به من 15 دقیقه فرصت دهید، من حقیقت اجرای نما را به شما خواهم گفت

بعد از ایجاد سوراخ پافیلی در سنگ، با استفاده از انکرهای مخصوص آلیاژی که به کلیپس متصل می شود، سنگ را به زیرسازی نما متصل و رگلاژ می کنند. بعد ها طی شروع قرن دوم بعد از میلاد رومی ها دیوارهای سنگی را ضمن به کاربردن استراکچر مورد استفاده یونانی ها ابداع کردند . قیمت سنگکاری نماهای طرحدار (مثل رومی) معمولا بعد از بازدید و به صورت مقطوع پیشنهاد میشود. سیستم نصب نمای خشک: نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در نمای خشک برای مصالح مختلف با روشهای نصب مختلفی امکانپذیر است که بر روی قیمت اجرای نمای خشک اثر دارد. تکمیل این مقایسه فنی از طریق ارزیابی های اقتصادی (در سطح تخمین هزینه اولیه) انجام شده است که یک نسبت قیمتی- کیفیتی؛ مربوط به آنالیز سیستم ها و متریال های نمای مورد استفاده در هر ساختمان را به دست می دهد. در واقع برطرف کردن مجموعه نیازهای مربوط به آب بندی ،استحکام و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال انجام می شد که باتوجه به ظرفیت تحمل بار، محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد.

شرکت طراح و مجری نما

در واقع وظیفه برآورده ساختن مجموعه سه جزئی نیازهای مربوط به استحکام ، آب بندی و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال بر آورده می شد که به طور خلاصه بر طبق ظرفیت تحمل بار و محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد. در زمینه ی قیمت نصب حفاظ اطلاعات دقیق نمیتوان و نکته ای را که باید دانست در زمینه برآورده کردن تمامی امکانات و ابزار آلات حفاظ پنجره می باشد . این شامل حذف هرگونه مصالح موجود، مانند آجر یا بلوک کاری، و پر کردن شکافها با ملات میشود. نوع و قیمت مصالح: میخواهید از چه مصالحی به عنوان مصالح نمای خشک استفاده کنید؟ برای خیلیها قیمت نمای خشک ساختمان سوال است و می پرسند هزینه اجرای نمای خشک ساختمان چقدر است؟ هزینه اجرای نمای خشک انواع روش های نمای خشک ساختمان چقدر است؟ بنابراین میتوان گفت که اولین نماهای خشک بهصورت سنگی ساخته شدند. سیستم نمای آجر خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زباله های ساختمانی معمول و هم چنین بدون ایجاد سر و صدا می باشد.  C on᠎tent was cre ated wi th behsaznama Con te᠎nt Gen er​ator Demover​si on​.

سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. علت آن وجود هواز موجود در حفرههاي خالي آن است. علت تاکید بر ماهر بودن استاد کار به خاطر این است، که اگر نما به شکل تخصصی اجرا نشود، دچار ترک هایی شده و خرابی آن نما در مدت بسیار کوتاهی حتمی خواهد بود. سعید پورزادی تاکید کرد: اعضای این کمیته باید ترکیبی از مجموعه معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات و در صورت نیاز مشاور یا مشاوران طرح باشند، که در جلسات بعدی در این خصوص نیز تصمیم گیری خواهد شد. اجرای نمای خشک سرعت اجرای بالایی دارد؛ این روش بسیار سریعتر از روش سنتی اجرا میشود و پرت مصالح را نیز به شدت کاهش میدهد. دیوارهای اولیه با بیش از یک متر ضخامت از قرن هفتم قبل از میلاد با تکنیک های مشهور یونان باستان ساخته می شدند و با تنظیم دقیق دهانه دو ستون بدون ملات که به طور کامل با یک نمای خارجی منطبق می شدند اجرا می شدند. در واقع یک مقایسه فنی کامل از لحاظ ویژگی های مربوط به متریال پوشش خارجی و سیستم های نصب نمای بنا صورت گرفته است.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

روکش صفحه باران یا سیستم نمای تهویه از یک دیوار تحمل کننده بار ، یک لایه عایق و مواد روکش ساخته شده است که با استفاده از یک ساختار حمایت کننده بر روی ساختمان ثابت می شود. در نتیجه لایه داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت به وسیله سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. اکثر تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین همراه بوده است از نمای گلی و کاهگلی تا نمای مشهور سنگی که به وسیله رومیان باستان ساخته می شد گرفته تا نماهای آجری بنایی که امروزه به عنوان نمای سنتی شناخته می شوند. این عملیات با توجه به نوع مصالح نازک کاری نما، متفاوت خواهد بود و نیز می توان با توجه به طرح معماری مورد نظر، برجستگی ها و فرورفتگی های نما را بوسیله شاسی کشی فولادی ایجاد نمود. علاوه بر این ، در غلبه بر سطوح ناهموار و ایجاد ترک بر روی دیوارها نیز کمک می کند. با حضور بیش از هفت هزار معمار در این مجموعه، تیمهای معماری و طراحان خلاق، مخصوص پروژه شما طرح ارسال خواهند کرد تا با دیدن انواع پلان و نما، تنوع در طرح و مصالح و ایجاد کیفیت فضاییهای مختلف، طرح مطلوب خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید