اجرای نما در بودجه: چهار نکته از رکود بزرگ

از دیگر نمونه ها و مدل های نمای سرامیک خشک نمونه توپر می باشد که کاربرد این نما هم در برخی از ساختمان ها بسیار زیاد است. در این شرکت، از طناب و راپل برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده می گردد. در این روش با استفاده از پروفیل های با مقطع T از جنس آلومینیوم کلیپس ها بر روی پروفیل T عمودی قرار می گیرد و روشی با استحکام بالا و سرعت مناسب می باشد. ۲- طول عمر بالا همان گونه که گفته شد، در این روش از پیچ هایی با کیفیت ساخت بالا و طول ۸ سانتی متری استفاده می شود. از میان انواع سیستم های نما می توان گفت این نما مورد تایید بسیاری از استانداردهای جهانی در صنعت ساخت و ساز واقع شده است و اغلب طراحان و معماران با اجرای این نما در بسیاری از ساختمان ها سبب گسترده شدن نمای سرامیک خشک در سراسر نقاط دنیا شده است. سرامیک خشک پرسلانی به دلیل استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در این صنعت با داشتن میزان جذب آب کمتر از نیم درصد که بسیار کمتر از میزان جذب در برخی از انواع سنگ های مورد استفاده در کف، دیوار و نمای ساختمان می باشد تولید می گردد.

سرامیک نمای خشک

مهندسان و طراحان ساختمانی که اجرا و نصب نمای سرامیک خشک را بر عهده دارند به خوبی با نحوه قرار دادن این نما روی ساختمان آشنا هستند. سيستم نماي خشک از نظر اجرايي و با توجه به نوع قرارگيري اتصالات در کشور ما به دو دسته روش؛ نمايان و غيره نمايان دسته بندي مي شود؛ که در ادامه توضيحي مختصر از هر يک را بيان خواهيم کرد تا شناخت دقيق تري درباره اين نوع نما داشته باشيد. داشتن نمایی که عملکرد حرارتی خوبی داشته باشد مستقیماً مصرف انرژی را تحت تأثیر قرار میدهد لذا در نمای ساختمان، استفاده از مصالحی که ضریب انتقال حرارتی کمتری دارند، باید مورد توجه قرار گیرد. طرح ها و رنگ بندی های سرامیک هایی که در این سبک به کار برده می شود با یکدیگر متفاوت است و شما باید به آن رنگ بندی ها دقت داشته باشید. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. Po​st w​as created with the ​he lp  of behsaznama Cont ent Genera tor  DEMO!

نمای خشک در ایران

با توجه به مدرن شدن هر روزه تمامی بخشهای زندگی در این قرن و درگیر بودن همه افراد با این مطلب و همچنین حس زیباییشناسی و گرایش انسان به سمت زیبایی، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی سالهای پایانی قرن بیستم تاکنون با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش میرود که به طور معلوم نمای ساختمانها نیز تأثیر زیادی را دریافت کرده است که ایجاد و توسعه تمامی روشهای خشک و مدرن در نماسازی از محورهای آن بوده است. برای انتخاب سرامیک نمای ساختمان باید قبل از خرید به چند نکته دقت نمایید که این موارد به این شرح می باشد: عدم استفاده از رنگ های تیره برای نمای بیرونی ساختمان، استفاده از سرامیک های مات، توجه به میزان مقاومت سرامیک در برابر نفوذ آب و در آخر توجه به قیمت تمام شده سرامیک نما. این نما تقریبا می توان گفت در صنعت ساختمان سازی در حال جایگیزین شدن به جای نمای کامپوزیت می باشد. ۴- این نوع سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها ، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان است که ظرافت زیاد به نمای تمام شده و قابلیت رگلاژ و آب بندی بالا را به محصول می بهساز نما دهد.

یکی دیگر از مصالح سیستم خشک برای نصب روی نمای ساختمان به آن است، متریالی ترکیبی متشکل از یک هسته پلی اتیلن(مواد نسوز و غیر قابل اشتعال) ، دو لایه محافظ و دو لایه آلومینیوم که خواصی چون سطحی صاف و یکدست، انعطاف پذیری بدون از بین رفتن ماهیت و دوام بالا را به آن بخشیده است. مصالحی که در نماهای شهرهای بزرگ و صنعتی که آلایندگی بالا دارند، به کار میرود در مقایسه با مصالح کاربردی برای نمای شهرهای کوچک که هوای پاک دارند متفاوت است. اما بهطور کلی میتوان آنها را به چند دسته تقسیمبندی کرد. عایق بندی عالی آنها یکی از مهمترین ویژگی هایی است که دارند. آب بندی این نوع از سرامیک ها روی نما بسیار عالی می باشد. این موضوع سبب می شود، ساختمان در برابر زلزله و بادهای شدید مقاومت بیشتری داشته باشد. سرامیکهای پرسلانی یکی از رایجترین مصالح برای اجرای نمای خشک هستند که نسبت به سرامیکهای معمولی از استحکام و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. از آنجایی که در سرامیک سوراخ هایی وجود دارد باید بدانید که نما کاهش وزن بیشتری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید