بایدها و نبایدهای نمای خشک

ابتدا یک سازه که عمدتا قوطی آهنی بوده ( به عنوان مثال قوطی ۸×۴) را روی نما و با اتصال گرفتن از سقف ها ایجاد می نمایند. در این روش سوراخ­هایی در ضخامت سنگ ایجاد می­شود. شیب نما، ابعاد و ضخامت صفحات چوبی و سیستم نصب شده نیز باید در نظر گرفته شود. صفحات سیمانی فایبرسمنت به عنوان یکی از نوع های نما خشک سیمانی در ساختمان هایی با اسکلت بتنی و فلزی، برای دیوار داخلی، پارتیشن بندی سقف کاذب و نما استفاده می شود. این نوع، ورق هایی با روکش طرح چوب یا انواع طرح های دیگر از ترکیب های رزین های فنولیک و لایه سلولزی به وجود می آید، که پس از قرار گرفتن در دمای بالای 145 درجه و فشار bar 300 تبدیل می شود به صفحات محکم. فولاد ضد زنگ یا استیل یک گزینه عالی از انواع متریال های نمای ساختمان به حساب می آید، که دارای سطح صیقلی و براق است. استیل نسبت به روی، ظاهر زیبا تری دارد و البته نصب آن آسان تر هم است.

های ساختمان در جهان است که با روش نصب خشک اجرا می شود.

در این روش کلیپس های اتصال از جنس استیل و نمایان می باشند، از این رو پیشنهاد می گردد تا ارتفاع یک طبقه سرامیک ها به روش چسبی یا ملاتی با اتصالات صحیح اسکوپ نصب شده و بالاتر از ارتفاع یک طبقه ، نما به صورت نصب خشک با دیتیل نمایان (Visible) اجرا شود. همینطور که برای اجرای نمای فریم لس شیشه ای معمولا از شیشه های ۲ یا ۳ جداره جهت عایق حرارت و صدا نیز استفاده می شود. استفاده از نمای سرامیک خشک باعث حل مشکل فشار حاصل از باد بر نمای سازه در ساختمان های بلند و آسمان خراش ها شد. این روش مورد تایید و پیشنهاد اکثر متخصصین و مهندسین نصب خشک سرامیک پرسلانی و آشنا به سرامیک می باشد. نمای سرامیک خشک را با عنوان نمای سرامیک پرسلانی نیز می شناسند. نمای سرامیکی خشک یا سنگ نمای خشک یکی از به روزترین نماهای ساختمان در جهان است که با روش نصب خشک اجرا می شود. توصیه می شود برای افزایش عمر مفید سازه، اتصالات پی وی سی یا فوم پلی اتیلن سلول بسته را به سطوح در معرض هوا، اضافه کنید. بهره گیری از مهندسی نما و مشاوره و طراحی معماری زمینه ای را فراهم می سازد که با صرف کمترین هزینه ها بتوانید ایده آل ترین نما را در اختیار داشته باشید. Th is data was written wi th the help ᠎of G SA Con tent G en​er ator Dem᠎ov er​sion!

نما سرامیک – شش شکل مشکل

گروه معماری بنیستا با بهره مندی از تیم خلاق، متخصص و با تجربه طی سال های فعالیت خود این افتخار را داشته که به بهبود سطح کیفی طراحی و اجرایی پروژه های لوکس ساختمانی کمک نماید. در اجرای نماهای خشک به دلیل عدم استفاده از ملات ساختمانی و همچنین وجود مصالح نما با ابعاد و پنل ها با سایزهای مشخص و برشکاری شده در کارخانه ها ضایعات مصالح تا حد چشمگیری کاهش می یابد و در نتیجه برشکاری های کمتر آلودگی های صوتی به حداقل می رسد. عوامل زیادی بر قیمت اجرای نمای سنگ خشک در اصفهان تأثیر می گذارند که هر کدام از آنها می توانند قیمت را تا حد قابل توجهی تغییر بدهند. فروشگاه اینترنتی کاشیران طرح ها و ابعاد متنوعی از سرامیک نما را قیمتی مناسب عرضه نموده است. با توجه به قیمت بالاي سنگ و باري که سنگ به ساختمان تحمیل میکند، در برخی کشورها استفاده از سرامیک به عنوان نماي ساختمان رواج قابل ملاحظهاي پیدا کرده مصالح نمای خشک است. یکی از جدید ترین روش های نصب سرامیک در ابعاد بسیار بزرگ و با ضخامت کم است. از آنجایی که وزن این سرامیک ها زیاد نمی باشد، وزن ساختمان را بسیار کاهش داده است و به همین دلیل سازه ساختمان هم وزن زیادی نخواهد داشت.

که مربوط به پوسته خارجی می باشد، متوجه خود ساختمان نمی شود. منظور از نمای خشک که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است، نمایی است که در اجرای آن از دوغاب و ملات سیمانی استفاده نمی شود. همانطوری که بیان کردیم استفاده کردن از سرامیک خشک به تازگی بسیار متداول شده است. در نما های ساختمان های مدرن بسیار از این ماده استفاده می شود. در این روش زیرسازی با آهن انجام می­شود و سنگ نما با استفاده از قطعات اسکوپی که در شیار مابین ضخامت سنگ قرار می­گیرند، نصب و رگلاژ می­شوند. اجرای این روش به این صورت است که در قسمت مشخصی از سنگ نما، با عمق کنترل شده و متناسب با ضخامت و نوع سنگ، سوراخی که اصطلاحا به آن پافیلی می­گویند، ایجاد می­شود؛ سپس با استفاده از انکرهای آلیاژی که به کلیپس­ها وصل می­شوند، سنگ نما را به زیرساز آن متصل می­کنند. همانطور که از اسم این روش پیداست از این دستگاه مکانیکی برای ایجاد درز و یا شیارهای در قسمت پشت سرامیک ها استفاده می شود. علت پخت پرسلانها در دمای بالا، ایجاد ماهیت زجاجی (شیشهای) و همچنین تخلخل کم در پرسلان است. الف: واژهی پرسلان به محدودهی وسیعی از محصولات سرامیک گفته میشود که دمای پخت بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید