بایدها و نبایدهای اجرای نما

هر سازه ای، قبل از اجرای نمای ساختمان خود، بایستی طرح نما را با مراجع مرتبط به اشتراک گذاشته و تاییدیه آن را اخذ کند. مجموعه معمار نما به عنوان برگزار کننده دوره طراحی نما به صورت پک های آموزشی، این بستر را برای شما علاقمندان به طراحی نما فراهم کرده است تا از تکنیک ها و ترفندهای منحصر به فرد طراحی نما بهره مند شوید. شرکت آلوم کاردینه (آلوکد) با بهره گیری از مهندسان و مجریان کارآزموده و ماهرآماده همکاری و خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. علم مهندسی نما روز به روز در حال پیشرفت است و شرکت ما همواره تلاش دارد از بروزترین اطلاعات موجود در زمینه طراحی و اجرای نمای خشک و مدرن، برای افزایش کیفیت و زیبایی پروژههای مشتریان خود استفاده کند. طراحی نما ساختمان باید به گونه ای باشد که هم در روز و هم در شب جاذبه مخصوص به خود را داشته باشد. اصطلاحا در علم معماری می گویند، برای نمای ساختمان خود سناریو طراحی کنید!

مصالح نمای خشک

در طراحی نما، از حداکثر اندازه پنجره برای نورگیری استفاده کنید. قطعا به عنوان طراح با مشتریانی روبرو شده اید که با مشاهده یک نما، اصرار به کپی برداری از آن داشته اند و این موضوع برای شما قابل هضم نبوده است… سرامیک به عنوان سرامیک و صنعت وابسته گفته می شود. در این روش جهت نصب سنگ و یا سرامیک بر روی دیوار، ابتدا زیرسازی لازم در صورت نیاز بوسیله شاسی کشی اجرا می شود. به این منظور در پشت سرامیک ها به وسیله دستگاه و مته سوراخ هایی ایجاد می شود و انکر درون این سوراخ ها جای می گیرد و سپس بر روی پروفیل های افقی نصب می شود. گچ و رس مواد بسیار متداول است و سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد ، اما اکنون با دیدگاه های جدید (مانند فناوری نانو) ، در مقیاس اتمی و سلول واحد می توان در این مواد تغییراتی ایجاد کرد ، بنابراین خواصی دارند که قبلاً نداشته اند. This po​st w​as cre ated ᠎with behsaznama C ontent Generat᠎or DEMO.

اولین موردی که در مورد یک ساختمان به ذهن متبادر می گردد چیست؟ یکی از مدرن ترین انواع نماهای ساختمانی، نمای سرامیک می باشد که در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی های آن می پردازیم. این ویژگی از نمای خشک باعث شده است که بسیاری از مشکلاتی که مهندسان و طراحان با آن روبرو بودند برطرف شود و با به کارگیری از این مساله در هر اندازه ضخامت و رنگی که مورد نیاز است به بالا رفتن کیفیت نما و همچنین اجرای کامل طرح مورد نظر در طراحی نما دست یابند . عدم توانایی تنظیم دقیق و رگلاژ یکی از مشکلاتی است که در روش های سنتی نمای ساختمان شاهد هستیم، بروز درزهای غیر همسطح که بدلیل جابجایی سنگ بعد از دوغاب ریزی اتفاق می افتد و باعث خارج شدن از رگلاژ اولیه می گردد که معمولاً هم بدون تخریب نما قابل اصلاح نیست. هر گونه مصالحی که قابلیت استفاده در نمای داخلی و خارجی ساختمان را داشته باشد و با هر ابعادی ( البته متعارف ) از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر به روش نمای خشک قابل نصب است. پس از جای گذاری براکت های فلزی و پروفیل های عمودی و افقی آلومینیومی نوبت به نصب سرامیک خشک می رسد.

اتصالات نمای خشک

سرامیک نامی آشنا برای ما است که می دانیم در بازار ها دارای تنوع بسیار است و به همین سبب می توان از آن ها در زمینه های مختلفی استفاده نمود. به همین دلیل، تشخیص کاشی پرسلان واقعی از کاشی فیک و تقلبی با مشخصات مربوطه تا حدی دشوار است. همچنین در محل هایی که احتمال عبور ماشین آلات سنگین وجود دارد، بهتر است از نمونه پرسلان که مقاومت بالاتری دارد استفاده شود. همچنین در این سیستم دسترسی برای مراقبتهای دورهای به خصوص در ساختمانهای مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانههای مسکونی کم ارتفاع، پرهزینه است و معمولاً مورد استفاده قرار نمیگیرد. طراحی نما در چند سال اخیر، به گونه ای ترند و تخصصی شده است که برای هر پیمانکاری، استخدام یک طراح نمای حرفه ای، دغدغه ی جدی به حساب می آید. اما، در هنگام استفاده از این سرامیکها باید چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نحوه اجرای نمای سرامیک خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید