبادل حرارت یا عبور صدا گرفته شود. و در آن انواع سرامیک برای نمای ساختمان ، روش ساخت و نحوه اجرای نمای سرامیکی را بررسی کردیم. در این روش با استفاده از سیمان و ماسه ملات مخصوص را آماده کرده و از آن برای چسباندن سرامیک بر روی سطح دیوار استفاده می کنند. احتمالا بارها نمای آجری ساختمان ها را از دور مشاهده کرده اید. این نوع از سرامیک جدیدتر و البته جذاب تر از مدل طرح چوب بوده و در چند سال اخیر طرفداران زیادی را در بازار پیدا کرده است. سرامیک طرح سنگ آنتیک مقاومت زیادی در برابر رطوبت دارد. از مزایای این سرامیک می توان به مقاومت و پایداری بیشتر آن نسبت به سایر مدل های دیگر اشاره کرد.

اجرای نمای خشک در ایران

سیستم نمای خشک نوعی از نما است که در دهه هفتاد میلادی توسط مهندسین آمریکایی جهت برجهای بلند طراحی شد و در بیشتر ایالات این کشور مورد استفاده قرار گرفت و بعد از چندین سال به دلیل کاربرد بالا و منطبق بودن با استانداردهای جدید ساختمانی وارد ایران شد. کاربيدهاي سراميکي: به عنوان ساينده مورد استفاده قرار ميگيرند. باید توجه داشت که ویژگیهای کاربردی، شیوه نصب و متریال مصرفی در هر مورد دارای پروتکلهای اجرایی و استانداردهای ویژه و لازمالاجرایی است که بهدقت مورد توجه قرار میگیرد. سرامیک ها امروزه با پیشرفت در تکنولوژی تولید آن برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. فضای خالی که بین نما و عایق قرار دارد خود بهترین عایق حرارتی میباشد لذا این سیستم نقش بهسزایی در کاهش اتلاف انرژی دارد. پیچ کردن این سنگ ها بعد از بازبینی و چکش خواری شناسایی گردیده و در بالا فعالیت قرار میگیرند. دو گروه از سنگ های طبیعی که در نمای ساختمان به کار می روند سنگ های آهکی و سنگ های آذین هستند. به همین منظور انواع نمای خشک متناسب با نوع کاربری و هزینه و سلیقه افراد متشکل از مصالح گوناگون مانند آلمینیوم، سیمان، بتن، کامپوزیت، چوب، شیشه و چندین مصالح جدید و خاص وجود دارد که در این مقاله به آشنایی با برخی از انواع نمای ساختمان پرداخته شده است.

از جا های دیگری که بهره گیری از سرامیک کاربرد زیادی در آن ها دارد، دیوار های داخلی ساختمان های عمومی، مانند ایستگاه های مترو و راهآهن است. سرامیکهای به کار رفته در نما از نوع سرامیک خشک یا فول بادی است که علاوه بر زیبایی دارای دوام بالایی ست. استفاده از سرامیک در نمای ساختمان علاوه بر زیبایی بصری محاسن دیگری هم دارد. این نما به دلیل ساختاری بسیار مناسبی که دارد، باعث شده که در کنار زیبایی آن، استحکامی فوق العاده را نیز دارا باشد.استحکام آن به دلیل استفاده کردن از فریم آلومینیومی و شیشه در آن است که شیشه نقش نمای بیرونی را ایفا می کند. این نما در برابر مواد خورنده اسیدی و بازی بسیار مقاوم است. بعد از آن از ترکیب این مواد با آب ، خمیر سرامیک به دست می آید. البته برای مخلطو کردن این مواد یک سری مراحل از قبیل الک کردن، آسیاب کردن و مراحل دیگر انجام می گیرد. البته برای ساخت سرامیک برخی اقدامات دیگر نظیر شکل دادن و لعاب دادن نیز صورت می گیرد تا در نهایت قالب فعلی سرامیک ساخته و روانه بازار شود. اما روش دیگری نیز در این خصوص وجود داشته که جدیدتر و بهتر است.  Th​is a᠎rt icle h as be en written wi th behsaznama Content Gen er at or Demoversi on᠎!

نصاب نمای خشک بهبود در نمای خشک|محبوب ترین نمای خشک|آماتورها نمای خشک اما نادیده بگیرید تعدادی ساده چیزها}

چه نوع مصالحی به روش نمای خشک قابل نصب است؟ نمای خشک در واقع نوعی نمای مدرن ساختمانی است که در آن از هیچ نوع ملاتی برای نصب کردن مصالح استفاده نمیشود. جلوه ظاهری و بیرونی ساختمان و در نهایت دور نما و منظره مناسب و قابل قبول شهر یا محلی که ساختمان در آن واقع شده است . در واقع تولید سرامیک نشان دهنده پیشرفت مهندسی متالورژی در عمران است. از آنجا که این الیاف مانند فولاد زنگ نمیزنند، بنابراین نیازی به محافظت از پوشش بتن در برابر زنگ زدگی نیست. این ویژگی باعث شده که اگر نمای خشک کامپوزیت در ساختمان های با استفاده از بتن سبک استفاده بشود، باعث افزایش عایق صوتی آن ساختمان می شود. می توان گفت که نئوکلاسیک ها از طرحهای کلاسیک در سبک مدرن استفاده می کنند. استفاده از نمای سرامیکی جهت افزایش ایمنی و عایق کردن ساختمان در برابر حرارت، کاهش وزن ساختمان و کاهش مصرف مصالح ساختمانی پرکاربرد است. Art icle h as been cre᠎ated  wi th the help of G SA Content G᠎en​er​ator D emover si᠎on .

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرکتهای نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید