بدترین توصیه جهان در اجرای نما

نمای سرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سرامیک و نما به جز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. نمای سنگ از قدیم الایام وجود داشته و به دلیل هماهنگی با طبیعت طرفداران زیادی دارد. انتخاب متریال مناسب برای نما به عوامل زیادی بستگی شرکت طراح و مجری نمای خشک داد. این کار به دو دلیل مناسب نیست. اگرچه انواع گوناگون شیشههایی ساخته شدهاند که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشید به داخل جلوگیری میکنند، و یا شیشههای دو جدارهای وجود دارند که مقاومت هدایت حرارتی بهتری نسبت به شیشههای یک جداره دارند، اما با این حال هنوز هم نماهای شیشهای نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای ضریب هدایت حرارتی زیاد بوده و باعث اتلاف حرارت زیاد میشوند. محصول حاضر به صورت ملات بوده و متشکل از مخلوط دانههای گرانیتی و مرمر سرامیزه با تنوع رنگ فراوان و دانهبندیهای متعدد، رزینهای طبیعی و مصنوعی و سایر افزودنیها است. نماهای آجر علاوه بر زیبایی، تنوع و ثبات رنگ، به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین آجر، نقش یک عایق حرارتی و برودتی را برای ساختمان ایفا میکنند و درنتیجه از هدر رفتن انرژی توسط سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان جلوگیری میکنند. Po​st w as created wi th behsaznama C᠎ontent Gen​er ator  Dem​ov er si on!

اول اینکه براق بودن کاشی به مرور زمان از بین خواهد رفت.

تنوع در ابعاد، طرح و رنگ یکی از ویژگی های خاص آن به شمار می آید که شاید همین موضوع مهم باعث شده اکثر معماران یا صاحبان خانه این محصول را در گزینه های اولیه انتخاب محصولات ساختمانی قرار دهند. حداقل دمای گیرایی ۲۵ درجه سانتیگراد و زمان کار ۸ دقیقه می باشد و زمان تثبیت نهایی ۷۲ ساعت می باشد . اول اینکه براق بودن کاشی به مرور زمان از بین خواهد رفت. به علت اینکه این مشکلات در زمان نصب نبودن داربست اتفاق می افتد، بیشتر رواج دارد . همچنین کاشی های با بدنه پرسلان برای مناطقی که حفظ بهداشت اهمیت بالایی دارند، مناسبند زیرا نفوذ ناپذیری این کاشی ها تکثیر باکتری ها را محدود می کنند. همچنین زیبایی و چگونگی نما معرف هنر و کیفیت کار مهندس معمار و طراح ساختمان نیز میباشد. جالب اینکه با گذشت زمانی نهچندان طولانی، با تلاش کارشناسان، این صنعت در سطح کشورمان نیز بومیسازی شده است. Th​is a᠎rticle w as  done ​with t᠎he help of G᠎SA Content Gene rator ᠎DEMO !

نصاب نمای خشک درباره نمای خشک و آن نیازمند Google|شش شگفت‌انگیزترین نمای خشک تغییر نحوه دیدن جهان|زمان را هدر ندهید! 5 اطلاعات برای شروع نمای خشک}

به عبارت دیگر این امر سبب افزایش طول عمر و ماندگاری سرامیک خواهد شد. با داشتن عایق وزن زیاد ، نصب بر متر مربع افزایش می یابد. در نمای خشک به دلیل استفاده از چهارچوبهای فلزی که خود قالب و الگوی اجرای نما محسوب میشوند و نیز به دلیل امکان آمادهسازی نما در طبقه همکف و عدم استفاده از داربست، سرعت اجرای نما به طور چشمگیری افزایش مییابد. بار دیگر بهطور اجمالی یادآور میشویم اجرای نمای خشک در ساختمانهای مدرن و امروزی، با اجرای آسان، روشی بسیار مقرون بهصرفه نیز هست. این خصوصیات باعث جذب مخاطب بسیار شده است و خریداران زیادی را به خود اختصاص داده است. نوع مصالح مصرفی متفاوت می باشد و هر کدام از این موارد اشاره شده کاملا در نرخ و قیمت کار در ارتفاع متفاوت می باشد. از آنجایی که چهارچوب های فلزی این نما به صورت آماده می باشد و برای نصب آن نیازی به داربست نیست، سرعت نصب آن بسیار بالا می باشد، چرا که در طبقه همکف تمامی اجزای آن را روی همدیگر سوار می کنند و سپس آن را بر روی دیوار اجرا می نمایند. در معماری غرب نما دارای حالت نمایش است، بدین صورت که در همان وهله اول کسی را که پشت آن زندگی میکند، نشان میدهد.

قطعات نمای خشک

این نما به وسیله تغییر بخشهای کوچک منفردی، به شرایط محیطی محلی واکنش نشان میدهد. در این بخش با سرامیک طرح سنگ مرمر، برجسته و دیگر نمونههای این قبیل مصالح ساختمانی در رنگهای متنوع آشنا میشویم. انواع سرامیک طرح سنگ اسلب در رنگهای متنوع برای کف و دیوار بسیاری کاربردی هستند. از پودر خشک سیمان در پشت سرامیک استفاده نکنید. بی تجربگی و کم کاری سنگ کارنمای ساختمان که ممکن است با عدم رعایت درصد نسبت سیمان وماسه و هم چنین پرنکردن کامل پشت سنگ های نما پیش آمده باشد. پروفیل های آلومینیوم به دلیل داشتن ویژگی سبک وزن بودن به نسبت دیگر مصالح یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شوند ورقه های کامپوزیت بسیار سبک و با وزن حدود 8- 5 کیلوگرم در متر مربع است، که در مقابل بقیه مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان وزن کمتری را دارد. از پلی پروپیلن و نایلون می توان به عنوان ماده ای برای تولید استفاده کرد. بایرامیکس که امروزه به عنوان نمای تزئینی داخل و خارج ساختمان به کار میرود، برای اولین بار در سال1993 میلادی توسط یک گروه در ترکیه تولید و به دنیا عرضه شد. دو گروه از سنگهای طبیعی که در نمای ساختمان به کار میروند سنگهای آهکی و سنگهای آذرین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید