برای داشتن اجرای نمای خشک عالی، لازم نیست یک شرکت بزرگ باشید

با توجه به اینکه از سرامیک خشک پرسلانی در زمینههای مختلفی از قبیل مدارس، مراکز تفریحی، هتل، فرودگاه، بیمارستان، فروشگاه، کارخانه یا مراکز خرید استفاده میشود. در این بخش از مصالحی از قبیل ورق کامپوزیت، سنگ، آجر، شیشه، سرامیک خشک پرسلانی، کاشی و … با یک تصویر سازی ساده میتوان نما ساختمان را به آسانترین حالت ممکن توضیح داد؛ فرض کنید که ساختمان یک حجم بسته است و به آن بخش از بنای ساختمان که با فضای باز مشترک است، نمای ساختمان میگویند. جالب است بدانید که یکی از ویژگیهای نما پرسیلانی خشک این است که میتواند با نماهای مدرن ترکیب شود و ظاهر زیبایی را برای یک ساختمان به وجود آورد بهعنوان مثال؛ میتوان نمای سرامیک خشک را با متریال مدرن مانند نمای ترمووود، نمای شیشهای، نمای لوور، نمای کامپوزیت یا نمای HPL ترکیب کرد و زیبایی منحصر به فردی را برای ظاهر یک ساختمان به وجود آورد. برای نصب و اجرای نمای خشک از یک سیستم نصب سبک همراه با اتصالات مکانیکی استفاده میشود که جایگزینی برای ملات است.

قیمت آجر نما خشک

اتصالات سیستم Keil، در حقیقت اتصالات مکانیکی مخفی بدون نیاز به چسب هستند که برای پوشش دادن نما به وسیله انواع مصالح گوناگون به وجود آمده اند. به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط گروه فنی مهندسی داتام اجری می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند. طراحی این نوع نما نیز بهنحوی است که امکان فضاسازی برای نصب تاسیسات و انواع لایههای عایق صدا، حرارت و رطوبت را فراهم میآورد. نما سرامیک پرسلانی میتواند مقاومت یک ساختمان را بیشتر کند، این نما دارای ویژگی عدم خراشیدگی است، میتواند در برابر حریق مقاوم باشد، عمر یک ساختمان را بیشتر میکند، در برابر نور خورشید رنگ خود را ثابت نگه میدارد، تنوع زیادی داشته و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. این امر باعث می شود نمای خشک دارای گستردگی تنوع رنگ و بافت زیادی باشد .

این چسب مانند یک ماده¬ی الاستیک عمل می¬کند و باعث دفع شدن ارتعاشات وارده به نما و زیرسازی می¬شود. پس از خشک شدن ملات سریعات اقدام به بندکشی سنگها کنید. اجرای نمای خشک از هیچ ملاتی استفاده نمی شود.این روش ابتدا در دهه 70 میلادی در آمریکا برای ساختمانهای بلند مرتبه طراحی شد و تا امروز پیشرفتهای زیادی کرده است.به طوری که با این روش اجرای سرامیک خشک و حتی نمای چوب ترمو را اجرا میکنند.به طور کلی روش اجرای نمای خشک تشکیل شده است از یک شاستی کشی زیر نما که از پروفیلهایی از جنس آلومینیوم و آهن تشکیل شده و بست هایی که سنگ و سرامیک را به آن شاستی متصل میکند.انتقال وزن نما در واقع از طریق ریل هایی که سنگ و سرامیک به آن متصل هستند به سازه منتقل میشود.به طور کلی نمای خشک با سه حالت اجرا می شود. وحرارتی را خواهد داشت، می توان با محاسبات انجام شده نسبت به محل احداث ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استاندارد های مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا می توان برای عبور سیستم تأسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود.

شرکت اجرای نمای خشک

در صورت نیاز به باز کردن قسمتی از نما و اجرای مجدد آن، این امر به سهولت قابل انجام است و حتی این امکان وجود دارد که نمای ساختمانی به طور کامل باز و جمع آوری شود و در جای دیگری مجدداً این نما اجرا شود. برای درست کردن چهارچوب نگهدارنده لازم است از مصالحی مانند آلومینیوم یا فولاد استفاده شود. مهمترین تفاوتی که نما خشک نسبت به نما ملاتی دارد این است که برای اجرا و نصب آن از ملات استفاده نمیشود. لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که هر کدام از مصالح و نماها در ساختمان علی رغم مزیتهایی که دارند، میتوانند معایبی هم داشته باشند اما؛ شما باید با توجه به مزایا و معایب در کنار هم، تصمیم به استفاده یا عدم استفاده از این نما در ساختمان مد نظر خود بگیرید. • بعد از اینکه ساختمان را تخریب کردیم هم از بست ها ،قطعه های فلزی ،چهارچوب و قالب های آجری آن می توانیم استفاده کنیم و یا بازیافت کنیم. چرا از نمای خشک استفاده کنیم؟ نمای یک ساختمان میتواند نشاندهنده نوع فعالیت، طرز فکر اشخاص و ایدههای آنها باشد به همین علت؛ فکر کردن به این موضوع که “از چه نمایی برای ساختمان استفاده شود” اهمیت زیادی دارد. This was created ᠎with behsaznama Co​nten​t Generator  DEMO!

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید