این مقاله بحث برانگیز را بخوانید و درباره متریال نمای خشک بیشتر

زیرسازی انجام شده در این نما هم در صورت نیاز قابل جداشدن از نما است و سرمایه از بین نمی رود و می توان آنها را در جای دیگری به کار برد. با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انسان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد. فرقی نمیکند که از سیمان سفید استفاده کنید یا سیمان رنگی هر دو زیبایی خاصی به ساختمان میبخشند.

انواع اجرای نمای خشک

رنگ هایی مثل قهوه ای روشن، قهوه ای تیره، رنگ قهوه ای با یافت های ریز و یا درشت، رنگ نارنجی مایل به قهوه ای، رنگ زرد مایل به نارنجی، نارنجی تیره، نارنجی روشن، زرد روشن و تیره، خاکستری، سفید و طوسی از جمله انواع رنگ آمیزی نمای آجری به حساب می آیند. نمای آجری یکی از هنرهای اصیل ایرانی-اسلامی است که از دیرباز همواره مورد توجه معماران قرار گرفته و یکی از مولفههای شناسایی بناهای ایرانی در جهان به شمار میرود. و به دلیل استفاد از ملات و دوغاب در اجرای نمای آجری ، احتمال تمیز نبودن نتیجه ی نهایی بیشتر می باشد. 1- این سرامیک ها بیشتر خاصیت های سرامیک خشک پرسلانی که همان جذب آب کم می باشد را دارا هستند. نماهای سنگی انواع مختلفی دارد در ساختمانهایی با سطح بلند مرتبه استفاده از قطعات کوچک سنگ زمان زیادی می برد.برای استفاده از قطعات بزرگ سنگ باید از روشی مطمئن استفاده کرد .اجرای نمای سنگی خشک در مقایسه با روش اجرای دوغاب روشی مطمئن تر می باشد .درانجام این روش سطح نما تراز شده است واین روش اجرای دقیق تری نسبت به روش دوغاب واسکوپ دارد .در روش اجرای نمای سنگ با دوغاب واسکوپ ناترازی هایی در سطح کار وجوددارد که بیشتر دیده می شود.

This con tent was g᠎enerated  with GSA C onte nt Gene᠎rator DEMO!

جریان داشتن هوا در فضای بین نما و ساختمان، مانند شیش دوجداره عمل می کند. نصب سنگ به روش خشک به معماران و سازندگان ساختمان کمک می کند تا با زیبایی بیشتر، سرعت بالاتر، پرت کمتر مصالح و بدون نقص پروژه را اجرا نمایند. تنوع رنگی بالا، زیبایی منحصر به فردی را به آن میبخشد. نمای ساختمان، پوسته هر ساختمان است و نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می کند. قابل استفاده بوده که علاوه بر مشخصات فیزیکی، مشخصات ظاهری بسیار مناسبی برای نماسازی دارند. در صورتی که مقاله پیشین را نخوانده اید، پیشنهاد می کنیم ابتدا آن را مطالعه کرده و سپس به مطالعه این مقاله ادامه دهید. یک نمای ساده، در صورتی که دارای تنوع خیلی کمی در مصالح استفاده هم داشته باشد، حتما به مراتب شکیل تر از نماهای نا مشخص با مصالح زیاد، شلوغ و متعدد است. این روش، برای اجرای سنگ های دارای ضخامت بیش از 2 سانتی متر توصیه می شود.

1. متناسب با آب و هوای منطقه باشد: سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد. این روش دارای دو بخش زیرسازی آهنی و آلومینیومی می باشد که باعث می شود در مقابل بارهای جانبی مانند زلزله عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. این روش، برای اجرای سنگ های دارای ضخامت بیش از ۲ سانتی متر توصیه می شود. به علاوه این که سنگ ها خاصیت عایقی ندارند و گرما و سرما را از خود عبور می دهند. اجرای نمای بیرونی ساختمان با آجر بهتر است در فصل گرما انجام شود. را نگه میدارند، از قسمت بیرونی ساختمان قابل مشاهده هستند. صاحبان ساختمان می باست بودجه خود را پیش از خرید آماده کند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت بیشتر بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید