ترفند دوم برای اجرای نمای خشک پنج

اگر می خواهید از آجر استفاده کنید بهتر از قبل از آن دقت کنید و تمام هزینه ها و دور ریزها را در نظر بگیرید همچنین باید فشاری که به ساختمان تان ممکن است وارد بشود را در نظر بگیرید که اندازه آنها بسیار مختلف و سطوح مختلفی را به خود جذب می کند مقاومت بالایی در برابر یخبندان دارد. با توجه به مطالب گفته شده، مقايسه ضرايب هدايت حرارتي برخي ازمصالحي که در ساخت نما به کار مي-روند (جدول 1)و همچنين با استناد به پرسش نامه اي که توسط برخي از نماکاران و صاحب نظران دراين مورد پر شده است و نماهاي بالا را از نظر ويژگي¬هايي شامل سرعت اجرا، قيمت تمام شده به ازاي هر متر مربع، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر يخ زدگي،مقاومت در برابر آتش¬سوزي، مقاومت در برابر زلزله و ريزش، انعطاف پذير بودن در اجرا، قابليت اجرا در ارتفاعات بالا، عايق بودن نسبت به سرما و گرما، عايق بودن نسبت به صدا، سبک بودن و کاهش وزن ساختمان، همخواني باهنر معماري ايراني و مقاومت در برابر آلاينده¬هاي موجود در هوا مورد مقايسه قرار داده¬اندمي¬توان نتيجه گرفت که در مجموع آجر ساخته شده از سنگ سیل و سنگ معدن مصالحي است که براي کاربرد در نما نسبت به ساير مصالح مي¬تواند در اولويت باشد.

اتصالات نمای خشک

به همین دلیل هنوز هم بسیاری این روش سنتی را به سایر راهها ترجیح میدهند چرا که به آن از نظر مقاومت و سایر آیتمها اعتماد بیشتری دارند. قطعا به عنوان طراح با مشتریانی روبرو شده اید که با مشاهده یک نما، اصرار به کپی برداری از آن داشته اند و این موضوع برای شما قابل هضم نبوده است… با توجه به اجزای نام برده، روش اجرای نما خشک با استفاده از یک سازه فلزی نگهدارنده انجام میگیرد که وظیفه اتصال پوسته به سازه و تحمل بار را بر عهده دارد. در روش اول با استفاده از گیره های مخصوص که زبانه چوب نما در داخل آن قرار می گیرد می توان عملیات نازک کاری نهایی را اجرا نمود و در روش دیگر می توان با استفاده از پروفیلهای چوبی و یا آلومینیومی و عمود بر جهت ترمووود نما، بستر مناسب جهت نصب چوب نما را فراهم آورد. در ادامه به مزایای روش های مختلف اجرای نما آجر ساختمان پرداخته می شود. سرامیک خشک یکی از جدیدترین متریال ساختمانی است که آن را به روش خشک بر روی نما نصب می کنند.

5 اجرای نمای خشک آجر بسیار مفید برای مشاغل کوچک

یکی از بهترین و قدیمی ترین روش ها استفاده از آجر به وسیله ماسه و سیمان آست. بنابراین قبل از اینکه از این محصول استفاده کنید بهتر است با یک فرد ماهر مشورت کنید و ایشان متناسب با بودجه شما و همچنین نوع آب و هوا به شما میگویند که از چه نمایی برای ساختمان تان استفاده کنید. در واقع، آنها به چیزی بیش از یک شستشوی معمولی نیاز ندارند تا ظاهری تمیز و نو داشته باشند. همانطور که پیشتر بیان شد، هر کدام از روشهای بیان شده مزایای خاص خود را دارند و هر فرد با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب میکند. اما اگر بخواهیم در اینجا به یکی از شاخصترین آنها اشاره کنیم، این است که این متریال جذاب برای هر سبک و سلیقه و جهت استفاده در هر منطقه با هر اقلیمی، محصولی برای عرضه دارد. اجرای نمای خشک آجری یکی از مدرن ترین روش های اجرای نما می باشد که امروزه از طرف معماران، ساختمان سازها و… مجموعه معمار نما به عنوان برگزار کننده دوره طراحی نما به صورت پک های آموزشی، این بستر را برای شما علاقمندان به طراحی نما فراهم کرده است تا از تکنیک ها و ترفندهای منحصر به فرد طراحی نما این مطلب بهره مند شوید.

4 اجرای نمای خشک بسیار مفید برای مشاغل کوچک

به طور کلی اصل سیستمهای خشک آجری بر اساس ساختمانها سبز و پایدار طراحی شده و به همین دلیل نظرات مثبت طرفداران محیط زیست را نیز به خود جلب کرده است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در همه عرصه ها، معماری هم عقب نمانده و همگام با دیگر علوم (و چه بسا پیشتر) اقدام به بروز رسانی رویکردهای خود کرده است. اجرای نمای خشک در معماری مدرن در دهه های اولیه قرن بیستم آغاز شد. این محصول ابتدا به شکل پودری است و به صورت خشک به کار برده میشود. با استفاده از این روش شما می توانید بهتر نما را نصب کنید این ظرفیت خاصی دارد و به راحتی تمیز می شود همچنین می توانید آن را در دیوار های داخلی و نمای بیرونی ساختمان انجام دهید. برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت پنج میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر استفاده کنید. نمای آجری باید به دور از تنش های کششی که از خمش ناشی می شود، قرار گیرد. فراموش نشود که جهت پیادهسازی این روش اجرای نمای آجری ابتدا باید “پلاستر سیمانی” روی دیواری که محل نصب آجر است، اجرا گردد. Artic᠎le has been created with behsaznama C᠎ontent  Gener᠎ator​ Dem oversion!

دیدگاهتان را بنویسید