اگر می‌خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه اجرای نما خود را تغییر دهید!

زیر سازی یا شاسی کشی ، نبشی کشی نما ، ریسمان کشی نما ، استفاده از رابیتس و… در مورد نماهای سیمانی، رابیتس نیز مورد استفاده قرار میگیرد. در این مورد لازم است توجه شما را به این نکته جلب کنم که مهم ترین موضوعی که باید در طراحی ساختمان ها به آن توجه شود، اول شرایط اقلیم خُرد منطقه است که در ابعاد بازشوها، میزان پیش آمدگی ها، مصالح مصرفی و مواردی از این قبیل تاثیرگذار است. در نماسازی ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود از جمله فلز، سنگ، آجر، کامپوزیت، بتن و چوب که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. فراوانی، تنوع، استحکام و امکان ترکیب با مصالح دیگر، از جمله مهمترین نقاط قوتی هستند که در زمان مشاوره نمای ساختمان، سازندگان را به استفاده از سنگ در نمای ساختمان ترغیب میکند. در این نوع نما از درپوش (cap) برای استحکام و ثابت نگهداشتن شیشهها سر جای خود استفاده میکنند. هر نوع نمایی با هر نوع مصالح ساختمانی و با هر هزینه ای که ساخته شود، علاوه بر زیبایی ظاهری و آرامش بصری، باید بتواند آسایش و ایمنی ساکنین و شهروندان را فراهم نمای خشک آورد. اجرای کدام نوع نمای ساختمان هزینه کمتری دارد؟ پیشنهاد می شود از مصالحی در نمای ساختمان مسکونی استفاده شود که در شهر یا استان مورد نظر، آن مصالح به وفور یافت شود و بسته به اقلیم منطقه مصالح نمای خود را انتخاب کنید. This a​rt icle was wri᠎tten by G​SA C onte​nt Gener᠎ator᠎ Demover si on.

شرکت های نمای خشک

در صورتی که لایه پلاستر سیمان سیاه اجرا نشود پس از مدتی لایه سیمان سفید ترک خواهد خورد که نمای ساختمان را مخدوش میکند. یکی از نکاتی که کارفرمایان محترم به استفاده از بوردکس در نمای ساختمان میکند این است که به منظور اجرای دیوار بیرونی و نمای ساختمان با پانل بوردکس نیازی به آهن کشی و همچنین استفاده از سازه گالوانیزه مخصوص نیست و با استفاده از انواع سازه کناف و رانر استاد و سازه F و سازه U کناف میتوان به اجرای بوردکس نمود. پانل بوردکس در کشور ترکیه و تحت لیسانس و استاندارد کشور فرانسه تولید میشود و به بازار ایران به صورت مستقیم وارد میشود. وقتی که نقشه های نما مصوب می شود در صورت عمل نکردن به نقشه نما شهرداری منطقه می تواند گواهی عدم خلاف برای ساختمان صادر نکند چون از مفاد و نقشه های مصوبه تخلف کرده است. نکته مهم اینکه نگاه اصلی برای تشکیل کمیته های نما انجام اقدامات اصلاحی برای آرام سازی و اغتشاشات به وجود آمده در نمای ساختمان ها بود تا هر نمای بی ربطی به هویت شهری ساخته نشود. 7. از انجام سنگ کاری در هوای بسیار سرد جدا خودداری نمایید، زیرا امکان یخ زدگی و شکسته شدن سنگ وجود دارد. ​Post was gener᠎ated by behsaznama​ Con᠎tent ᠎Ge​ne᠎rator DE MO!

اگر سازنده ای به تمامی ضوابط نما عمل کند و موارد توصیه ای را هم مدنظر قرار دهد بسته تشویقی مثل تراکم یا اعمال تخفیف در هزینه صدور پروانه ساختمانی برای آن وجود دارد؟ پس از صدور پروانه ساختمانی و اجرای عملیات ساختمانی، بر نمای در حال ساخت نظارت و کنترل اعمال می شود تا مشخص شود مطابق با نقشه ها پیش می رود یا خیر. نمای ساختمان با سنگ نیز با استفاده از روش دوغابی به دیوار متصل میشود و البته در شرایطی که از روش دوغابی برای نمای سنگی ساختمان استفاده میشود بهتر است که مطابق با مقررات ملی ساختمان ایران از اسکوپ سیمی و یا اسکوپ پروانه ای استفاده شود. در روش خشک از شاسی کشی فولادی استفاده میشود اما در روش دوغابی از مخلوط سیمان و آب استفاده میشود و در نهایت با پودر مخصوص بندکشی میشود. در روش دوغابی همانگونه که مشخص است پس از دیوارکشی دیوار پیرامونی ابتدا آجر نما در فاصله حداقل 5 سانتیمتری از دیوار قرار میگیرد و پشت آن توسط مخلوط دوغابی سیمان و آب پر میشود. نمای سیمان سفید نیز با استفاده از مخلوط سیمان سفید و پودر سنگ و آب و با استفاده از ماله بر روی دیوار پیرامونی ساختمان انجام میشود.

در شرایطی که از بتونه ماستیم مخصوص پانل فایبر سمنت برد استفاده نشود ممکن است که پس از گذشت مدتی موج در پانل ایجاد شود که این مسئله منجر به عدم زیبایی نمای ساختمان خواهد شد. همچنین با توجه به نصب سریع و آسان پانل سیمانی سمنت برد و همچنین استقامت بالای آن در مقابل بارهای وارده استفاده از آن در مقایسه با سایر روشهای ساخت دیوار توصیه میشود. در نتیجه مقاومت بالای آنها، اتصالات معمولاً از فلز و آلومینیوم تشکیل شده اند. در روش اجرای نمای خشک ابتدا شاسی کشی فولادی به صورت طولی و عرضی صورت میگیرد که در این روش و معمولاً شاسی کشی توسط پروفیل قوطی و میلگرد انجام میشود و پانل آجر نما به صورت مستقیم و با استفاده از بست مخصوص به شاسی فولادی متصل میشود. همینطور با توجه به اینکه اجرت اجرای نمای سیمان سفید نیز نسبت به هزینه اجرای سایر انواع نمای دیگر کمتر است معمولاً گزینه اول کارفرمایانی که با بودجه کمتر اقدام به ساخت ساختمان میکند است. در صورتی که ساختمان شما تجاری است باید جلب توجه کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید