این مقاله بحث برانگیز را بخوانید و درباره کتاب های موسیقی بیشتر

موسسه چاپ کتاب همواره در کنار شماست تا به هدف های خود برسید. کارگاه چهار جلسه ای ارف برای آشنایی موسیقی به کودکان 4 تا 6 ساله از خرداد 1401 برگزار می شود. این مجموعه کتاب از مطرح ترین و پایه ای ترین است و با نام دستور مقدماتی ویولن روح الله خالقی شناخته می شود. فرهاد قربانی، صاحبامتیاز و مدیرمسئول ماهنامه ملودی با بیان این مطلب گفت: این نشریه برای گروه سنی 7 تا 12 سال به 2 زبان فاسی و فرانسه منتشر میشود که انتشار چنین نشریهای با رویکرد موسیقی برای کوک و نوجوانان، برای نخستین بار درکشور صورت میگیرد. موسیقیدان آهنگساز و نوازنده است و موسیقیشناس کسی است که با عنوان «اتنوموزیکولوگ» معرفی میشود. ساز چنگ در زبان عربی به صورت «صنج» نوشته میشد که این عنوان به همین صورت به ترجمه فارسی آن راه پیدا کرده است. مدیر هنری «ملودی» ملیحه انبری و طراح لوگوی این ماهنامه مریم لطفیزاده است.

خريد كتاب موسيقي

C ontent was cre​at​ed with G SA Con᠎te᠎nt G ener᠎ator Dem ov ersi on!

كتاب موسيقي هادئة

خبرگزاری کتاب ایران/ نخستین شماره ماهنامه موسیقی کودک و نوجوان «ملودی»، با موضوع آشنایی کودکان و وجوانان با هنرمندان و پیشکسوتان عرصه موسیقی کشور و همچنین با رویکرد آشنایی با مفاهیم عمومی موسیقی به کودکان از امروز روی پیشخوان کیوسکهای مطبوعاتی قرار گرفت. هنرمندان روحیه های حساسی دارند و به زیبایی اهمیت زیادی می دهند. کتاب های موسیقی به شکل تصویری همراه با کمی متن یا کلا به شکل متن با موضوع خاص باید برای خواننده جذابیت ایجاد کنند تا آموزش های کتاب را با رغبت و علاقه زیاد پیگیری کنند. اما برای اینکه کتاب موسیقی جذابیت ایجاد کند و بیننده را به سمت خود ترغیب نماید، باید نوع نوشتار و طراحی جلد و صفحه آرایی بسیار حرفه ای باشد. صفحه آرایی، طراحی جلد، اخذ شماره شابک، فیپا یا شناسنامه کتاب، مجوز وزارت ارشاد و اعلام وصول و در نهایت چاپ کتاب مراحلی است که انتشارات باید پشت سر گذاشته و کتاب چاپ شده را در اختیار نویسنده قرار دهد.

نویسنده برای بررسی منطقه و شباهتها و تفاوتهای رسوم مختلف آن از سه موضوع بهره می برد: کره به عنوان منطقهی دارای نقش فراملی در آسیای شرقی، اشتراکات موسیقی کرهای و سیاستهای فرهنگی، و حفظ هویت غنی فرهنگی از طریق پیوستگی موسیقایی و زیباییشناختی. در همان دوران اخوان الصفا در رسائل خود به سه نوع تناسب قائلند؛ تناسب عددی یا کمی، تناسب کیفی و تناسب موسیقایی که شامل دو نسبت کمی و کیفی هم میشود. جواهر اسرار در دل ها همان گونه پیچیده است که آتش در میان آهن و سنگ. موسیقی یک دنیای بزرگ است که دارای سبک ها و آلات مختلف می باشد. عناوین اصلی مطالب این کتاب عبارتند از: شعر و شاعر، موسیقی، شعر و موسیقی و تاثیر آنها، مذهب در موسیقی، نیایش در موسیقی، زن و موسیقی، سازها در ادبیات و بیان انواع آنها، تاریخ تحول موسیقی، موسیقی دانان بزرگ ایران، دوره معاصر و شاعران موسیقی دان. چاپ کتاب موسیقی در موسسه چاپ کتاب سابقه طولانی دارد و در این زمینه با مؤلفان متعددی همکاری داشته ایم.

انتشارات زرین اندیشمند کتاب های شما را در هر ژانر، قطع و تیراژ با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به چاپ می رساند. به عنوان مثال اگر این مجموعه و دیگر آثار بوعلی به آندلس نرفته بود، فیلسوف بزرگی چون «ابنرشد» اکنون در تاریخ فلسفه به عنوان شارح ارسطو وجود نداشت. لذا مؤلفان عزیزی که نسبت به قدرت قلم خود اطمینان کامل دارند اگر می خواهند فروش خوبی داشته باشند باید ناشر قدرتمند و با سابقه درخشان انتخاب کنند. تمامی مولفان میتوانند کتابها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند. به یقین ارزش این ترجمه در سالهای بعد بیشتر مشخص میشود. هنگام چاپ یک کتاب در زمینه موسیقی در ابتدا باید موضوع مورد نظر خود را مشخص کنید. کارگاه تجزیه و تحلیل کاربردی موسیقی ایرانی زیر نظر آقای هوتن شرف بیانی برگزار می شود. وی افزود: برای کسانی که در حوزه موسیقی ایرانی و بهطور کل در فلسفه ایرانی تحقیق و پژوهش میکنند، انتشار ترجمه فارسی «جوامع علم موسیقی» اتفاق این مطلب کوچکی نیست. شورانگیز تلاشی است برای برانگیختن شور و شوق هنرجویان سنتور برای یادگیری دستگاهها و ردیف موسیقی ایرانی؛ کتابی است برای هنرجویانی که میخواهند با کلیتی از دستگاههای موسیقی ایرانی و مهمترین گوشههای آن آشنایی یابند.

دیدگاهتان را بنویسید