تصور کنید اجرای نمای خشک توانایی‌ها اما هرگز توقف افزایش

امروزه برای نماهای آجری از سیستم نمای خشک استفاده می شود در این روش برای اتصال آجرها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود. اجزایی که در اتصال نما آجری به دیوار استفاده میشوند، شامل دو قطعه متصل شده به هم هستند. نما های ملاتی معمولا بعد از 20-15 سال نیاز به ترمیم و بازسازی دارند که مسلتزم تخریب نما و ملات زیر آن است، این عمل موجب افزایش هزینه های ترمیم شده و به علاوه اینکه موجب آسیب دیدن سنگ نما میشود.اما سیستم نصب خشک طول عمر و دوام بیشتری دارد. وجود ترکیبات آلومینیومی باعث افزایش مقاومت دمایی در این نوع آجر شده است. این روند باعث می شود تا سرعت اجرای نمای خشک به صورت قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند و تا 50 درصد در زمان اجرای پروژه صرفه جویی خواهید این مطلب داشت. این موضوع هم باعث کاهش وزن کلی ساختمان میشود و هم هزینه اجرای نما را کمتر میکند. منتاژ دقیق و آسان این روکش ها خطا را به حداقل رسانده و باعث بهبود عملکرد و کاهش هزینه ها میشود. ولی از آنجایی که روکش سنگ های امروزی دوام بیشتری دارند و همچنین تعمیر و نگهداری از آنها آسان تر می باشد. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است.

اتصالات نمای خشک

در صورت انجام این کار حتما باید از رنگ های پایدار در برابر عوامل جوی استفاده کرد، چون این بست ها در معرض آسیب دیدگی بر اثر عوامل جوی قرار دارند. نمای ساختمان بر بدنه خیابان ها و چهره کلی شهر بسیار اثرگذار است، به همین دلیل هر گونه ناسازگاری بین نماها، کلیت نمای شهر را زیر سوال خواهد برد. اجرای نمای سنگی خشک که روش تازه تری در مقایسه با روش اجرای با دوغاب است، راهکاری مطمئن برای این منظور است. از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… سنگی که می خواهید در این نما به کار ببرید باید ضخیم باشد، چرا که در این روش باید کاشی ها و سنگ هایی که در نما به کار می روند سوراخ شوند تا به راحتی بتوانند در نما قرار بگیرند. جنس و ابعاد سنگ در انتخاب نوع اجرای نما موثر خواهد بود. سنگ ها بسته به جنس و فرایند شکل گیری شان رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند. 4- مصالح مورد نظر روی پروفیل قرار می گیرد. Po st has ​be en g᠎enerated by behsaznama Con tent Generat or Demov᠎er᠎sion!

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

موارد بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله زیبایی نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما، هزینه های پروژه، دوام و پایداری نما، نحوه و زمان اجرا. قابل ذکر است موارد مختلف و متعددی از جمله زیبایی، آرامش، مدرن بودن ساختمان، عایق حرارتی، عایق صوتی، و ایمنی و امنیت ساختمان را در برگرفته و شامل می گردد. بارها به این نکته اشاره کردیم که سنگ جز محبوب ترین و پرکاربرد ترین متریال ساختمانی می باشد و عمده ترین کاربرد آن در نمای ساختمان است. کاربرد آن جلوگیری از سقوط سنگ ها می باشد. سبکهای معماری متولد شده در اروپا پس از رنسانس را می توان معماری کلاسیک دانست. برای ساخت و ساز و طراحی نمای ساختمان باید با دفاتر و مراکز معماری مشورت نمود. • در اجرای نمای آجری با چسب ، بعد از اینکه آجرها به هم چسبیده شدن ، باید درزهای بین آن نیز بند کشی شود. ضمن اینکه با انواع شرایط آب و هوایی نیز سازگاری کامل دارد. دانشمندان متوجه شدند که قطرات آب بر روی گیاه نیلوفر آبی نمانده و به صورت قطره در می آید و خود به خود جاری می شود. مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می شوند باید با هم سازگار باشند تا بر اثر مغایرت شیمیایی با یکدیگر دچار خوردگی نشوند.

انواع نمای خشک

از جمله این تغییرات می توان به رایج شدن روش های اجرای نمای خشک اشاره کرد. چرا استفاده از نمای خشک رایج شد؟ آجر نما باستان، آجر نما آذرخش، آجر نماچین، آجر نما امیری، آجر نما کهن سرام، آجر نما اصفهان و آجر نمای امین از جمله آجر نماهایی هستند که می توان از کیفیت آن ها مطمئن بود. این اجزا شامل عایق حرارتی ،چارچوب نگه دارنده ،فضای خالی ، مصالح نما و اتصالات می باشد. میخ هم یکی از فیکس کننده های قطعات می باشد که در اجرای نمای خشک به کار می رود. نمای کرتین وال، یا همان نمای شیشه ای؛ یکی از نما های مدرن ساختمانی است که دارای استایی است. البته باید دقت داشته باشید که استفاده کردن از روش تر دوام سنگ هایی که در نما به کار می رود را بیشتر می کند. اجرای نمای سنگی با دوغاب و اسکوپ در هر صورت ناصافی در سطح خواهد داشت که ناترازی ها و ناشاقولی در سطوح وسیع بیشتر به چشم می آیند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با ما در تماس باشید. سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید