اکثر مردم هرگز در نمای مدرن عالی نخواهند بود. چرا را بخوانید

افزایش راندمان حرارتی نما به واسطه جریان لایه هوا در پشت پوسته نما در فصول گرم سال (اواخر بهار و تابستان ها ) فضای خالی بین دیوارهای خارجی و پوسته نما مانند یک دود کش عمل کرده و با هدایت جریان هوا به سمت بالا با عث تخليه حرارت ذخیره شده بر روی دیوارها که در اثر تابش خورشید بر روی پوسته نما ایجاد شده است ، می شود و در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) عایق نصب شده بر روی دیوار نع هدررفتن گرما از طریق دیوار های خارجی ساختمان می شود. با نصب نماهای خشک بر روی ساختمان ، ساختمان دو پوسته خواهد شد که در محفظه خالی بین نما و ساختمان می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن درگیر هستند ، اقداماتی را انجام داد زیرا محفظه ی هوا بین دیوار سازه و نما ، از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری می کند ، همچنین شکل جریان هوای داخل این محفظه نیز با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت ، بسته به نیاز آن منطقه قابل تغییر خواهد بود . اصل طراحی سیستم نصب نمای خشک همراه با گردش جریان هوا بر ایستایی مستقل هر یک از تکه های پوشش نما و حذف ملات استوار است. Th is a rt᠎ic᠎le was wri᠎tt᠎en ᠎by G᠎SA Content G​en er ator DE​MO​!

، سرامیکها بر روی جداره خارجی ساختمان نصب میشوند.

کامپوزیت این روزها از محبوبترین نماهای ساختمان است که طرفداران زیادی در بین کارفرمایان و مجریان ساختمانی دارد. از طرفی هم با توجه به گران شدن متریال و مصالح مورد نیاز سرعت در اجرای ساخت و سازها از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است. هرچه شانه و تراکم این دسته از فرش های ماشینی بالاتر باشد به همان اندازه نیز قیمت بیشتری خواهند داشت. بعد از این مرحله نیز به کمک مجری نما، سرامیکها بر روی جداره خارجی ساختمان نصب میشوند. انسان برای حفاظت خود در برابر عوامل جوی و اقلیمی از یک طرف و حیوانات موذی و انسانهای مزاحم از طرف دیگر، فضایی به نام خانه را برای خود ایجاد کرد. مراحل نصب سرامیک خشک به این صورت است که در مرحله اول ما یکسری قوطی آهنی داریم که برای شبکهبندی و شاسی کشی از آن استفاده میکنیم. امروزه نیز استفاده از نمای سرامیک خشک بسیار متداول بوده و روش های مختلفی برای نصب این نما وجود دارد. در گذشته از پروفیل های آهنی برای ساخت پنجره، درب و چهارچوب در ساختمان استفاده می کردند اما امروزه جهت رعایت اصول عایق نمودن ساختمان در برابر صوت، گرما و سرما استفاده از پنجره های U.P.V.C با شیشه های دوجداره و سه جداره از نوع ساده رنگی و رفلکس در ساختمان ها رایج گردیده است. ᠎This content was done  by behsaznama​ C ontent Generator Dem oversi​on.

سرامیک پرسلانی

در گذشته سیستم اجرای نما بیشتر به روش ملاتی (ترکیب سیمان، ماسه و آب) و با سنگ انجام میشد. روش ملاتی از روشهای رایجی است که از گذشته تا به امروز از آن برای ساختمانسازی استفاده میشده است؛ که میگفت معایب آن، باعث شده تا امروزه کمتر از این روش در ساختمانسازی استفاده شود. اگر بخش یا قسمتی از نمای ساختمان دچار ریزش شود ،امکان دارد همه ی نما در مدت زمان کوتاهی دچار ریزش یا سقوط شود. سرامیک یکی از نوع سنگ کاری هایی میباشد که حتما باید روی انها پیچ و رولپلاک زد تا ریزش نکند. یکی از دیدگاههایی که وجود دارد این است که اگر نمای سرامیک خشک پرسلانی را با نمای مدرن ترکیب کرد، میتوان یک جایگزین مناسب را بهجای نماهای سنتی مانند آجر، سنگ یا سیمان به وجود آورد. ارتفاع کاران نمای ساختمانی از سوی شرکت های معتبر خدمات نما برای کار محکم سازی سنگ نما به مکان مورد نظر اعزام می شوند. بسته به ابعاد و ارتفاع نصب یکی از پروفیل ها یا ترکیبی از آنها برای پوشش پیچیدگی طرح توصیه میشوند. در نهایت هم از لحاظ زیبایی و کارایی و هم از لحاظ مقرون به صرفه تر بودن یکی از بهترین سیستم های نصب نمای خشک استفاده از سرامیک خشک می باشد زیرا با انتخاب طرح های مختلف از جمله طرح سنگ علاوه بر ایجاد حس زیبایی از دیگر مزایای نمای سرامیک که در بالا به آنها اشاره شد هم می توان استفاده کرد.

نصاب نمای خشک

نمای سرامیک خشک دارای مزیت هایی است که می تواند علاوه بر زیبایی ساختمان مزایای دیگری داشته باشد که در ذیل به آنها اشاره می شود. روش اینویزیبل، تنها چیزی که شما در نمای ساختمان مشاهده میکنید، درزهای بین سرامیکها هستند؛ و سرامیک ۲ها بوسیلهی شیارهایی که در سطح آنها ایجاد شده، بر روی صفحات زیری خود نصب میشوند. این برنامه علاوه بر نشان داده قبله، وقت نماز را نیز بهشما اعلام میکند و در کنار آن میتوانید زاویه خود با کعبه را هم سرامیک پرسلانی مشاهده کنید. از طرفی امکان نصب کلیپس ها بر روی قطعات عمودی آلومینیومی فراهم می شود. یکی از اصلیترین معایب نمای سرامیک ملاتی، سنگینی بیش از حد ساختمان به دلیل استفاده از ملات است دردسرهایی را به دنبال دارد. اگر می خواهید نمای بسیار ساده و شیکی را در ساختمان خود اجرا کنید نمای خشک یکی از بهترین گزینه ها است. در ایران هم از سال ۱۳۷۰ نمای سرامیک خشک مورد توجه واقع شد و بسیاری از معماران در طراحی نمای ساختمان خود از سرامیک خشک استفاده می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید