درخواست تجدید نظر اجرای نمای خشک سنگ

این روش از نظر اجرایی سادهترین روش و علی رغم کاربردی بودن آن ارزانترین و سبکترین روش نیز میباشد. علی رغم این آسانی اجرای نمای خشک باید زیر نظر کسانی باشد که در این زمینه تخصص دارند و با ابزاری که به کار برده می شود آشنایی کامل داشته باشد. در اجرای نمای سنگی خشک ، قطعات سنگ با استفاده از گیره هایی بر روی پروفیل آلومینیومی افقی نما نصب می شوند. در اجرای نمای سنگی خشک ، ابتدا زیرسازی و شاسی کشی نما متناسب با وزن نما طراحی می شود. در ساختمان های با سطح نما خور وسیع و بلندمرتبه، استفاده از قطعات کوچک سنگ زمانبر خواهد بود. این قطعه را از فولاد ضد زنگ می سازند، ابعاد این وسیله به نوع دیوار بستگی دارد که چه اندازه می باشد، هرچه طول دیوار بیشتر باشد از بست سنگ نما با ابعاد بزرگتری باید استفاده شود. برای این که مراحل اجرا را به ترتیب انجام دهید باید وسایل نمای خشک را در ابتدا انتخاب کنید، این وسایل باید با اندازه و ابعاد سنگ نما هماهنگی داشته باشد. با ایجاد فاصلهای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد میکند؛ ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی وحرارتی را خواهد داشت، میتوان با محاسبات انجام شده نسبت به محل ساختن ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استانداردهای مربوطه (مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا میتوان برای عبور سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده کلیک کنید نمود.

قیمت اجرای نمای خشک

سیستم های نصب خشک به دلیل کم تر کردن وزن نما نسبت به روش ملاتی، مقاومت ساختمان در برابر زلزله را بالا میبرد. بسته به جنس این تجهیزات ممکن است هزینه ای که باید برای آن صرف بشود نیز بالا و پایین شود. در صورتیکه سطح نمای شما شوره زده، چرب، کثیف و قارچ زده است، حتما قبل از اجرای محلول، سطح کار را با برس و یا فشار آب بالا کاملا تمیز کنید و اجازه دهید که سطح نمای شما کاملا خشک شود. به طور مثال گرانیت از سنگ های آذرین درونی است که به دلیل جنس و شبکه بلوری سنگ ، چسبندگی مورد قبولی با ملات ندارد و در انتخاب روش اجرای آن باید دقت لازم را به خرج داد. انتخاب نوع نما و طراحی یکی از مهم ترین المان هایی است که هر کسب و کاری جهت نمایش برند و هویت خود به آن نیاز دارد. در حال حاضر راه های متنوع و مختلفی برای شناسایی یک شرکت معتبر وجود دارد. رنگ بندی متناسب مصالح کاربردی، یکی از ویژگی های بارز و جذاب یک نما به شمار می آید، و اگر انتخاب رنگ مصالح با دقت و به درستی صورت گیرد، می تواند کیفیت و مرغوبیت مصالح به کار گرفته شده در نمای ساختمان ها را به نمایش بگذارد. Da ta h​as be en gen erat ed wi᠎th behsaznama C on​tent Generator DEMO!

انواع نمای خشک

یک دیگر از وظایف این قطعه این است که بار سنگینی سنگ ها را به خوبی تحمل می کند. سنگی که می خواهید در این نما به کار ببرید باید ضخیم باشد، چرا که در این روش باید کاشی ها و سنگ هایی که در نما به کار می روند سوراخ شوند تا به راحتی بتوانند در نما قرار بگیرند. شما باید دیوار را به وسیله این قطعات برای نصب آماده کنید تا بتوانید به راحتی کاشی ها و سرامیک را در دیوار قرار دهید. به راحتی قابل شستشو است. بازشوها: سطحی از نما که قابلیت عبور نور یا هوا را دارند، قابل باز و بستهشدن هستند و به منظور تامین نور یا تهویه ایجاد میشوند. در سال 70 میلادی، مهندسین برای برطرف کردن ایرادات اجرای تر نما، از جمله ریزش نما و ایجاد ترک بر روی قطعات نما، روشی برای اجرای نمای سنگی ابداع کردند. برای اجرای این نما از پیچ و مهره های خاصی استفاده می کنند و کاشی و سنگ ها را به وسیله این پیچ ها به یکدیگر متصل می کنند. سنگ ها بسته به جنس و فرایند شکل گیری شان رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند.  Da ta was g᠎ener​ated ​with t​he he᠎lp of G​SA  C ontent G enerator D​emoversion!

یکی از مراحل مهم اجرای نمای خشک سنگ شامل انتخاب قطعات اتصال، متناسب با نوع و ابعاد سنگ و همچنین ایجاد شکاف مناسب در سنگ جهت قرارگیری و در مرحله بعد آماده سازی دیوار زیرین نما و نصب قطعات پانل سنگی نما می باشد. هزینه اجرای نمای سنگی خشک ، در مقایسه با اجرای نمای سنگی با دوغاب و اسکوپ به دلیل اتصالات فلزی آن بالاتر خواهد بود. منتاژ دقیق و آسان این روکش ها خطا را به حداقل رسانده و باعث بهبود عملکرد و کاهش هزینه ها میشود. سرعت اجرای نما و اجرای نمای خارجی ساختمان بلافاصله بعد از اسکلت بندی و همچنین کاهش خواب سرمایه در پروژه های ساختمانی. نمای خشک در ساختمان سازی های مدرن مزیت های متعددی به دنبال دارد که شناخت آنها موجب می شود تا افراد در هنگام انتخاب مصالح برای نما و روش های اجرایی آنها بهترین تصمیمات را بگیرد. در غیر این صورت امکان دارد سنگ ها هنگام جاگذاری پیچ و مهره، شکسته شوند. سپس پروفیل آلومینیومی به صورت عمودی که عموما به شکل L است روی اجزای شاسی کشی نما نصب می شود. سنگ مورد استفاده در این روش باید ضخیم باشد ، زیرا این روش نیاز به حفاری و ایجاد سوراخ در سنگ ، برای جاگذاری پیچ های فلزی ، دارد که در صورت نداشتن ضخامت کافی منجر به ایجاد ترک در سنگ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید