برنده تکنیک برای نمای خشک

اولین قدم برای زیرسازی نمای ساختمان، انتخاب مصالح مورد نیاز است زیرا پروفیل زیرسازی نما برای مصالح مختلف (از قبیل چوب، سیمان و کامپوزیت) با یکدیگر تفاوت دارند. رنگ اتصالات با رنگ پنلی که از سوی خریدار انتخاب میگردد مطابقت دارد و موجب میشود که اتصالات کمتر در نما دیده شوند. کاربران برای این نوع از ساختمان ها موظف نیستند تا از مصال درجه اول شناخته شده در بازار استفاده کنند، برخلاف ساختمان های چند طبقه که می بایست حتما از فولاد و بتن و سیستم های ساخت و سازی استفاده کنند. نحوه اجرای سنگ ها در نمای خشک بدین صورت است که از گیره هایی بر روی پروفیل آلومینیومی جهت نصب افقی سنگ ها استفاده می کنند. طراحان و کارفرمایانی که یه نماهای مدرن و ساختمان های مدرن علاقه مند هستند، یکی از متریال هایی که به راحتی می تواند نیاز آنها را برطرف کند، این پانل ها می باشند. بحث نمای مدرن و کلاسیک در این هزینه ها نیز دخیل بوده و باید به آن دقت شود. بنابراین هزینه ساخت خانه دوبلکس نسبت به خانه های چند طبقه کم تر بوده و ساخت آن نیز راحت تر می باشد. امروزه با توجه به افزایش روزانه قیمت مصالح ساختمانی باید هزینه های ساختمانی را به صورت دقیق تر بررسی نمود.  This article has be en done by G​SA Content  Gen᠎erator Demover si on!

نگرانی؟ نه اگر استفاده می‌کنید کرتین وال مناسب وسیله!

4 – متریال: متناسب با متراژ واحدها، تعداد واحدها و زیربنای مفید و غیر مفید هزینه این مرحله بررسی می گردد. مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برای به دست آوردن میزان مصرف انواع مصالح به ازای هر متر مربع زیربنای کل، در هر کدام از الگوهای ساختمانی، از میان 100 نقشه جمع آوری شده، 30 طرح را به عنوان نمونه انتخاب کرد که طیف موردنظر از شیوه های معرفی شده ساختمانی را پوشش داده و نماینده مصرف مصالح ساختمانی باشند. پس از اصلاح و تکمیل نقشه ها، برآورد عملیات ساختمانی در هر یک از آن ها صورت گرفته و در نهایت با جمله بندی نتایج حاصل جدولی به دست آمده که مصرف انواع مصالح ساختمانی را به ازای هر متر مربع زیربنای کل در هر کدام از شیوه های ساختمانی نشان می دهد. نمای یک ساختمان همانند لباس انسان که اطلاعاتی از هر فرد به دیگران منتقل می کند ، اطلاعاتی از قبیل سبک و ساختار مصالح به کار رفته و خلاقیت طراح را به دیگران منتقل می کند و در حقیقت نمای ساختمان به نوعی شخصیت و هویت ساختمان است و برای همین زیبایی نما بسیار اهمیت دارد و در طراحی آن باید نهایت خلاقیت و نوآوری را به کار برد که در این نوع طراحی بستگی با کاربرد آن یعنی ساختمان تجاری ،اداری و یا مسکونی باشد طراحی متفاوتی انجام قیمت اجرای نمای خشک خواهد شد .

نمای خشک در ساختمان

ساختمان های کوتاه مانند خانه های دوبلکس در مقایسه با برج های مسکونی به صرفه تر می باشند. در نظر داشته باشید که سرامیک ها به علت لعابی که دارند راحت تر از آجرها تمیز می شوند و همیشه ظاهری شیک تر و زیباتری دارند البته می توان در آجر از رزین استفاده نمود ولی هزینه ی به صرفه ایی ندارد. گذشته از این نکات یکی از روش های محاسبه هزینه ساختمان این است که ابعاد پیشنهادی ساختمان در نظر گرفته می شود (برحسب متر مربع و زیربنا) و در هزینه متوسط به ازای هر متر مربع ساختمان هایی از همان منطقه ضرب می شود. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش اساسی و بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می نماید و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند همگی با این فاکتور مهم سنجیده و شاید بتوان گفت که با محک این فاکتور مهم ماندگار شده و یا از بین رفته اند.

نمای خشک نمایان

2)روش اجرای نمای سرامیک خشک: بدون تردید مهمترین عامل قیمتی در نمای سرامیک خشک می باشد زیرا بطور مثال اگر شما به روش نمایان پروژه خود را اجرا کنید از روشهای پنهان کلا ارزان تر تمام می شود و در روشهای پنهان نیز روش شیاری باز به مراتب بسیار ارزان تر از روش کیل خواهد بود چون در روش کیل شما بخشی از مصالح را بصورت وارداتی خرید میکنید و در ضمن قیمت اجاره و یا خرید دستگاه کیل نیز پایین نخواهد بود و شما همچنین دستمزد مازادی به نیروی اجرایی در این روش خواهید داشت تا حدود 30 درصد بالاتر. هم برای نماهای مدرن و هم برای نمای کلاسیک هزینه بالایی بایستی پرداخت شود همچنین هزینه محوطه سازی و فضای سبز نیز باید در هزینه ساخت نمای ساختمان در نظر گرفته شود. در این مقاله به معرفی انواع نمای شیشهای ساختمان از جمله مدرن و فریم لس پرداخته و سپس به سراغ نکات ایمنی نماهای شیشهای و نحوهی اجرای این نما و طراحی میرویم. با در نظر داشتن نتایج بررسی های آماری، این عناصر و اجرا به صورت زیر از یکدیگر تفکیک شده اند. پس از بررسی تمامی موارد ذکر شده در بالا، و براساس هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان و جداول موجود شما می توانید به راحتی هزینه ساخت ساختمان در سال 1401 را محاسبه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید