این 10 Manget را به متریال نمای خشک خود اضافه کنید

در صورتی که از این پانل ها در نمای خارجی ساختمان استفاه شود جای هیچ نگرانی نیست و کاملا در برابر شرایط جوی و آب و هوایی مقاوم هستند. این روش قدیمی که عایق کاری نداشته و به دلیل وجود باد در ارتفاعات، مناسب برج ها و ساختمان های بلند نیست. از بهترین متریال نمای خشک که مورد توجه مهندسان است، می توان به، سرامیکی، سنگ، شیشه، آجر، کامپوزیت، استرچ متال و اچ پی ال اشاره کرد. در ساختمان های بزرگ که سطح نمای آنها زیاد است, کلیک کنید نمی توان از سنگ های کوچک استفاده کرد. در بین نماهای متعددی که دیده میشود، نمای آجری از زیباترین آنهاست و از گذشته تا به امروز پیوند عمیق خود با معماری اصیل ایرانی و مردمان این سرزمین را حفظ کرده است. هم چنین تولید انواع نمای آجری ساختمان در مدل ها و ابعاد مختلفی صورت می گیرد مانند آجر های رسی ، آهکی ، بتنی ، شیستی . در بسیاری از نماهای مغازه ها و فروشگاه های تمامی شهرها مشاهده می شود که با اجرای نمای کامپوزیت طرح و نماهایی شیک و خاص را به وجود آورده اند. اجرای نمای کامپوزیت برای مغازه ها و فروشگاه ها جزء روتین ترین و معمول ترین نماها می باشد. Post has been cre ated  wi᠎th behsaznama Content Gene᠎ra to r DE​MO.

بعداً می توانید از ما تشکر کنید – 3 دلیل برای توقف فکر کردن درباره متریال نمای خشک

این روزها شاید ساختمان سازی با آجر انجام نشود، ولی نمای آجری ساختمان هنوز طرفداران خود را دارد. استفاده از ملات سیمان جزو قدیمی ترین و سنتی ترین روش هایی می باشد که برای اجرای نمای آجری استفاده می شود. با این وجود، نمای خشک ساختمان و انواع آن مانند نمای خشک آجری روز به روز در حال محبوبتر شدن هستند. با توجه به توانایی رنگ آمیزی آلومینیوم به هر رنگی، نمای کامپوزیت آلومینیومی در طیف گستردهای از رنگها و همچنین الگوها (شبیه چوب و سنگ مرمر) تولید میشوند. نما خشک نسبت به دیگر مصالح وزن سبک و تنوع رنگ بیشتری داشته که از خصوصیات بارز آن می توان به انعطاف پذیری بالانسبت به آب و هوای مختلف اشاره کرد. و با کمک تجهیزات و قطعات فلزی نظیر ریل و پیچ می توان آجرها را به یکدیگر متصل کرد. برای اجرا متریال نمای خشک آجری، از پیچ و مهره استفاده و … در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، از ملات استفاده نمی شود و سطح رویه نما را به وسیله اتصالات مکانیکی و عمدتاً فلزی به سازه ساختمان متصل می شود .

اجرای نمای خشک

استفاده از نماهای خشک در ساختمان ها برای اولین بار به دهه ی 70 میلادی برمی گردد ، درست زمانی که آمریکایی ها بر روی آسمان خراش های عظیم به نصب سنگ به روش خشک اقدام کردند ، در ایران نیز برای اولین بار در دهه ی 70 شمسی استفاده از نماهای خشک مورد استقبال قرار گرفت . در سیستم نمای خشک متریال نما توسط زیرسازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال می شود که باعث طولانی شدن عمر نما می شود. اجرای نمای سنگی از نمونه طراحیهای بیرونی ساختمان است که با استفاده از سنگهای مختلف انجام میشود. در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان اعمال می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. در نماهای خشک ، متریال نمای ساختمان به کمک زیر سازه های فلزی و بدون استفاده از ملات بر روی سازه اصلی نصب می شود که این کار باعث سرعت و ایمنی و کیفیت و طول عمر نما خواهد شد.

اسکوپ سنگ همچنین می تواند برای نصب سنگ نما روی هر زیر لایه مانند دیوار بتنی ، چوبی و غیره مورد استفاده قرار گیرد. گذشت زمان استفاده از آجر را از بین نبرد بلکه شیوه های بکار گیری همچنین شیوه تولید آجر تغییر کرد . در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد. ماندگاری این نما ممکن است به ۵۰ سال برسد و در صورتی که اگر قسمتی به مشکل بر بخورد می توان همان قسمت را مجدد تعمیر کرد. این ورق ها با روکش هایی متفاومت مانند چوب استفاده می شود که قابلیت اجرا در قسمت های متفاوت ساختمان را دارد. عیب استفاده از چسب این است که اگر محیط اشباع از آب شود آب می تواند از قسمت های درز بندی شده نفوذ کند و باعث یخ زدگی و در نهایت کنده شدن آجر از سطح شود. البته این نوع سرامیک خود دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در ادامه نام برده می شود. سرامیک خشک از مدرن ترین و به روزترین نما های ساختمانی با قیمت مناسب بوده است که در نمایندگی های سراسر ایران قابل سفارش و خرید و فروش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید