برخی از اطلاعات درباره اجرای نما That ممکن است باعث شود احساس کنید بهتر

همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. وسایل خانگی مبتنی بر خشت، اشیاء هنری و محصولات ساختمانی برای همه ما آشناست، اما سفالگری فقط بخشی از دنیای CERAMICS است. ما در این مقاله به اختصار چند مزیت اجرای نمای خشک را برای شما انواع روش های نمای خشک بازگو خواهیم کرد. اجرا نمای خشک در مقایسه با اجرا نما با ملات دارای انعطاف پذیری بیشتری می باشد و براحتی می توانید ناصافی ها را صاف کنید.

اجرای نما اسرار فاش شد

تولید صنعتی مصالح مصرفی با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما اعم از پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، قطعا امکان خطای انسانی در بخش های مختلف اعم از درصد اختلاط ملات و … ۲۸۰۰ ( و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد. لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن (بالای ۵۰ سال) می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی (آهنی یا آلومینیومی) و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . ​Th᠎is  data w as writt en  wi th behsaznama C᠎on᠎te᠎nt Gen᠎erat or D emov ersion!

قطعات نمای خشک

در گذشته تنها به داخل ساختمان اهمیت می دادند و طراحی داخلی ساختمان مهم بود اما اگر داخل ساختمان زیبا و شیک باشد و نمای زشت و قدیمی داشته باشد باز هم ساختمان نا زیبا به چشم می آید. اکثر افرادی که در همهی امور استفاده از روشهای جدید را به روشهای قدیمی ترجیح میدهند، در این باره هم از طرفداران نماسازی خشک هستند. با توجه به پیشرفت روز افزون علم در صنعت ساختمان سازی نماسازی ساختمان به روشهای نوین مزیتهای زیادی را برای ساختمان سازها دارد. بی تردید نماسازی ساختمان به روشهای مدرن مزیتهای زیادی دارد که در این مطلب می خواهیم به مزیت های استفاده از نمای خشک و اینکه هزینه استفاده از این مصالح چقدر است بپردازیم. لرد جورج ناتانیل کرزن در سفرنامه خود در کتاب پرشیا و مسئله پرشیا (Persia and the Persian Question) جلد دوم صفحه ۷۷ ضمن تشریح کامل وضعیت دشت مرغاب و پاسارگاد به مراز کوروش اشاره کرده و مینویسد که این ساختمان در میان مردم به مزار یا «مسجد مادر سلیمان» مشهور است و اطراف آن تعداد زیادی از قبور مسلمانان دیده میشود. به عبارتی سنگ ها با اعتنا به بازبینی مقاومت کارگذاری خواهند شد در غیر اینصورت این سنگ ها با دقت به تعداد تامین گردیده و تعبیه خواهند شد.

یک عاقل، آکادمیک نگاه کنید اجرای نما *در واقع* در دنیای ما چه می‌کند.

قابلیت تنظیم و رگلاژ یکی از مشکلاتی که در روش های سنتی معمولاً شاهد هستیم، ایجاد درزهای غیر همسطح است که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از رگلاژ اولیه صورت می گیرد و معمولاً هم بدون تخریب قابل اصلاح نیست ولی در روش های اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود. در نمای خشک دیگر احتیاج به ملات و سیمان نمی باشد و از گیره و چسب استفاده می شود که بسیار مقرون به صرفه است چه از لحاظ انرژی و همینطور قیمت کمتر است. سالهای متمادی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان با استفاده از ملات و سیمان انجام می شد که به علت جدا شدن نمای مذکور از جداره دیوارها خارجی به سیستم نمای خشک روی آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید