استراتژی های بی رحم اجرای نمای خشک آجری مورد سوء استفاده قرار گرفت

برای اینکه کار نمای سنگ خشک ایمنی لازم را داشته باشد، می توان از چسب های 2 جزئی که رزین اپوکسی در آن ها وجود دارد، استفاده کرد. 5 .کاهش اتلاف انرژی : در سیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می شود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد. اتصالات سیستم Keil، در حقیقت اتصالات مکانیکی مخفی بدون نیاز به چسب هستند که برای پوشش دادن نما به وسیله انواع مصالح گوناگون به وجود آمده اند. 1. بتن قابل اجرا در محل: در پروژههای بزرگ مانند پلسازی و سدسازی که نیاز به بتن فراوان میباشد، بتن سخت نشده به وسیله کامیون حمل بتن به محل پروژه منتقل میشود و در قالبهایی که در محل پروژه از قبل تعبیه گردیده، ریخته میشود و در نهایت ماله کشی میشود و سطح آن صاف و ثیقلی میگردد. نمای آجری می ­تواند با استفاده از انواع آجر اجرا شود که در ادامه معرفی خواهیم کرد. در بخش هایی مانند ستون ها که برجسته هستند نیز از مفتول اسکوپ یا مفتول رابیتس استفاده میشود. C᠎ontent has  been gener​ated ​by behsaznama C​on​te nt Gen erator DEMO!

اجرای نمای خشک سنگ

در اجرای نمای آجری، پوشش نمای بیرونی ساختمان از جنس آجر است و زیبایی خاصی به ساختمان می­دهد. علاوه بر اینکه با استفاده از این طراحی زیبایی خاصی به ساختمان میبخشید بسته به متریالی که استفاده میکنید هزینه پایین تری نسبت به نما های کلاسیک پرداخت میکنید. البته هزینه پیادهسازی این روش از سایر روشها بیشتر است که با توجه به ظرافت و تجهیزات خاصی که در آن به کار میرود، هزینه آن توجیهپذیر است. اگرچه دلایل اولیه استفاده از نمای خشک در یک پروژه ساختمانی دلایل عملیاتی است، اما جنبه زیبایی نیز در آن وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. زمانی که برای تعبیه سنگ، سرامیک یا سایر اعضای نما، بجای ملات ماسه سیمان از پیچ و مهره های مخصوص استفاده شود، اجرای نما به صورت خشک است. به طور مثال استفاده از آجر کرکره­ای و یا شاموتی تیره رنگ، ساختمانی مدرنی برای شما ایجاد می ­کند. طرح­ های بسیاری را با استفاده از آجر می ­توان برای نمای ساختمان طراحی کرد و نمای آجری فقط یک سطح صاف آجری در نما نیست. برای مناطق مرطوب یا بارانی ساخت زیرسازی از پروفیل های فلزی توصیه می شود. به طور مثال انتخاب یک گیاه رونده زیبا و یا استفاده از فلاورباکس ­های تعبیه شده در بالکن به جذابیت بیشتر نما کمک می­ کند. This ​data w​as done  wi th behsaznama Content ​Ge᠎nerato r DE᠎MO!

دیتیل اجرای نمای خشک

نمای خشک اصطلاحی است که در بین فعالین حوزه ساخت و ساز در ایران رواج یافته و منظور از آن ایجاد و اجرای نما بدون استفاده از ملات سنتی می باشد. باید به این موضوع دقت کرد که نورپردازی بخشی جدانشدنی از طراحی نما محسوب میگردد. شاید گاهی لازم باشد در کنار اجرای نمای ساختمان، به فکر رنگ و لعاب دادن به نما باشیم تا ساختمان پویا و زنده به نظر برسد؛ برای زیباسازی نمای آجری می­ توانید از نورپردازی نمای ساختمان استفاده کنید. همانطور که از اسم این روش پیداست از این دستگاه مکانیکی برای ایجاد درز و یا شیارهای در قسمت پشت سرامیک ها استفاده می شود. پس از ایجاد طرح، عملیات آهن کشی نمای ساختمان یا همان شاسی کشی اجرا می شود که این بخش باید اصولی و طبق استاندارد های روز دنیا انجام گردد تا از ریزش و یا تخریب آن حتی به هنگام زلزله اجتناب شود.

غیرممکن است بنایی را بسازیم یا بخواهیم تهیه کنیم ولی به ظاهر آن اهمیت ندهیم. آجرهای نما معمولا در معرض دیده شدن قرار دارند ولی آجرهای معمولی عموما در ساختار داخلی ساختمان کاربرد دارند و در معرض دید نمی باشند. همانطور که میدانیم برای نمای سازهها نیاز به مواد و مصالحی میباشد که در معرض شرایط آب و هوایی از مقاومت خوبی برخوردا باشند لذا بتن نما بهترین عملکرد را در برابر شرایط نامساعد جوی دارد و به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد. توصیه می شود برای افزایش عمر مفید سازه، اتصالات پی وی سی یا فوم پلی اتیلن سلول بسته را به سطوح در معرض هوا، اضافه کنید. در حقیقت میتوان گفت از فضایی که در میان دیوار اصلی سازه و نمای خشک آجری به وجود میآید، میتوان به منظور تهویه استفاده کرد و یا اتصالات مختلف را در مطالب بشتر آنجا تعبیه نمود. دلیل این امر استفاده از سرامیک خشک است که در دو پوسته ساختمان به کار رفته و ایمنی زیاد و کم هزینه بودن طولانی مدت برای سازندگان و اپراتورها به سمت نمای سیستم های سنگی و گوشته و همچنین سرعت بالای اجرای آن در حدود یک سوم از می توان زمان اجرای سایر سیستم ها را ذکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید