انواع نمای خشک و اثر هنری زمان مدیریت

کرتین وال نام عمومی است که به سیستمهای روکش فلزی سبک یا روکشهای لعاب داده شده گفته میشود که مستقیماً توسط یک قاب پشتیبانی میشوند. در این سیستم، یک محفظه تهویه بین روکش نما و عایق ایجاد می گردد. از پنلهای معماری پیش ساخته همچنین برای روکش کردن تمام یا بخشی از نمای ساختمان یا دیوارهای محوطه سازی و دیوارهای امنیتی استفاده میشود. از آن جایی که در روش نصب خشک سرامیک پرسلانی هوا در پشت آن جریان دارد، نیازی به پر کردن بندهای مابین سرامیکها نیست اما در اقلیمهایی با بارش باران کج و یا در پروژههایی که در آن عایق رطوبتی مناسب اجرا نشده است میتوان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود. در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید. اجرا: اتصال مصالح مورد استفاده به سطح صاف حاصل از مرحله قبل است. انواع مختلفی از اجزای فولادی ممکن است در سیستمهای نمای مدرن مانند ورقهای فولادی و پنلهای کامپوزیت (ساندویچ)، پنلهای کست (Cassette) با لبههای تاشو، دیوارهای پُر از فولاد سبک، مقاطع سازهای توخالی و غیره استفاده مطالب بشتر شوند. در این سیستم ابتدا به صورت مستقل و با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی یک لایه عایق حرارتی به ساختمان متصل میکنند. Da​ta was g en er​at ed wi th behsaznama C onte nt Genera tor ᠎DEMO .

اجرای نمای خشک سنگ

سیستم نمای چوبی هم به صورت شینگل و پلنک قابل دسترس می­باشد و معمولا از چوب درختان سدر، کاج و بلوط ساخته می­شوند. قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند. چسب پلی اورتان در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید، حرارت و رطوبت دارای مقاومت بالایی است؛ به سادگی نرم یا روان نمی شود و خاصیت رنگ پذیری قابل قبولی دارد. توسعه مصالح پایدار برای این نوع نما با قابلیت محافظت از ساختمانها در برابر شرایط محیطی مانند گرما، باد و باران، عامل اصلی رشد تقاضا جهت استفاده از انواع نمای خشک در دهه اخیر بوده است؛ اما نمای خشک به چند نوع مختلف تقسیم میشود و هر کدام دارای چه مزایای و معایبی هستند؟ نماهای سفالی نتیجه فناوری پیشرفته و فرآیندهای پیشرفته احتراق است و از این رو در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم هستند. همچنین، امکان محافظت نما از حرارت، رطوبت و خوردگی نیز بسیار مهم است. رنگبندی هماهنگ مصالح به کار برده شده، یکی از خصوصیاتهای مهم و زیبای یک نما محسوب میشود و در صورتی که گزینش رنگ مصالح با عنایت و به شکل صحیح انجام شود، میتواند مطلوبیت و مرغوبیت مصالح استفاده شده در نمای ساختمانها را نشان دهد.

بنابراین انجام این روش نیاز به مهارت و توجه ویژه دارد. نصب این گونه نماها به سرعت انجام میشود اما نیاز به اجرای دقیق و نظارت بالا دارد. در روش نصب خشک باید سنگی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ضخیم باشد، چرا که در این روش، نیاز به سوراخ کردن سنگ است و چنانکه سنگ از ضخامت مناسبی برخوردار نباشد ترک خواهد خورد. بدین منظور فاصله شیارهای ایجاد شده جهت اجرای اسکوپ باید این مورد را ارضا کند. اگر تهویه فضای خالی با تجهیزات مورد نیاز برای این کار یکپارچه باشد، میتوان هوای گرم را در زمستان به ساختمان وارد کرد. سیستم نمای استیل به صورت کاملاً خشک اجرا میشود و تنها نیاز به اتصالات (پیچی یا جوشی) دارد. نمای استیل و شیشه که از انواع نمای خشک محسوب میشود، از صفحات شیشهای که توسط عناصر فولادی عمودی جداگانه تشکیل شدهاند، ساخته میشود. برای کاهش هدر رفت انرژی و تأمین آسایش ساکنان ساختمان یک لایه عایق آکوترم بر اساس فاصله های عمودی نصب سازه ها در ابعاد موردنظر تولید و به محل پروژه جهت نصب ارسال می گردد. پنلها معمولاً به صورت یک طرفه (به صورت عمودی یا افقی) طراحی میشوند و در فواصل مختلف قرار میگیرند. ​Data has ᠎been created with behsaznama C​onte nt Gener at or ​DEMO.

مطابق با نشریه 714 میتوان ضرورت اسکوپ سنگهای نمای ساختمان را بدین صورت بیان کرد که «نماهای چسبانده شده در مقابل نیروهای خارج از صفحه ضعیف بوده و به منظور تحمل بارهای جانبی مانند زلزله و باد که موجب خارج شدن سنگ نما از دیوار نما و پرتاب شدن آن به سمت خارج از صفحه میشوند، میبایست مهار (اسکوپ) مناسب بهکار برده شود». راهکاری که در نشریه 714 برای اسکوپ بعد از نصب سنگ، دیده شده، مهار سطحی یا همان پیچ و رولپلاک است. یک راه حل سنتی و اجرایی، ایجاد شکاف و شیار در لایه پرداخت شده آستر است. به طور مثال در سنگهای نمای با عرض 40 سانت، میبایست هر 60 سانت طول سنگ را مهار کنیم. اگر از آجر نما بخواهید برای نماسازی استفاده کنید پس لازم است با انواع چیدمان آن آشنا باشید. این مهارها به صورت پیچی بوده و کاربرد اصلی آنها به عنوان تقویتکننده برای سنگهایی است که مهار آنها آسیب دیده یا نماهای اجرا شده که در کل فاقد مهار بودهاند. کاربردهای کامپوزیت آلومینیومی فقط به نمای ساختمان محدود نمیشود، آنها میتوانند در هر نوع پوشش اعم از پارتیشن، سقف کاذب و غیره نیز استفاده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید