ترفند دوم برای نمای خشک چیست 3

6. این روش جهت جلوگیری از هدر رفتن آب بسیار مناسب است چرا که به صورت خشک اجرا میگردد. تولید انواع نمای آجری ساختمان در مدل ها و ابعاد مختلفی صورت می گیرد مانند آجر های رسی ، آهکی ، بتنی ، شیستی . در اجرای نمای آجری می توان از سه روش ملات ماسه سیمان و چسب یا روش خشک استفاده کرد. نقاط ضعف و قوت این روش این است که ملات سیمان باعث کثیف شدن آجر نما می¬شود، نخاله ساختمانی تولید می¬شود و همچنین زمان بیشتری نسبت به سایر روش¬ها دارد. سایز بزرگ این سرامیک باعث میشود نمایی یکپارچه و یکدست در ساختمان ایجاد شود و زیبایی آن جلوه بیشتری داشته باشد. در سازه قابی، نبشیهای تکیه گاهی به وسیله جوش یا پیچ به تیرهای محیطی سازه متصل میشوند. نمای خشک سنگ یکی دیگر از محبوب ترین انواع نما خشک ساختمان است که بدون استفاده از ملات سیمانی و دوغاب و تنها با به کارگیری پیچ و مهره فلزی قابل اجرا است. قبل و بعد از نصب هر پنل سنگ باید از تراز بودن آن اطمینان حاصل کرد. برای استفاده از این روش نیاز به فرد ماهری است همچنین باید از چسبی که از نظر خصوصیات فنی با آجرهمخوانی داشته باشد استفاده شود. Post was cre ated wi th behsaznama C​ontent Gener at᠎or DE MO.

دیتیل اجرای نمای خشک

برای ایجاد نمای آجری باید آجر مورد نظر بر روی دیوار نصب گردد که این امر دارای روش های متفاوتی است. در همین راستا مواد ویژهای به منظور آب بندکردن دیوار به کار برده میشود. • چیدمان طرح استاندارد : در این طرح، آجر نماها بصورت استاندارد و در کنار هم بصورت عرضی و با بندکشی قرار می¬گیرند. • چیدمان طرح لاریز : در این روش آجرها بصورتی در کنار هم قرار می¬گیرند که حالت پله را به نمایش می¬گذارند. هزینه اجرای نمای ساختمان آجر نما در مرحله اول بسته به نوع آجری است که در چیدمان آجر نمای ساختمان به کار رفته است. طراحی و ساختن نمای ساختمان با استفاده از آجر باعث می شود نما زیبایی فوق العاده ای به خود بگیرد. به همین دلیل، از آنجایی که نما و دیوار پشتیبان هر دو به طور عادی دچار انبساط و انقباض متفاوتی در صفحه خود هستند، طراحی اتصالات برای جابهجاییهای رو به بالا، پایین و جانبی باید با دقت بالایی انجام شود. بدین صورت که بخشی از آن¬ها بصورت برجسته بیرون از سطح صاف دیوار است و حالت فرورفتگی و برآمدگی دارد.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

اگر بخواهیم به صورت کلی روش اجرا نمای خشک را بیان نمائید، باید بگوییم، در ابتدا صفحات L شکل بر روی دیوار و در امتداد یکدیگر نصب می ­شوند. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص شیارزن در پشت سرامیک شیار هایی با زاویه ی 45 درجه ایجاد میگردد و سپس قطعات کلیپس از جنس آلومینیوم در محل شیار ها به صورت کشویی نصب و سرامیک ها به صورت هنگ (آویزان) بر روی پروفیل ساپورت های طولی آلومینیومی آن نصب میشوند. ویژگی های این سبک استفاده از ریتم های عمودی، افقی و زاویه دار و استفاده از مواد و فناوری های جدید است. • اجرای نما بصورت نمای خشک : این روش از روش¬های امروزی و جدید است که در آن چندین مزیت نسبت به سایر روش¬ها وجود دارد. مصالح مورد استفاده در نمای خشک چیست؟ نکته ی اول برای به کارگیری این روش، انتخاب یک چسب ایده آل و هماهنگ با خصوصیات آجر انتخابی شما برای اجرا در نمای ساختمان می باشد. اولین مرحله انتخاب چسب مناسب است که باید ازنظر خصوصیات فنی بررسی شود تا با نمای آجری هماهنگ باشد. • نمای آجری با استفاده از چسب : در این روش لازم است چسبی هماهنگ با خصوصیات آجر نما مورد استفاده قرار بگیرد.

پس از چیدن آجر نماها لازم است که سطح نما را یک پارچه کنیم و شیارهای آن را بپوشانیم. در برخی از آجر نماها دو بند وجود دارد و در برخی چهار بند، برای دو بند یعنی فقط در قسمت طولی بند وجود دارد و در چهار بند هم در قسمت طولی و هم عرضی بندکشی شده است. اما در اجرای نما خشک ساختمان به اصولی توجه میشود که هم امنیت مورد نیاز را تامین میکند و هم زیبایی خاصی به ظاهر ساختمان میبخشد. • چیدمان طرح حصیری یا بادبزنی : در این روش نما را به مربع های کوچک تقسیم کرده و هر مربع را با آجر نما بصورت افقی و عمودی در کنار یک دیگر می¬چینند. • چیدمان طرح کله : در این روش آجرها در قسمت عرض بصورت افقی یا عمودی کنار هم نما چیده می¬شوند. اجرا می شود. چیدمان آجر نمای ساختمان به دو روش کلی انجام می شود. اکنون در این مقاله می خواهیم به انواع روش های نصب آجر بر روی نمای ساختمان بپردازیم؛ پس مارا در این امر همراهی کنید. Th᠎is h as been created with the  help of behsaznama ​Conten᠎t Ge nerato​r DE MO .

دیدگاهتان را بنویسید