با این نکات کتاب های موسیقی خود را تقویت کنید

در حین پروسه دریافت مجوز، به علت زمانبر بودن، موسسه چاپ کتاب نسبت به انجام کارهایی مثل طراحی جلد و صفحه آرایی با هماهنگی مؤلف اقدام می کند تا پس از تأیید مؤلف و سپس وزارت ارشاد، بتوانند به محض دریافت حق چاپ و اعلام وصول از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، نسبت به چاپ آن اقدام نمایند. چاپ کتاب موسیقی در موسسه چاپ کتاب با بهترین کیفیت طراحی جلد و صفحه آرایی، در سریعترین زمان ممکن و با تیراژ دلخواه و انتخابی شما انجام می گیرد. اما برای اینکه کتاب موسیقی جذابیت ایجاد کند و بیننده را به سمت خود ترغیب نماید، باید نوع نوشتار و طراحی جلد و صفحه آرایی بسیار حرفه ای باشد. وی در دبیرستانهای البرز و دارالفنون سالها تدریس کرد و بعد از آن ، چند سال در سمت مدیرکلی فرهنگ استان مازندران ، ریاست ادارهٔ محاکمات وزارت فرهنگ و مدیریت کل باستانشناسی بود تا اینکه در ۱۳۴۷ش از خدمت بازنشسته شد. موسسه چاپ کتاب با همکاری انتشارات ارشدان در سال 99 در 4 ماه سال خرداد، شهریور، مهر و آذر به عنوان ناشر برتر و فعال کشور در تمامی زمینه ها انتخاب شدند ضمن اینکه در زمینه چاپ کتاب های موسیقی و چاپ اول نیز رکورددار کشور است و تعرفه های بسیار عالی دارد.

راهنمای کتاب موسیقی

پس از پایان تحصیلات متوسطه، و فارغ التحصیلی از مدرسه دارالفنون، در دانش سرای عالی و در رشته تاریخ و جغرافیا تحصیل کرد و به عنوان رتبه اول از این دانش سرا، مدرک لیسانس خود را دریافت کرد. در ۱۳۱۳ش در رشتهٔ تاریخ و جغرافیا ، از دانشسرای عالی لیسانس گرفت و سپس به خدمت وزارت آموزش و پرورش درآمد. موسیقی هر کشور نشات گرفته از احساسات و عواطف مردم است در طول زمان اتفاقات شادی بخش و غم وانگیز دست به دست همدیگر داده اند تا موسیقی شکل گرفت. در رابطه با تاریخ موسیقی ایران نیز از دوره آریاییها تا ساسانیان، و پس از آن مادها، هخامنشیان، ساسانیان، موسیقی در دوره اسلام، دوره عباسیان، دانشمندان موسیقی دان دوره اسلامی، حمله مغولها، دوره تیموی تا صفویه و قاجار و اتفاقات آن دوران، تا دوره پس از قاجار میگوید. مشحون در این کتاب از تعریف موسیقی آغاز میکند و ضمن توضیح در مورد چگونگی پیدایش موسیقی و سازها، از تمدنهای پیشین و پیون آنها با تمدن ایران باستان نیز سخن میگوید. وی وقتی وارد مباحث علوم مختلف میشود میگوید که «اینک بیشتر بخوانید مرد کو علم؟ حسن مشحون استاد برجسته ای است که زندگی خود را صرف تخقیق در مورد موسیقی ایران و انواع سازها و نواهای مختلف کرده است و حاصل آن کتاب تاریخ موسیقی ایران است.

کتاب های موسیقی دهم

کشور ایران دارای قومیت های مختلف و همچنین موسیقی های مختلف است موسیقی ایران به دو دوره ی تاریخی باستانی و اساطیری تقسیم می شود که دوران اساطیری به پیش از تاریخ بر میگردد و دوران باستانی دوران پیش از اسلام مربوط به زمان قبل از حملهٔ اعراب به ایران است . امروزه دیگر ثابت شده است که فلسفه و روان شناسی امتزاجی عمیق با یکدیگر دارند و بررسی موسیقی از این هر دو نگاه در کتاب مورد بحث، نشان از هوشمندی نگارنده و آگاهی او از این مهم دارد. و امروزه نسل جوان را می بینم که گرایش بیشتری به سمت موسیقی های غربی دارند تا موسیقی های سرزمین خودشان . کشور ایران از اوایل در حیطه ی موسیقی فعالیت زیادی داشته است اما بعد از انقلاب اسلامی محدودیت هایی ایجاد شد و همین عامل باعث شد که مردم به سمت موسیقی اروپایی گرایش پیدا کنند. پس از آن به عنوان استاد در رشته تاریخ موسیقی در دانشگاه تهران و در دانشکده هنرهای زیبا مشغول به کار شد. به عنوان رئیس در مدرسه آمریکایی شیراز مشغول به کار شد، و پس از آن در دبیرستانهای البرز و دارالفنون، تدریس و به عنوان ریاست اداره محاکمات وزارت فرهنگ و مدیریت کل باستانشناسی در سال ۱۳۴۷ بازنشسته شد. Th is da ta was g᠎ener ated wi᠎th sahandbook Con te᠎nt G​en​er ator D​emoversion .

بهترین کتاب های موسیقی

حسن مشحون نویسنده معروف قرن در زمینه موسیقی که با نوشتن کتاب “تاریخ موسیقی ایران” شهرت پیدا کرد.کتاب وی به عنوان کتاب سال در سال ۱۳۷۳ برگزیده شد.این کتاب با جزئیات به موسیقی ایرانی می پردازد. کتاب های رشته موسیقی هنرستان، انواع رشته های موسیقی، بازار کار رشته موسیقی، دروس دانشگاهی رشته موسیقی، کنکور رشته موسیقی، رشته نوازندگی ساز جهانی.. کتاب شامل ۸۳۰ صفحه است که به دلیل قدیمی بودن و چاپ نشدن مجدد در بازار به سختی یافت می شود. کتاب تاریخ موسیقی ایران، نوشته حسن مشحون، یکی از مهمترین و دقیقترین کتابهای تاریخ موسیقی ایران است. مشحون دو سالی هم در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تدریس تاریخ موسیقی پرداخته بود. در همان دوران اخوان الصفا در رسائل خود به سه نوع تناسب قائلند؛ تناسب عددی یا کمی، تناسب کیفی و تناسب موسیقایی که شامل دو نسبت کمی و کیفی هم میشود. مزیت بسته آموزشی انتشارات هنگام هنر در این است که هم دربرگیرنده منابع هنرستان است و هم منابع آزاد. موسیقی ما به اقتضای شرایط اجتماعی در محیطی اختصاصی به وجود آمده نشو و نما یافته است که به مزاج اجتماع امروز نمی سازد و هم اکنون نیز موسیقی ما روز به روز پا از دایره جماعت بیرون می گذارد و گوشه نشینی اختیار می کند ؛ بنابراین مردم ، نغمه و آهنگی را که طالب آنند نمی یابند، پس دست به موسیقی اروپایی می برند .

دیدگاهتان را بنویسید