بایدها و نبایدهای نما خشک

هر اندازه که میزان سطوح بازشو بیشتر شود میزان مصرف مصالح زیرسازی برای هر متر مربع افزایش یافته و در نتیجه هزینه تمام شده نما بیشتر می شود. قیمت سرامیک ها هر روز در حال تغییر است و دلیل این نوسانات قیمت، مواد تشکیل دهنده ی لعاب و مواد اولیه نما می باشد. شرکت آرمن طرح و نما ارائه دهنده راهکار های کاربردی برای طراحی های خاص معماران، در سال 1395 تاسیس شد. اکنون، سراميک را به طور کلي به عنوان هنر و علم ساختن و به کار بردن اشياء جامدي که اجزاء تشکيل دهنده اصلي و عمده ی آنها مواد غيرآلي و غيرفلزي ميباشند، تعريف ميکنيم و بررسي ساختمان و خواص اينگونه مواد نيز جزء اين علم است. به طور کلی دو روش نصب برای سرامیکهای نمای بیرونی وجود دارد. نمای سرامیک خشک پرسلانی dry porcelain ceramic جزء به روز ترین نماهای ساختمانی روز دنیاست که به روش نصب خشک اجرا می گردد .سرامیک خشک پرسلانی به عنوان بخش CLADDING (پوشش) نمای سرامیک خشک پرسلانی می باشد که مهمترین بخش این نوع نما می باشد و می بایستی استحکام کافی در مدول منفرد و کمترین جذب آب ممکن را داشته باشد. همان طوری که اشاره شد سیستم نمای خشک نسبت به نماهای سنتی مزیت های فراوانی دارد، برای همین است که در اکثر پروژه های مهم از این روش استفاده می کنند.

هزینه اجرای نمای خشک

توصیه میشود در هنگام خرید از افراد باتجربه کمک بگیرید تا شما را در فرایند خرید سرامیک نما کمک کنند. برخلاف سبک قدیمی با طراحی پیچیده ، طراحان سعی می کنند راه هایی را برای دسترسی بیشتر به معماری بیابند. فارغ از اینکه نمای خشک از چه جنسی می باشد و یا روش نصب این نما به چه صورتی انجام می گیرد، همه ی آن ها دارای اجزای اصلی مشترکی می باشند. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند. نمای خشک بدان معنی است که به صورت خشکه چینی و بدون ملات و با استفاده از فریم و شاسی فلزی اجرا می شوند. اصلیترین دلیل استفاده از نما خشک ساختمان، مزایای متعددی است که به همراه دارد. این روش از نصب نمایان جزو روش هایی است که به جهت مزایای زیادی که دارد مورد استقبال قرار گرفته و به طور گسترده در ایران استفاده شده است . سرامیکهای براق به دلیل قرار داشتن در معرض نور خورشید خیلی زود کدر میشوند. همچنین از مهمترین ویژگی های سرامیک نما ساختمان، مقاومت مطلوب این محصول نسبت به رطوبت می باشد که باعث شده در مناطق سردسیر و مرطوب از سرامیک نما جهت محافظت از ساختمان استفاده شود.  Th᠎is has been gen​erat​ed wi th the help of G SA Conte᠎nt Generato᠎r DEMO!

شرکت های نمای خشک

سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و… از دیگر مزیتهای این نمای منحصربفرد باید به مقاومت بالا در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی، مقاومت در برابر یخزدگی، چند رنگ بودن سرامیک و قیمت مناسب آن اشاره کرد. توجه به این مهم بسیار ضروری است که نماهای معمولی بـعد از چنـد سال قـطعاً نیازمـند ترمیم، بازسازی و ایجاد گیرداری دوباره میباشند و این خود یعنی تحمیل هـزینه اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در آخر کار با توجه به عمـر مـفید کارهای دوغـابی که حدود ۱۰ الی ۱۵ سال میباشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را خراب نمود و ایـن بـدان معنی است که اگر هـزینهای برای اجـرای نماهای دوغابی صرف میشود بعد از اتمـام کار ساختمان، باید به صورت کـامل آن را خراب شده تلقی کرد.

سرامیک نمای خشک

تنوع نماهای خشک ساختمان بسیار زیاد است. در این نوع نما نیازی نیست که نگران نم و رطوبت ساختمان باشید زیرا به دلیل تهویهپذیر بودن فضای میانی خشک شدن رطوبت از روی دیوارهی ساختمان به سرعت اتفاق می افتد. این روزها نمای بیرونی ساختمان حتی از نمای داخل آن نیز مهمتر شده است؛ چراکه که اولین چیزی که افراد هنگام ورود به یک ساختمان مسکونی به آن توجه میکنند نمای آن است؛ به گونهای که اگر نمای ساختمان هیچ زرق و برقی نداشته باشد با وجود لوکس بودن نمای داخلی هم هرگز نمیتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند. امروزه در کنار دیوارپوشهای کاشی و کاغذ دیواری کاربرد انواع سرامیک طرح سنگ برای دیوار ساختمانهای مختلف نیز بسیار به چشم میخورد. سرامیک طرح آجرنما امروزه در طرح های مختلف تولید می شود که از این سرامیک علاوه بر نما می توان در حیاط، پارکینگ و حتی داخل ساختمان نیز بهره گرفت. تمامی نمونه هایی که از سرامیک آجری نام برده شد به جرات میتوان گفت که همه ی سلیقه های مختلف را پشتیبانی کرده و به راحتی میتوان سبک های معماری را با آن اجرا کرد از این رو کار بسیاری از معماران و طراحان دکوراسیون راحت کرده و ایده های جدیدی را برای همه ی مکان ها ازمنزل مسکونی تا ویلا، هتل، کافی شاپ ها، رستوان ها و حتی مکانهای مذهبی را میتوان با آن اجرا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید