این نمای خشک نگاهی به و شما مبارزات خود را ببینید. به معنای واقعی

با توجه به گرایش انسان به سمت زیبایی و استفاده از تکنولوژی در جهان مدرن، علم معماری و طراحی نمای ساختمان نیز همسو با این موضوع با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است، شرکت های زیادی در زمینه طراحی سیستم نمای خشک وارد رقابت شده اند، اما تعداد معدودی چون آرمن طرح و نما با داشتن کادری مجرب و دستگاه های پیشرفته توانسته به عنوان مجری، مشاور و طراح این نما ها باشد. در گذشته یعنی قبل از انقلاب صنعتی این آجر ها با دست و قالب دهی انسان ها ساخته می شد که بعد از آن و با پیشرفت صنعت دستگاه هایی ساخته شد که این آجر ها را با سرعت بسیار بیشتر تولید می کنند تا امروز که این مقاله نوشته می شود دستگاهی ساخته شده که حدود 12000 آجر را در یک روز آماده می کند که پیشرفتی شگرف در امر ساختمان سازی است. شاید بتوان گفت اوج هنر نمای ساختمان را در بنا های اروپایی و آمریکایی شاهد هستیم که این نوع سبک از اواخر سال 1611 میلادی باب شد و تا کنون پیشرفت های بسیار زیادی را داشته است؛ جالب است بدانید که در ساخت ساختمان آسمان خراش امپایر استیت در آمریکا حدود 10 میلیون آجر استفاده شده است.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

همچنین بنا های آجری زیاد دیگری در شهر های اصفهان، کرمان، قم، شیراز و بسیاری شهر های دیگر وجود دارد که نشان دهنده ی اهمیت ایرانیان به زیبایی در معماری است. از مهم ترین بنا های آجری ایران می توان به گنبد سلطانیه که بزرگترین گند آجری جهان شناخته می شود، برج مهماندوست در دامغان، برج علا الدین در ورامین، ساختمان برج بابل، کاخ کسری در تیسفون، گنبد قابوس که بلند ترین بنای آجری جهان است و چغازنبیل در دزفول اشاره نمود. اولین و مهم ترین مسئله دوست دار محیط زیست بودن آن است، یعنی از موادی تشکیل شده باشد که در حین ساخت به محیط زیست آسیبی وارد ننماید؛ مسئله ی دیگر ضد لغزش بودن است، این مسئله از مهم ترین مسائل است چرا که در صورت لغزنده بوده باعث عدم استفاده ی افراد ناتوان از آن ها می شود. گونه ی سوم برای محیط های کم رفت و آمد مثل حیات خانه ها و باغ های شخصی مناسب است.

همان طور که گفته شد پایه ی اصلی این آجر ها از رس و مواد معدنی تشکیل شده اما برای مقاومت بیشتر و بر اساس محیط مورد استفاده از مواد دیگری مثل ماسه آهکی، ماسه سیمان و بتن تشکیل شده اند که مقاوم ترین آن ها نوع بتنی بوده و مناسب محیط های شلوغ می باشد. گونه ی دوم برای محل هایی مثل فضای سبز و پارک ها مناسب است. 20 می باشد که مناسب حیات های کوچک بوده و با نصب آن ها تحسین میهمانانتان را بر می انگیزانید و سلیقه ی خود را به رخ آن ها می کشید. علاوه بر سبکی، این محصولات همانند ورق فولاد دارای تنوع بسیار بالا بوده و افراد با سلیقه های مختلف می توانند آن را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند، ورقهای کامپوزیت یک ویژگی خاص دارند و به عنوان عایق صدا و حرارت نیز مورد استفاده قرار می گیرد، از این رو بهترین انتخاب برای طراحی و ساخت ساختمان می باشند زیرا از ورود سر و صدا آلودگی به داخل ساختمان جلوگیری می کنند همچنین به دلیل اینکه این محصولات عایق حرارتی هستند میزان انرژی مصرفی برای گرم کردن و سرد کردن خانه به شدت کاهش می یابد. ممکن است تصور کنید افراد عادی که از طراحی نمای ساختمان سر در نمی آورند بنابراین متوجه عدم رعایت برخی از نکات نخواهند قطعات نمای خشک شد. Po᠎st was generated with t he ​he​lp of behsaznama​ Content G​enerator D᠎emov er​sion .

از اشکال مختلف آجر پازلی کف فرش می توان به لوزی، چهار ضلعی،شش ضلعی و گرد اشاره کرد که در نوع ساده و طرح دار تولید شده و بنابر نیاز و سلیقه تان می توانید آن ها را خریداری و در زیبایی خانه تان تاثیر گذار باشید. همان طور که اشاره شد آجر کف فرش اصفهان و آجر پازلی ساختمانی یکی از محصولاتی است نیاز خانه های لوکس و لاکچری می باشد و صاحبان خانه ها برای زیبایی بیشتر منزلشان از آن استفاده می نمایند. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سیستم نمای کامپوزیت یک مصالح ساختمانی است که از مواد مختلفی تشکیل شده است. همانطور که در مطالب بالا نیز به آن اشاره شد روشهای مختلفی همچون آجر نما نسوز برای زیبا سازی نمای ساختمان وجود دارد که یکی از این روشها استفاده از ورق آلومینیوم کامپوزیت می باشد که این ورقها در انواع و طرحهای مختلفی نظیر طرح چوب وجود داردو به فروش می رسند. فرش های سه بعدی، شگی، وینتیج و کلاریس نمونه های مختلفی از فرش مدرن به شمار می رود. به عبارت دیگر نباید این گونه باشد که هر قسمتی از نما ساز خود را بزند. ترمیم و تعمیر محصولات کامپوزیتی به آسانی قابل انجام است زمانی که قسمتی از نمای ساختمان دچار آسیب شد می توان آن را تعمیر کرد، نصب این صفحات به نسبت دیگر نماها بسیار ساده بوده است و نیازی به تخریب قسمتهای مختلف نمای ساختمان نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید