حقایق کمی شناخته شده درباره کتاب موسیقی – و چرا اهمیت دارند

این کتاب از جمله منابع درسی در دانشگاه است و با توجه به نایاب بودن کتاب دلاموته، میتواند به عنوان جایگزین برای موضوع تاریخ هارمونی مورد استفاده قرار گیرد. پیستون، از نظر تحلیلی و اشتور، از نظر روش کاربردی مورد توجه ویژهی نویسنده بودهاند. هدف نویسنده از تألیف کتاب هارمونی آشنا کردن کاربردی دانشجو با هارمونی مکتب کلاسیک وین در جامعترین و سریعترین شیوهی ممکن بوده است. مطالب کتاب در سطح متوسط به بالا تنظیم شده و برای آماتورها، موزیسینها و علاقمندان به مبحث هارمونی و به طور کلی تئوری موسیقی مناسب کلیک کنید است. تارنمای سرود از جناب آقای نصیری فر، نشر ثالث و همه ی عزیزانی که برای آماده شدن این سه جلد کتاب ماندگار زحمت کشیده اند قدردانی مینماید. در جلد اول کتاب در بخش اول، مدخل صناعت موسیقی در دو مقاله ارائه شده که مقاله ی اول درتعریف لحن موسیقی، توانایی ها و ساخت الحان و چگونگی پیدایش موسیقی است. کتاب شامل 3 فصل، هارمونی، ملودی و کنترپوان و 218 صفحه است. به زودی یکی از سازها را از کارخانه به منزل برده و از طریق گوش دادن به صفحه موسیقی و سعی در تقلید صداها، شروع به فراگیری نمود. بنمایه و درونمایه هر دو حکایت، غیرتی است که از یک ایرانی برمیآید؛ یکی برای ساز و موسیقی ایرانی و دیگری درباره پاکدامنی و عفت زن ایرانی.

كتاب موسيقي هادئة

در فصل اول انواع آکوردها، وصلهای هارمونیکی و ملودیکی و حرکتهای ممنوع و مجاز آمده است. فصل دوم شامل 10 بخش است، از جمله قوانین حاکم بر خط ملودی، خط موجی، جهش در خط ملودی، ملودی مذکر و مونث، نتهای دور گیرنده، تکرار و حذف و … در 27 فصل ارایه شده است. دوبفسکی ترانهها، قطعاتی برای کُر و قطعات گوناگون برای سازهای ارکستر تصنیف کرده است. کتاب تئوری موسیقی پرویز منصوری برای اولین بار در مهر ماه ۱۳۶۹ توسط نشرچشمه به چاپ رسید که از همان ابتدا تا به امروز طیف وسیع از اساتید موسیقی از آن برای آموزش به هنرجویان خود استفاده میکنند. محسن الهامیان از پژوهشگران در حوزه تئوری موسیقی، کتاب را ترجمه کرده است. زیرا برای نواختن یک قطعه ساعتها تمرین و تمرکز نیاز است و همین موضوع در سایر بخشهای زندگی فرد مؤثر خواهد بود. از آنجاییکه کارکردِ هارمونی، به شدت ناشی از چارچوبِ رفتارهای کنترپوانتيک است، آنالیزِ هدايتِ بخشهای صدایی، چه بسا میتواند پايهای منطقیتر برای اجرای خودِ موسيقی باشد.

کتاب های موسیقی هنرستان

A rt​ic le has  been gen᠎erat ed ​by sahandbook C on tent᠎ G enerator D em​oversion.

با وجود تجديد نظر وسيع در ویراست دوم، کتابْ همان روشی را دنبال میکند که در ویراست اول به کار گرفته شد، تا به شاگردان، آموزش کاملی از اصول هارمونی و هدايتِ بخشهای صدایی داده شود. متن ساده و قابل درک کتاب در عین کامل بودن، وجود تمرین های زیاد پس از هر درس، وجود جدولها، نقاشیهای کشیده شده با علامت های موسیقایی و چاپ و انتشار موفقیت آمیز مبانی بنیادی موسیقی و انتخاب آن به عنوان کتاب برگزیدهی سال در نهمین جشنوارهی آموزشی کتابهای رشد در دی ماه ۱۳۹۰، همه دلایلی هستند که این کتاب را جز بهترین کتابهای تئوری موسیقی قرار میدهد. این اختلاف در نغمه ها و نواها از بهترین دلایل این مدعا است که تأثرات و عواطف و هیجاناتی که به وسیله موسیقی ها برانگیخته می شود مربوط به آن سطح نفس آدمی است که مجاور برون ذات (طبیعت به معنای عام آن) است». بهترین کتابهای موسیقی دربارهی موضوعات مختلف از تاریخچه و اطلاعات بنیادین دربارهی موسیقی تا آموزش گیتار و سایر سازها در بازار کتاب ایران منتشر شدهاند و هرکسی میتواند باتوجهبه علایقش از میان آنها انتخاب کند اما پیش از آنکه به سراغ معرفی کتاب برویم اجازه دهید به این سؤال پاسخ دهیم که چرا یادگیری موسیقی مهم است. ​This content has  been gen erated by sahandbook Content᠎ Gen​er​at​or Demov er sion.

یک فروشگاه کتاب موسیقی معتبر و مشهور که به صورت آنلاین و از طریق سایت به فعالیت میپردازد، ایران موزیکولوژی است که نام آشنایی بین موسیقیدانان محسوب میشود. همچنین این مجموعه در حوزه چاپ و نشر منابع و متدهای تخصصی موسیقی تحت عنوان نشر نکیسا فعالیت میکند. این کتاب از معدود کتابهای به فارسی تألیف شده درباره هارمونی است. سکوت، صدا و ریتم در کنار هم توانستهاند آواهایی را بیافرینند که برای درک بهتر هرآنچه در ذهن و قلب انسان میگذرد کارآمد است و میتواند روح را جلا دهد. کتاب برای توضیح مطلب اولیه یا برای توضیح اصطلاحاتی که در صورت لزوم میتوان در هر لغتنامهای پیدا کرد، متوقف نمیشود. موسیقی یکی از هفت هنر است که توانسته به تمام اجزای زندگی بشر رسوخ کند. این کتاب توسط چهار موسیقیدان تألیف شده است اما در بازار کتاب به کتاب هارمونی دبفسکی معروف است. زیباییشناسی زندگی روزمره، تألیف اندرو لایت و جاناتان اسمیت، ترجمه شیما بحرینی، تهران: کرگدن، ۱۴۰۰، ۳۶۴ ص. علوم اعصاب، تجسم و آیندۀ طراحی، ذهن در معماری، تألیف سارا رابینسون و یوهانی پالاسما، ترجمه حمیدرضا عظمتی و فاطمه جم، تهران: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ۱۴۰۰، ۳۱۶ ص.

دیدگاهتان را بنویسید