ترس از دانش سرامیک پرسلانی

متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی ، کاشی و سفالینه ،کرتین وال ، صفحات آلومینیوم کامپوزیت ، فایبر سمنت برد ، ترموود و … انواع سرامیک طرح سنگ در حالی جایگزین سنگ طبیعی شده که بیشترین ویژگیهای این مصالح را در کنار دیگر خصوصیات کاربردیاش داراست. ماندگاری بالای سرامیک سنگ و مقاومت آن در برابر تغییرات آب و هوایی این نوع کف پوش و دیوار پوش را برای فضای بیرونی و درونی ساختمان مناسب کرده است. سپس سرامیک ها از طریق کلمپ بر روی ریل مستقر شده و به وسیله پیچی که بر روی کلمپ تعبیه شده است در محل خود رگلاژ می شوند. در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی بوسیله قطعات کلیپس استینل لس استیل ، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی در فواصل مشخص شده متصل می گردند. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها قرار می گیرند. 120 علاوه بر جلوه زیبای که دارد می توان به مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و عدم تغییر رنگ به دلیل تابش نور خورشید اشاره کرد.

قیمت نمای خشک

نمونههای مختلف سرامیک طرح سنگ علاوه بر نقش بسزایی که در زیبایی و دکوراسیون ساختمان داشته، با ویژگیهای نفوذ ناپذیری آب، رطوبت و دیگر آلودگیهای محیط و همینطور مقاومت بالا در برابر ضربه همراه است. فایبر سمنت یا سمنت برد متشکل از الیاف سلولوز و بافتی از سیلیکات و سیمان می باشد که در محیط های با رطوبت بالا بسیار کاربردی نماهای مدرن است. در این روش به طور خلاصه با کمک این دو عامل تا حد بسیار زیادی نواقص و معایب چوب را برطرف می نماید. سرانجام ابداع نمای خشک ساختمان، انتظارها را به پایان رسانید. همچنین از مهمترین ویژگی های سرامیک نما ساختمان، مقاومت مطلوب این محصول نسبت به رطوبت می باشد که باعث شده در مناطق سردسیر و مرطوب از سرامیک نما جهت محافظت از ساختمان استفاده شود. چرا که هوای موجود در حفره های خالی cavityاز نفوذ هوای سرد یا گرم از طریق بدنه سرامیک جلوگیری می نمایند و نقش عایق را در ضخامت سرامیک خشک پرسلانی بازی می کنند. یکی از مزیت های قابل توجه متریال نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل­ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد. از آن جایی که در نمای خشک از چهارچوبهای فلزی به عنوان قالب و الگوی اجرای نما استفاده می شود، نما را می توان بدون استفاده از داربست آماده کرد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

خصوصیت اصلی این سرامیک فرج و خلل بسیار پایین است، چرا که این ویژگی سطح استحکام ساختمان را بالاتر می برد. استحکام ساختمان شما با استفاده از این سرامیک ها تا حد بسیار زیادی بالاتر می رود. شما میتوانید با نماینده فروشگاه کاشی ایفا (فلورا استیل) در تماس باشید تا انواع محصولات و قیمت ها را دریافت کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل این که این بست ها در معرض عوامل جوی قرار دارند، باید از رنگهایی پایدار در برابر عوامل جوی استفاده شود. نمای کامپوزیت با ضریب انتقال حرارت ۲۳۰ نسبت به سایر متریال ها از ضریب انتقال بالاتری برخوردار بوده ، بنا بر این مساله نسبت به سایر مصالح نمای خشک کمی نامناسب می باشد. همانطور که از نام نمای خشک بر می آید، عمده تفاوت این نما با نمای معمولی در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان می باشد. در این روش پلاک های سرامیک پرسلانی نما با استفاده از اسکوپ مخصوص که در شیار ایجاد شده در ضخامت سرامیک قرار میگیرد نصب و رگلاژ می شوند و در انتها اسکوپ ها به بخش زیرسازی آلومینیومی متصل می گردد. زیرسازی یا شاسی کشی: ایجاد بستری مناسب و سطحی صاف برای اجرای نمای مورد نظر در سازه ساختمانی.

نمای خشک مدرن

درسیستم نما خشک تهویه دار یک محفظه هوا بین عایق و روکش بیرونی ایجاد می گردد. در روش ترمووود، چوب با حرارت ۱۸۰-۲۱۵ درجه سانتی گراد همراه با بخار و گردش هوا خشک می شود، مغز چوب پس از رسیدن به این دما، به مدت ۲ الی ۳ ساعت در این دما باقی می ماند. ۳- این نوع سرامیک با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن های مسائل مربوط به آب بندی درز افقی نمای سرامیک خشک پرسلانی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند به طوری که هوا پشت آن ها می رود ولی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت آن ها نفوذ نمی کند. این خاک با ماسه یا فلدسپات مخلوط شده و سپس در دمای بالا پخته می شوند تا در نهایت سرامیک به دست آید. در این سیستم با استفاده از زیرسازی آلومینیومی حجم زیر سازی آهنی تا حد زیادی کاهش یافته و امکان نصب کلیپس ها بر روی پروفیل های رانر عمودی آلومینیومی بصورت چرخشی فراهم می گردد و ضمن ایجاد سرعت نصب بالا باعث افزایش کیفیت و دقت در اجرا نیز می گردد. A rticle has been c​reat​ed ​by behsaznama Content Generator D᠎emoversion!

دیدگاهتان را بنویسید