باید داشته باشد منابع برای اجرای نما

انجام این کار اصلا سخت نیست فقط کافی است تا قبل از طراحی نما بافت و فرهنگ آن منطقه مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد و سپس نتیجه بررسی ها با کمی ذوق و هنر معمارانه ترکیب شود تا به نتیجه مطلوبی برسد. انواع نمای خشک با آجر هرگز قدیمی نمی شود و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ در واقع به همین دلیل است که نمای ساختمان با آجر نما محبوبیت خود را در طول تمام این سال ها حفظ کرده است. این طبقه بندی شامل نماهایی است که از مصالح ساختمانی سنتی مانند آجر ، سنگ ، چوب ، سرامیک ، رندر و … در واقع نما قسمتی از ساختمان است که در معرض دید عموم قرار دارد، از این رو از طرفی وجهه اجتماعی و از طرفی دیگر سلیقه ساکنین ساختمان را به نمایش می گذارد. نماسازی با سنگ یکی از نماهای محبوب در ایران است که در اکثر مناطق کشور با اقلیمهای متفاوت میتوان از آن استفاده کرد. نمای ساختمان در این سازهها از ترکیب ملزومات ساختمانی اصیل و قدیمی مانند سنگ، آجر و چوب بههمراه متریال جدید تشکیل قیمت سنگ نمای خشک شده است. مزیت نسل جدید آجرها، قابلیت ساخت پنلهای پیشساخته در طرح و ابعاد دلخواه است. ᠎This content w as done  with the  help ​of G SA Conte​nt Generator DE MO.

ی سنتی اسلامی را به صورتی نوین عرضه کند.

طراحی نمای آجری به دلیل بالا بودن تنوع آجرها بسیار متنوع است و یک معمار با توجه به سلیقه خود می تواند زیباترین طرح را اجرا کند. همچنین نمای سرامیکی از طرح و رنگ متنوعی برخوردار بوده و قیمت مناسبی نیز دارد. بکارگیری نانو نما برای ضد آب کردن نما نیز ایده قابل قبولی می باشد. رادمهر افزود: از این طریق با حرفهای سازی و تخصصی کردن فعالیتهای مرتبط با رشته معماری، زمینه ارتقای کیفی ساخت و ساز بیش از پیش فراهم خواهد آمد. این نما توانسته اشکال مختلف نما های سنتی را در قالب خود ایجاد کرده و همچنین به دلیل داشتن طراحی انعطاف پذیر از این حیث خود را سرآمد دیگر نماهای نوین و سنتی ساخته که در حقیقت می تواند ساختار نمای سنتی اسلامی را به صورتی نوین عرضه کند. اندود در واقع پوشش یکنواختی است که بر روی سفت کاری ساختمان اجرا می شود.این سبک ترکیبی است از سنگ دانه های دانه بندی شده که در بسته بندی با رنگ های متنوع قرمز، مشکی، خاکستری، سبز، سفید و غیره که در بازار یافت می شود و پودر سنگ و سیمان سفید ( البته با توجه به رنگ نهایی نمای شسته از سیمان سیاه و رنگ های معدنی هم می توان در این مخلوط استفاده کرد)چون این نما بعد از اجرا و به عنوان مرحله پایانی با آب شسته می شود.

مینرال پاششی : در این روش برای اجرای مینرال روی سطح مورد نظر از پیستوله استفاده می شود این روش علاوه بر سطوح صاف برای سطوحی که دارای ناهمواری می باشد هم مناسب است. در سیستم نیمه درپوشدار یکی از قابها در جهت افقی یا عمودی دارای درپوشش آلومینیومی است. کنیتکس خاصیت ضد آب داشته و از این رو برای استفاده در نمای بیرونی بسیار مناسب می باشد. در این نوع نما از درپوش (cap) برای استحکام و ثابت نگهداشتن شیشهها سر جای خود استفاده میکنند. براساس ضوابط مربوط به نماسازی، رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از سنگ الزامی بوده و امکان استفاده از هر نوع رنگ سنگ در ساخت نما امکان پذیر نمی باشد. برای طراحی و اجرای نمای ساختمان باید ضوابط شهرداری و شهر محل سکونت خود را در نظر بگیرید. بر اساس ضوابط اجرایی، استفاده از نمای کامپوزیت و آلومینیومی حداکثر ۲۰ درصد در سطح کلی نمای ساختمان مشرف به معابر مجاز می باشد. لازم به ذکر است که شستشوی نمای سیمانی بسیار آسان است، از این رو این نما را می توان نمایی ساده و در عین حال زیبا برای ساختمان دانست. نمای سیمانی ساختمان از جمله نماهایی است که قیمت اجرای آن ارزان می باشد.

Avoid بالاترین 10 کرتین وال خطا

این نوعی نما است که به ساختار مقاوم ساختمان می چسبد ، اما بخشی از آن را تشکیل نمی دهد. تعریف قوسقوس عبارت است از قسمتی از یک یا چند دایره است که کنار همدیگر قرار گرفته و دهانه را می پوشاند. یکی از مهمترین آنها کیفیت بالای کرتین وال در این روش است. یکی از زیباترین نماهای ساختمانی، نمای چوبی است که این روزها در ساخت خانه های مدرن اجرا می شود. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک نما به شکلی طراحی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضريب عايق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می یکی از مزیت های قابل توجه نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد . 4- باید علاوه بر زیبایی درب ورودی به زیبایی بقیه فضا ها نیز توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید