اساس نمای خشک

مزیت مهم دیگر سرامیک نما مقاومت بالای آن در برابر رطوبت،گرما و غیره است که به نوعی ساختمان را در برابر هر گونه آسیب خارجی ایمن می نماید. نمای شیشهای همیشه جذابیت زیادی دارد و مخاطب زیادی را به خود جذب میکند. مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک می باشد، به همین جهت این نوع نما زیبایی و ظاهر خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی سطح خود را از دست نمی دهند. این نماها به دلیل اینکه ظاهر مدرن و جذابی دارند، برای ساختمانهایی با کاربری خاص، بسیار مناسب هستند. به طوری که حتی کارشناسان حوزه ی نماسازی تفاوت آن را با سنگ طبیعی به سختی تشخیص می دهند. به همین دلیل اجرای یک نمای زیبا و کاربردی برای ساختمان بسیار مهم خواهد بود. مشاوران فعال در این زمینه ضمن شرح خدمات طراحی نما، نحوه محاسبه هزینه نمای ساختمان را برایتان شرح داده و شما را در اخذ یک تصمیم درست برای سفارش طراحی نمای ساختمان یاری می دهند. بسیاری از افراد به دلیل بالا بودن هزینه های نماهای سنگ طبیعی به دنبال مصالحی جایگزین با همان زیبایی برای نمای ساختمان هستند که بهترین گزینه برای این افراد استفاده از سرامیک طرح سنگ برای نمای ساختمان است.

هزینه اجرای نمای خشک

از بهترین و زیباترین نوع نصب نمای خشک می توان به سیستم های پنهان اشاره نمود. از انواع نمای فلزی ساختمان میتوان به نمای استرچ متال، نمای پانچ متال، نمای مش توری، نمای کامپوزیت آلومینیومی و نمای ورق فلزی اشاره کرد. نمای ساختمانهای تجاری و اداری، به دلیل اینکه نشاندهندهی یک کاربری خاص هستند، اهمیت زیادی نیز دارند و نمیتوان سرسری از طراحی آن گذشت. همانطور که گفتیم از نمای اتیکس برای نماهای جانبی ساختمان و قسمتهای مجاور با همسایه استفاده میشود. به عنوان مثال، در سیستم فاوتون، ابتدا زیر ساخت فلزی زیرین اجرا شده و تایل های سرامیکی روی رانر قرار گرفته و با کلیپس محکم میشود. به این نحو که هوا پشت آنها می رود ولی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت نما نفوذ نمی کند. در گذشته استفاده از شیشه در نمای ساختمان، خیلی ایمن نبود ولی امروزه سیستمهای زیادی به وجود آمده که استفاده از این متریال را به سادگی آب خوردن کرده است. از انواع نمای شیشهای به حساب میآیند.

سیستم های نمای خشک مشهود به آن دسته از سیستم های نصب نمای خشک اطلاق می شود که قسمتی از بست های مورد استفاده جهت نگهداشتن سرامیک ، از بیرون قابل مشاهده هستند. به دلیل نوسانات قیمت پروفیل آهن و سایر مصالح ساختمانی بایستی نسبت به این نوسانات و تغییرات قیمت آگاهی کامل داشته باشیم. شیوه های ساختمان سازی کم دوام تمام آجری و خشت و گلی تقریبا به طور کامل از ساخت و ساز شهری رخت بربسته اند. با توجه به همین خاصیت، از فایبر سمنت برد می توان در هر اقلیمی استفاده کرد. بدیهی است، چنین سیستمی، با انجام محاسبات دقیق از بروز اشتباهات و دوباره کاریها پیشگیری کرده و به این ترتیب، اجرای همزمان بخشهای مختلف را امکانپذیر میسازد. اجراي نما بدون داربست احتیاج به نیروی متخصص داشته و هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. کاهش حدود 60 درصد از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت و اگر در اول کار طراحی ساختمان، نمای ساختمان بصورت نمای خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت تمام شده نیز تأثیر کاهنده قابل توجهی باقی می گذارد. C ontent was g᠎en erated by behsaznama Con te᠎nt Gener at​or Demoversi᠎on!

ی ساختمان استفاده کنیم؟

اگر شکاف ها به درستی در سنگ ایجاد نشوند ، می توانند منجر به ناکارآمدی و ایجاد ترک و شکستن سنگ شوند ، بنابراین حفاری نیاز به نیروی کار ماهر دارد. بخشی از کلیپس ها روی سطح سرامیکی قرار گرفته و به همین دلیل به آن سیستم نمایان گفته میشود. به دلیل اهمیت بسیار زیاد زیر ساخت و میزان استحکام آن، سیستم های مختلفی برای نصب نمای خشک سرامیک ارائه شده است. هر یک از نماهای ساختمانی که شما انتخاب می کنید تا روی ساختمان تان اجرا شود دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. این سیستم از جمله ی روش های جدید و مدرن بوده به گونه ای که در مقابل بارهای دینامیکی از جمله زلزله عملکرد بسیار خوبی دارد و دارای زیرسازی در دو بخش آهنی و آلومینیومی است. به سنگ و سایر متریال های پوشش دهنده دارد که در این به معرفی آنها خواهیم پرداخت. برای زیباسازی نمای ساختمان از متریال های زیادی استفاده می شود که آجر و سرامیک را میتوان جز این دسته نام برد. این که چه لزومی دارد برای نصب سنگ نما از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده کنیم؟ نمای اتیکس عایق رطوبتی، حرارتی خوبی است و باعث میشود که انرژیهای درون ساختمان از طریق دیوارهای خارجی هدر نرود.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت طرح نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید