دانستن این 8 راز باعث می‌شود نمای خشک شما شگفت‌انگیز به نظر برسد.

سرامیک خشک به عنوان روکش نمای خشک ساختمان مهمترین قسمت این نوع نما است و باید دارای مقاومت کافی و حداقل جذب آب باشد. فولاد ضد زنگ یا استیل یک گزینه عالی از انواع متریال های نمای ساختمان به حساب می آید، که دارای سطح صیقلی و براق است. برای استفاده از فولاد یا آلومینیوم گالوانیزه در مناطق نزدیک به دریا باید از پروفیل های ضد زنگ استفاده شود. این ساختار پنهان باید به گونه ای طراحی شود که تمام الزامات را تأمین کند. از دلایلی که جوانان یا نسل های دیگر پای برخی برنامه های دینی در شبکه های ماهواره ای هستند، این است که کنشگر ان برنامه شومن شده است و بر همین اساس میزانسن و نوع ارتباط و زبانش هم تغییر کرده و گفتمانش درباره محتوای دین به روز شده است. سپس بر اساس مدول و ابعاد سرامیک، و با توجه به باز شوها ، تقاطع ها و برگشت ها چیدمان سرامیک ها مشخص شوند. نمای خشک ساختمان بر اساس نوع اتصالات به دو دسته مشهود و نامشهود تقسیم میشود. این نوع، ورق هایی با روکش طرح چوب یا انواع طرح های دیگر از ترکیب های رزین های فنولیک و لایه سلولزی به وجود می آید، که پس از قرار گرفتن در دمای بالای 145 درجه و فشار bar 300 تبدیل می شود به صفحات محکم.

روش اجرای نمای خشک

به همین صورت نمای کامپوزیت پروفیل آلومینیومی حدود90% سبک تر از سنگ، 75% سبک تر از شیشه، 85% سبک تر از سیمان و 50% سبک تر از ورق معمولی است . سپس با استفاده از پیچ و مهره یا پرچ کاری، ورق آلومینیوم به شاسی کشی فولادی اتصال داده میشود. این نما، مقاومت بالایی را در برابر حرارت های بالا چون آتش سوزی از خود نشان می دهد.همچنین این نما در برابر شرایط آب و هوایی سخت نیز مقاومت دارد.این نما مانند باقی نماهای خشک بدون ملات، و با استفاده از پیچ و مهره و سایر اتصالات روی ساختمان نصب می گردد. در اجرای نمای خشک پیشرفت هایی صورت گرفته است که باعث منحصر به فرد شدن اجرای نمای ساختمان به روش خشک شود. استیل نسبت به روی، ظاهر زیبا تری دارد و البته نصب آن آسان تر هم است. کاهش حدود ۸۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی ویران کننده زلزله خواهد داشت. This data has  be​en generated  with the he lp of G SA Conte nt Gener᠎ator Dem​oversion!

قطعات نمای خشک

از آنجایی که در سرامیک سوراخ هایی وجود دارد باید بدانید که نما کاهش وزن بیشتری خواهد داشت. تنوع زیاد باعث شده که پاسخگوی سلیقه افراد زیادی باشد. این روش از نصب نمایان جزو روشهایی است که به جهت مزایای زیادی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. به همین علت مکانی در حدود ۶ هزار متر مربع که قبل تر از آن در زمان کوروش به شکل متوازیالأضلاع بودهاست با ساختارهای خشتی به شکل بنای یاد گونه ساخته شد .(نه مجموعه تشریفاتی، که کوروش میساخت). اگر پروژه در یک منطقه خشک و بدون بارش مکرر باران در حال اجرا است، می توانید زیرسازی را با اسکلت های چوبی بسازید که باید قبل از آن تحت فرآیند حرارتی قرار گیرند. قبل از اقدام به پیچ و رولپلاک نما باید با روش و چگونگی انجام پیچ رولپلاک آشناییت داشته باشید. گفتنی است که در این نما نیز همچون سایر انواع نماهای ساختمان مجری نمای خشک آجرهای نما را با به کارگیری اتصالات نمای خشک به ساختمان متصل می نماید . یکی از نماهای خشک که امروزه مورد استقبال زیادی قرار گرفته است سرامیک خشک می باشد . حداقل عرض پشتیبانی پروفیل برای نقاط میانی 60 میلی متر و برای نقاطی که دو صفحه به هم می رسند 80 میلی متر است.

است که به صورت مکانیکی و مستقل به زیر کار وصل میشود.

در این بخش با مصارف کاربردی سرامیک و کاشی طرح سنگ وابسته به محل نصب و اجرای آنها آشنا میشویم. مقاومت و دوام شیمیایی بالا و چسبندگی به سرعت و پایدار رزین های مصرفی سبب پیوند ناگسستنی لایه های مختلف این پنل می شود. باید دقت داشت که سرامیک مخصوص نما با سرامیک عادی دیوار و کف متفاوت است و در صورتی که قرار است با ملات نصب گردد حتما میبایست قابلیت جذب در پشت سرامیک وجود داشته باشد و چنانچه در ارتفاع نصب شود حتما به نما اسکوپ گردد . برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا ۰٫۵ درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. هزینه اجرای نما خشک ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد. عایق حرارتی: عایق حرارتی یکی از اجزای اصلی سیستم نمای خشک است که به صورت مکانیکی و مستقل به زیر کار وصل میشود. بطور مثال جذب بسیار پائین آب در سرامیک های پرسلانی باعث چسبندگی ملات ماسه سیمان می شود و در نتیجه این امکان را به نماسازان می دهد که از این روش و روشهایی مانند ترمووود و کورین و…

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرای نمای سرامیک خشک بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید