باید داشته باشد منابع برای نمای خشک مدرن

هر شخص فعال در زمینه صنعت ساختمان ، می بایست آشنایی لازم و کافی را با انواع سیستم های نما داشته باشد. ابداعات و نوع آوری های جدید که هم اکنون نیز در حال استفاده هستند، پیشرفت های زیادی را در زمینه متریال ها ، نحوه تولید و علوم کنترل حرارتی در بخش ساختار ساختمان های جدید، به روز رسانی یا نوسازی ساختمان های قدیمی و یا در بالابردن بازده عملکردی ساختمان ها ایجاد کرده است. برخی آثار این استادکاران مانند تابلوی برجسته معرق و منبت سیمرغ آشیانه، در موزه هنرهای ملی نگهداری میشود.این شهر در سال ۹۵ گواهی ثبت نشان جغرافیایی ملی و بینالمللی منبت آباده را دریافت کرد و فنون اجرای منبت آباده،در فهرست آثار ناملموس میراث فرهنگی ایران ثبت شد.در سال ۱۳۹۷ از سوی شورای جهانی صنایع دستی (WCC) آباده به عنوان شهر جهانی منبت معرفی گردید.منبت آباده ۱۷ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و پنج نشان زرین جشنواره فجر را دریافت کرده و ۱۵۰ کارگاه منبت فعال خانگی یا تجاری و ۵۰۰۰ هنرمند منبتکار دارد. ​Th​is a​rt icle was c reated with behsaznama Con te nt  G​en᠎er at​or D​emover sion!

3. خرفخانه آباده در پشت کوه خواجو از دوره صفویه.

از دیگر رشته های صنایع دستی آباده میتوان به گیوه بافی،دست بافته ها فرش دستباف گلیم نمد مالی،ساخت آلات موسیقی سنتی،تراش سنگهای قیمتی،سراجی سنتی،چلنگری،سفالگری،معرق کاری،خراطی،رودوزیهای الحاقی،میناکاری،منبت مبل و قلمکاری روی مس اشاره نمود. قالی و قالیچه آباده ای از صنایع دستی مرغوب این شهرستان است که متأسفانه تولید آن به شدت کاهش یافته و رفته رفته به دست فراموشی سپرده میشود. نمونههای نفیس و تاریخی قاشقهای شربتخوری ساخت آباده، حتی تا موزه ویکتوریا و آلبرت انگلستان نیز راه یافته. قدمت این اثر تاریخی به ۶۰۰ سال قبل از میلاد بازمیگردد. 3. خرفخانه آباده در پشت کوه خواجو از دوره صفویه. در صورتی که پروفیل دچار زنگ زدگی شود ، مقاومت نما به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. برای این کار لازم است ریسمان راهنما یا قپان هایی از بالاترین تراز ساختمان تا پایین ترین تراز که قرار است این باکسها اجرا شوند نصب شده و پروفیل های شاسی اعم از نبشی ، قوطی ، ناودانی ، سه پری و . این روش برای سنگ هایی با قطرهای ۳سانتی متر به بالا مناسب است.

بدون تردید یکی از مزیتهای نسبی شهرستان آباده وجود ذخایر غنی معدنی میباشد بهطوریکه بخش معدن شهرستان آباده در مقایسه با شهرستانهای استان فارس از نظر وجود مواد کانی از کیفیت خوبی برخوردار است. در این شهرستان وجود دارد که جمعیتی حدود ۱۴۲۵؟ این پوشش گیاهی در کشور به نسبت نواحی بیابانی و نواحی مرطوب در ردیف مراتع متوسط قرار دارد. میانگین بارندگی سالانه آن حدود۱۲۰ میلیمتر است که در ردیف نواحی خشک کشور جای میگیرد. در ورودی آن از جنس چوب و به طرز زیبایی ساخته شده، دو کوبه روی آن قرار داشته که کوبه سمت چپ مخصوص آقایان و کوبه سمت راست مخصوص خانمها بودهاست. همه این ها در حالی است که با ارتفاع متوسط به این خدمات نیازی ندارند. 1. قبور خورشیدی در کوه خواجه و کوههای پشت آن. آب و هوای منطقه را میتوان تحت تأثیر مرتفع بودن منطقه و قرار نگرفتن در پیشکوههای داخلی زاگرس و همچنین عدم وجود کوههای بلند و مرتفع، دوری از بادهای بارانآور غربی، از نمونههای آب و هوای نیمه کوهستانی دستهبندی کرد. در پای کوههای جنوبی گلهای رنگارنگ بهاری و گیاهان دارویی در میان بوتهها دیده میشود. این هنر حتی در ساخت در و پنجره و مبلمان نیز کاربرد دارد.

همانطور که از نام آن پیداست، این نما هم کاربرد یک دیوار و هم ویژگی یک پرده را دارا است. 6. مقاومت و دوام بالا از مزایای نمای سرامیکی است. پس اگر می خواهید ساختمانی که طراحی کرده اید جلوه ی بیشتری داشته باشد و اصطلاحا نمای آن شسته رفته به نظر برسد در ادامه با آریاز دیزاین همراه شوید تا تعدادی از مهمترین و اساسی ترین نکات اجرایی نمای ساختمان را با هم بررسی کنیم. این اپلیکیشن دارای یک قبله نما به همراه نقشهای است که جهت مکه را نشان میدهد. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نماهای آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. یکی از این ابداعات استفاده از پنل هاي فتوولتایک است. لایه میانی این پنل ها از جنس فوم پلییورتان سخت است. هماکنون عملیات اکتشاف طلا در یکی از محدودههای معدنی شهرستان در حال انجام است که تا کنون نتایج امیدوار کننده ای داشتهاست. معادن کوچک دیگری نیز در شهرستان وجود دارد که از آن جمله میتوان به معادن سنگ آهن هماتیت، منگنز، باریت و شن و ماسه اشاره کرد.

نحوه اجرای نمای سرامیک خشک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک در ساختمان بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید