با دنبال کردن سه گام‌های ساده، نتایج نمای خشک بهتری دریافت کنید

دستورالعمل حاضر نحوه طراحی نما براي مقاومت در برابر این عوامل و نیز شیوه اجراي نماهاي متداول ساختمان در کشور را هم راستا با ضوابط بین المللی ارائه کرده است. در سالهای پس از 1980 مسلح کردن صفحات سیمانی با الیاف سلولزی با نام تجاری Board Fiber Cement آغاز و تولید آن گسترش پیدا کرده که پیرو آن استاندارد­های بین المللی معتبری برای آن تدوین گردید. صفحات سیمانی الیاف­دار (fiber cement) به عنوان ساخت و ساز خشک سیمانی (Dry wall cement) در ساختمانهایی که سازه آنها اسکلت فلزی یا بتنی باشد برای پارتیشن بندی، دیوار داخلی، سقف کاذب و نما با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار می­گیرد. صفحات سیمانی الیاف­دار (fiber cement) در حال حاضر یکی از بهترین مصالح موجود صفحه­ ای شکل برای پوشش انواع دیوار ، کف ، سقف کاذب و نمای ساختمان بوده که با فن آوری بسیار پیشرفته تولید می­گردد. اما، امروزه استفاده از سرامیک نمای ساختمان توانسته تا حد زیادی به نمای بیرونی ساختمانها جلوهای زیبا ببخشد و پاسخ نیازهای اغلب سازندگان را بدهد. A᠎rt icle w as created wi th t he ​help of behsaznama᠎ C​ontent Gen​erat᠎or D emoversion​.

روشها برنده شدن خریداران و تأثیر بر بازارها با اجرای نما

بطور مثال در مناطق گرم و مرطوب در زمان اجرای نمای سرامیک خشک در قسمت پشتی پوشش نما درزهایی تعبیه شده که این درزها باعث تبادل رطوبت می شوند یا در مناطق با آب و هوای سرد وگرم وخشک هوای پشت پوشش نما محبوس شده و امکان تهویه در آن وجود نداشته ، این هوای محبوس بعنوان عایق مانع از ورود و خروج هوا از بیرون به داخل و بالعکس خواهد شد و نقش مهمی در کاهش انرژی مصرفی ساختمان خواهد داشت. سلام؛ شما میتوانید برای اجرای نمای هر ساختمانی متناسب با سلایقتان و با مشورت طراح نما از روش اجرای نمای خشک استفاده کنید. بر فرض مثال در نمای سرامیک خشک که یکی از رایج ترین انواع نماهای سرامیک خشک می باشد ریل های آلومینیومی دوبل و تک در مرحله اول بار مرده وزن سرامیک ها و فشار بارباد بر روی نما را به سازه فلزی زیرسازی نمای خشک انتقال می دهند و در مرحله دوم سازه فلزی زیرسازی بار های مربوطه را به سازه اصلی ساختمان انتقال می دهد حال در این بین اتصالات مابین این بخش ها که شامل براکت های آلومینیومی و فلزی و پیچ و مهره های گالوانیزه می باشند از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود تا با بیشترین ایمنی این انتقال بار صورت گیرد.

دیگران مشاهده کردند : آیا نمای سرامیکی گزینه مناسبی برای ساختمان شماست؟ سرامیک در دیوار و کف در این بخش از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. سرامیک فول بادی نیز نوعی سرامیک است که با درجه تراکم بالا تولید می شود و تفاوت رنگی میان خمیره و رویه سرامیک وجود ندارد، این سرامیک بسیار مقاوم است و به دلیل پخت در دمای بالا تمامی خلل و فرج آن از بین می رود و دیگر نیازی به لعاب ندارد. تکنولوژی ساخت سرامیک ها امکان ساخت آن ها را با ظاهری شبیه به سنگ نیز فراهم کرده است. جهت استفاده از این مصالح در نمای ساختمانها، به یک شبکه فولادی زیرسازی نیاز است تا علاوه بر افزایش استحکام GFRC در هنگام بالا بردن و نصب، امکان ایجاد اتصالات مناسب را با سازه اصلی نما فراهم کند. 7. یکی از مهمترین ویژگی های سیستم نمای خشک عایق حرارتی و صوتی بودن است. از دیگر سیستم های نمای ساختمان کاشی های سرامیکی، تخته سنگ و شینگل های آسفالت می­باشد.

دتایل نمای خشک

نمای ساختمانهای واقع در سطح کاربری I با با توجه نوع کاربرد آنها نیاز به طرح لرزه ای ندارد. گروه نماهای شیشهای و فلزی که انواع متنوع و زیادی دارند، برای ساختمانهای تجاری و اداری و حتی فرهنگی بسیار مناسب هستند. در حالتی که نماي ساختمان از طریق یک سازه نگهدارنده به قطعات سازهاي متصل باشد (نماي پردهاي)، آزمونهاي ضربه به طور مستقل روي آن انجام میشود. از آنجا که معیارهاي پذیرش مبتنی بر امکان ادامه بهره برداري ایمن از قطعات است لذا این آزمونها براي نماي ساختمان الزامی است. همچنین به منظور پوشش در ساختما­ن­هایی که سازه آنها از نوع سیستم سازه فلزی سبک ( LSF ) است، برترین گزینه می­باشد. روش اجرای نمای خشک در سیر تکاملی تاریخی نمای ساختمان تاثیر بسزایی داشته است در این این مقاله یک مطالعه تاریخی مربوط به روش اجرای نمای خشک به عنوان یکی از سیستم های منحصر به فرد اجرایی ساختمان که موجب تولید و پیدایش متریال های متنوع و جدیدی در نمای ساختمان شده است ارائه شده است. در طراحی نمای ساختمان از سادگی و با متریالهای مختلف می توان جذابیت خاص بصری و زیبایی خاصی برای ساختمان ایجاد کرد که در طراحی معمولا از دو سبک استفاده می شود 1-طراحی و اجرای نمای خشک 2- طراحی و اجرای نمای کلاسیک .

شرکت های نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نمای سنگ لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید