بهترین نمای خشک نکاتی که امسال خواهید خواند

اتصال ورقه های آلومینیومی به شاسی کشی فولادی برعهده پیچ و مهره یا پیچ سرمته است هرگونه اشتباه یا بی دقتی در اجرای زیر سازی نما باعث خرابی و رخداد مشکلات دیگر می شود. جوشکاری باید به دقت از لحاظ استحکام و اتصال صحیح مورد بررسی قراربگیرد. معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فرصت کوتاه باقی مانده تا برگزاری جام جهانی¬تصریح کرد: قرار بود تا یک سری گذرها تعریف و میادین اصلاح و نورپردارزی ها انجام شود، برگزاری جلسات این کمیته درگردش صحیح فعالیت ها، تدوین درست ضوابط، نظارت های مستمر و تسریع در تامین بودجه و تعریف پروژه ها بسیار موثر است و باید از این فرصت استفاده بهینه داشته باشیم. در این صورت موجب دوباره کاری و تحمیل هزینه بر سازنده خواهد بود. انسان نیاز به نور و تهویه داشت و محتاج ارتباط با طبیعت و جامعه بود. این موضوع در رابطه با نمای سنگ اهمیت بیشتری دارد. نمای خشک در واقع نوعی نمای مدرن ساختمانی است که در آن از هیچ نوع ملاتی برای نصب کردن مصالح استفاده نمیشود. از نقاط ضعف این نما ها در تغییر شکل آن ها مقابل برخورد ضربه های شدید است و مقاومت کمتر آن ها در برابر آتش سوزی و عایق نبودن آن نیز از دیگر ایرادات این نماها است.

مصالح نمای خشک

سبک بودن ساختمان و تغییر مکان های جانبی جداگانه، باعث عدم ترک خوردگی و سقوط مصالح از نما می شود. طراحی مدرن با این نمای پیشرفته کاملاً تغییر شکل می دهد. اگر ساختمان ویلایی به شکل مدرن طراحیشده است بهترین راهکار برای آن اجرای نما کامپوزیت ویلایی است.انواع ورق آلومینیومی کامپوزیت طرحدار مانند طرح سنگ، طرح چوب، قرمز ،طلایی و غیره بسیار مناسب اجرای نمای کامپوزیت ویلایی هستند. این متریال دارای مقاومت زیادی در مقابل تغییرات حرارتی می باشد, نمای سنگ استیل گالوانیزه به صورت ورق قابل استفاده می باشد و در صورت ترکیب آن با سایر متریال ها مانند چوب می تواند موجب ایجاد ظاهری شیک و متفاوت شود. یکی از ویژگی های ظاهری نمای اجرا شده با این سنگ ها این است که می توان این ورق ها را بدون درز نمایان اجرا کرد. در طراحی نما، معماران و سازندگان با توجه به شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، تعداد طبقات ساختمان، سلیقه افراد و بودجه آن ها اقدام به انتخاب نوع مصالح می کنند. This content has ᠎be en w᠎ri᠎tt᠎en  by G​SA C᠎ontent G en​er ator D​emoversion᠎!

انواع روش های نمای خشک

باید به کمک رول بلت مناسب سازه پلیت را در موقعیت مناسب نصب کرده و قوطی ها را به شکل عمودی روی آن سوار کرد. درصورت استفاده از روش فلزی باید پروفیل های قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوب ها و در فاصله ۵۰متری قرار گیرند .اما برای نما های کامپوزیتی زیر سازی معمولا به روش فلزی انجام می شود . این متریال متشکل از پنل هایی است که دارای فیبر و سیمان می باشد. برای نماهای کامپوزیتی، از پنل ها یا صفحات کامپوزیت آلومینیومی استفاده میشود و زیرسازی به روش فلزی انجام می شود. تعریف قوسقوس عبارت است از قسمتی از یک یا چند دایره است که کنار همدیگر قرار گرفته و دهانه را می پوشاند. خاک رس یک عایق حرارتی طبیعی است و در کنار آن ، یک مزیت ترکیبی از نمای تهویه باعث افزایش عایق بیشتر می شود. اجرای نمای ساختمان: بارها شنیدهایم که افراد در گفتگوهای محاوره خود برای آدرس دادن و یا پیدا کردن یک مسیر از نشانههایی مانند نمای یک ساختمان استفاده میکنند مثلا میگویند کنار ساختمان نمای آجری، یا روبروی ساختمان نمای سنگی یا سر کوچهای با ساختمان نما شیشهای. Th᠎is  data has been generat ed with the help of G​SA  Content Gener ator  D​em over᠎si​on .

محفظه خالی هم مانند عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت ها عمل می کند. یکی از موارد دیگر برای اجرای نما داشتن خلاقیت در طراحی نما می باشد به این صورت که با در نظر گرفتن قیمت بالای زمین در سطح شهر علاوه بر این که نمای طراحی شده باید کاملا خلاقانه و متفاوت طراحی گردد سعی در استفاده از تراکم و سطح اشغالی خیلی کمی باشد و مطابق با قوانین شهرداری میزان سطح اشغالی که برای اجرای نما در اختیار آن ها قرار داده نهایت استفاده را برده و حتی یک سانتی متر هم نیز پرتی نداشته باشد. طراحی و اجرای نمای مدرن فرایندی چندلایه است دیوارها را نمیتوان تنها بخش یک نمای خارجی دانست و موارد دیگری نظیر بازشوها ، سکوها ، پلهها ، ناودانها ، نردهها و . پروفیل زیرسازی نما برای هر کدام از متریال هایی که در اجرای نما استفاده می شود متفاوت است برای همین خاطر از جمله موارد مهم در زیرسازی که باید به آن دقت نمایید انتخاب متریال مورد نظر می باشد. از دیگر مراحل مهم در اجرای نما زیر سازی و یا همان شاسی کشی می باشد. اولین مرحله از عملیات اجرایی در ساخت یک ساختمان که با نظارت مهندس ناظر و سازنده ،انجام می شود سفت کاری نما است ، پس از پایان سفت کاری نما نوبت به ساخت نما میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید