برای اینکه بیشترین بهره را از کسب و کار خود ببرید، اجرای نما خود را اولویت بندی کنید

در موقع دوغاب دادن روی دیوار باید کاملا توجه نمود که دوغاب به قسمت نما ریخته نشود زیرا در اینصورت منظره ناخوشایندی بآن خواهد داد و یا بطور کلی از ریختن دوغاب در نماسازی آجری باید صرف نظر گردد. تنوع رنگ: با توجه به وجود تنوع رنگ ورق ها طراحان می توانند از رنگ های بسیار متنوع و مختلف از جمله رنگ های متالیک در طرح های خود استفاده کنند. هوازدگی، خوردگی، شکستگی، پوسیدگی و شوره زدن نما از جمله معضلاتی است که بی توجهی به این نکته با خود به همراه خواهد داشت. فراوانی، تنوع، استحکام و امکان ترکیب با مصالح دیگر، از جمله مهمترین نقاط قوتی هستند که در زمان مشاوره نمای ساختمان، سازندگان را به استفاده از سنگ در نمای ساختمان ترغیب میکند. مصالح نوین همچون ساندویچ پنل به دلیل ویژگیهای خاص در طراحی خود که تلفیقی از استحکام و سبکی را با به کار گیری انواع فلزات و کامپوزیت ها را دارا هستند در ساختمان سازی و اجرای نمای ساختمان کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند. This po st w as written with G​SA Content Generator D emoversion.

سرامیک نمای خشک

بعضی از سنگها مانند سنگهای باغ ابریشم ویا مرمر یا مرمریت ویا انواع سنگهای چینی دارای سطحی صیقلی بوده وبا توجه به اینکه سنگ خاصیت مکندگی چندانی ندارد به خوبی به نما نمی چسبد و ممکن اسن بعد از مدتی از نما جدا شده و سقوط نماید برای جلوگیری از این کار باید از پشت آنها را بوسیله میله های مخصوصی که به آن اصطلاحاً اسکوب می گویند یه دیوار محکم نمود اسکوب انواع مختلفی دارد. برای رنگ کردن پانل ها از سیستم های بسیار پیشرفته و با کیفیت بالا استفاده می شود تا رنگ مورد نظر بالاترین کیفیت و بهینه ترین مقاومت را در برابر شرایط نامساعد جوی و آلودگی های صنعتی داشته باشد. مهم ترین بخش یک ساختمان، نمای ساختمان است؛ که علاوه بر زیبایی بصری، مقاومت زیادی در برابر تاثیر رطوبت بر بخشهای داخلی ساختمان دارد. از آنجا که سنگیک مصالح مقاوم در برابر ضربه است، لذا مصرف سنگ در دیوار پارکینگهابه همین منظور صورت میپذیرد، تا هنگام ضربات غیر عمدی اتومبیلها به دیوار در پارکینگها، دیوارها صدمه نبینند. سبکی وزن: ورق های کامپوزیت دارای وزن کمی حدود 8 – 5 کیلوگرم در هر مترمربع می باشند که در مقایسه با دیگر مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان دارای پایین ترین وزن ممکن می باشد. ᠎Data has been g​en er at ed ᠎with the ᠎help ​of behsaznama Cont᠎ent  Gene rator  DEMO!

ویژگی های عنوان شده برای هر یک از مصالح نما متفاوت است که در مقالات قبلی به انواع متریال مورد استفاده در نما و نحوه اجرای آن در نما ساختمان پرداخته ایم. در روزگاران قدیم با کمبود متریال های مختلف برای طراحی نما، نما همه ساختمان ها به یک مدل و با مواد اولیه آجرهای ساده یا سنگ های یک رنگ بود. برای نمای مدرن می توان از متریال های مختلف استفاده نمود. بدین لحاظ در معماری اصیل ایرانی استفاده از قوس همیشه رایج بوده و انواع قوسها به شکلهای مختلف مورد استفاده معماران قدیمی قرار می گرفت که از آنها برای سقف ها ومخصوصاً بالای پنچره ها استفاده می گردید. سنگ پلاک علاوه بر نماهای بیرونی در سطح دیوار پارکینگها، راه پله و حیاط نیز مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین در اجرا و ساخت نمای ساختمان علاوه برتوجه به طراحی نما و ظاهر زیبا، ساخت بی نقص و تمیز نیز اهمیت ویژه ای دارد.

دتایل اجرای نمای خشک

ایده اصلی تأکید بر عملکرد و چشم پوشی از تزئینات و زیبا سازی با استفاده از مواد ، به ویژه شیشه ، فولاد و بتن است. از سنگ پلاک در فرش کف فضاها هم استفاده میشود که در مبحث کف سازی و فرش کف به آن پرداخته می گردد. پر واضح است که ساختمانهای بلندمرتبه تاثیر بیشتری در نمای کلی شهر و زیبایی آن دارند. طبیعی است که زیبایی و کیفیت بالای آن نظر هر بیننده ای را به خود جلب کرده و ارزش ساختمان را نیز افزایش میدهد. در این روش بست به گونه ای نصب می شود که سرامیک در داخل آن قرار گرفته و توسط بست مهار شود. درون صورتی که این نوع سفت تو جستن چماق برلایه بندی هرج ومرج زرخريد شود (Vein cut )، لایه های مشابه نفس درب مساحت پلاک بریده شده نمایان خواهند شد که توازی ٬ تنوع جو رنگی و تغییرات كلفتي لایه های رنگی تو موسم آرمان سبب ایجاد هماهنگی خاصی داخل نمای ساختمان می شود.اما اگر تراورتن به مقصد توازن لایه ها بریده شود (fleuri cut) یا (cross cut) منظره ای با اشکال و دوایر هم دل المرکز به سوي مبالغ می آید .

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید