تکامل اجرای نما

در اکثر ساختمانها به خصوص در نمای جانبی و مجاور با همسایه از این نما استفاده میشود. همانطور که گفتیم از نمای اتیکس برای نماهای جانبی ساختمان و قسمتهای مجاور با همسایه استفاده میشود. نماهای آجری در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می­گرفتند و تقریبا اکثر بناها با استفاده از آجرها ساخته و نما قطعات نمای خشکسازی میشدند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، آجرها در انواع گوناگون، با رنگ و اندازه­های متفاوتی ساخته میشود و در نماهای داخلی ساختمان هم از آن استفاده میشود. نمای فلزی از نماهای مدرن و جدیدی است که با توجه به نوع ساخت و فرآیند تولید و شکل ظاهری و نوع برش خوردن، در انواع مختلفی تولید و اجرا میشود. این سیستم از انواع سیستمهای مدرن ساختمانی به شمار میرود. این نماها به دلیل اینکه ظاهر مدرن و جذابی دارند، برای ساختمانهایی با کاربری خاص، بسیار مناسب هستند. حالا سوال مهم این است که چه مصالح و متریالی برای این نماها مناسب است؟ نمای اتیکس عایق رطوبتی، حرارتی خوبی است و باعث میشود که انرژیهای درون ساختمان از طریق دیوارهای خارجی هدر نرود.

سرامیک پرسلانی

This a​rticle h​as been c᠎reated wi th behsaznama C on᠎tent᠎ Gen᠎erator DEMO !

نصب لایه عایق به صورت پیوسته در جهت پوشاندن دیواره ساختمان، باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت. آجرهای نسوز نما باعث ایجاد ایمنی بیشتر ساختمان در زمان آتش­سوزیمیشوند و وزن سبک­تری نیز دارند، به همین دلیل در نماهای آجری جایگاه ویژه­ای دارند. در اجرای نماهای خشک در دو بخش اقدام به ایجاد عایق بندی ساختمان خواهیم کرد: در مرحله اول که عایق حرارتی و صوتی بصورت چسبی و یا مکانیکی به نما متصل می شود و در مرحله بعدی یک فاصله هوایی بین عایق زیرین و پوسته خارجی نما ایجاد می گردد. اما در گروه های اسکلت فلزی و اسکلت بتنی، هیچ گونه اطلاعاتی در مورد مصالح سقف و دیوار ساختمان وجود ندارد. است که به نوعی ساختمان را در برابر هر گونه آسیب خارجی ایمن می نماید. شنیدن صدای شیشه از سنگ یعنی این که سنگ بدون ترک و با کیفیت است و هیچ گونه شکاف و تخلخلی در آن وجود ندارد. سیستم های شیاری، چسبی، پیمی و کیل از جمله زیرمجموعه های اجرای پنهان نمای سرامیکی می باشد.

انواع روش های نمای خشک

Art​ic​le was cre᠎ated wi᠎th the he᠎lp of behsaznama Con​te nt  G ener᠎ator D​em oversi on​!

در گذشته استفاده از شیشه در نمای ساختمان، خیلی ایمن نبود ولی امروزه سیستمهای زیادی به وجود آمده که استفاده از این متریال را به سادگی آب خوردن کرده است. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. اینکه اگر نمای ساختمان تراز نباشد، قرارگیری ملات بر جدار سازه، عدم تراز بودن را کم کرده و میزان خطا را کاهش میدهد. در روش خشک، سرامیکها به کمک پیچ و مهره و اتصالات، به نما متصل میشوند، در نتیجه وزن نمای ساختمان کمتر میشود. به همین علت هزینه ای که برای پیچ رولپلاک نما ی خود کرده اید ، در بلند مدت سبب کاهش هزینههای ساختمان میگردد. این عمل به این علت صورت می گیرد که اگر در اثر حادثه یا هر عاملی قسمتی از سرامیکهای نما ضربه خرده و شکسته شد این قطعات دچار ریزش نشده و از رسیدن آسیب های احتمالی مالی و جانی جلوگیری به عمل آید . طبیعتا یکی از رایجترین موادی که به وفور در اختیار داشتند، سنگ بود.

یی سازگار در برابر تغییرات دمایی است.

فولاد ضد زنگ و فولاد توخالی اغلب در ترکیب با شیشه برای ساخت این نوع نما استفاده میشوند. موجودی سرامیکها اغلب بهصورت رنگهای یکدست در بازار است و ترکیب آنها در نمای ساختمان، ظاهری زیبا و شکیل که غالباً موردپسند عامهای از مردم است را ارائه میدهد. آجر؛ بلوک­های سفالی عموما مستطیل شکلی است که از خاک رس و ترکیب آن با مواد افزودنی ساخته می­شود. این کار عمدتا از ترکیب توری یا مش های فایبر گلاس با ضخامت و چشمه های مختلف با انواع چسب ایجاد می شود . سنگ نمای ساختمان، بر اساس شکل ظاهری و ویژگیهای فیزیکی که دارند به انواع مختلفی تقسیم میشوند که در زیر آمده است. در لینک زیر میتوانید به طور مفصل دربارهی این نما و روشهای نصب و اجرای آن بخوانید. مقاومت بالا: برخلاف مصالح و روشهای سنتی، اجرای نمای خشک ساختمان به معنای داشتن نمایی سازگار در برابر تغییرات دمایی است. نمای اتیکس از نماهایی است که به عنوان عایق حرارتی بیرونی ساختمان طراحی و اجرا میشود. نمای اتیکس جزو نماهایی است که نقش بسزایی در عایق بندی ساختمان دارد. نمای اتیکس از جمله نماهایی است که کاربرد آن اهمیت بیشتری نسبت به زیبایی آن دارد. Th᠎is con​tent has been writt᠎en  with behsaznama C​onte nt G enerat​or ​DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید