در نیمی از زمان، نتایج خود را در فیلم اجرای نمای خشک سه برابر کنید

اوصل اجرای نمای سنگ ساختمان در اسکوپ کردن با ایجاد یک سری شیار بر پشت سنگ نما و پس از آن بسته شدن شیارها با آرماتور بندی گالوانیزه برای تماس بیشتر سطح سنگ با دوغاب و احتمال ریزش کمتر همراه است. از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند. امروزه در این سیستم نما سازی، پیشرفت های قابل توجه ای صورت گرفته که این نوع نماسازی را دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فردی برای مجری نما کرده است. این جزء در زیر کار قرار گرفته و به صورت کاملا مستقل و توسط چسب و یا اتصالات مکانیکی به بنا وصل می گردد. آرمن طرح و نما با همکاری تیمی متخصص و خبره در جهت مشاوره ، طراحی و اجرای نمای ساختمان به خصوص نمای مدرن ساختمان فعالیت دارد. این نوع نما اولین بار در کشور آلمان مورد استفاده قرار گرفت و از آنجایی که در طراحی و اجرای آن محدودیت های کمی وجود دارد، به سرعت مورد استقبال معماران و طراحان نمای ساختمان قرار گرفت.

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

معماران نمیتوانند نمای مورد نظرشان را ابتدا به طور کامل طراحی کنند و سپس به سراغ انتخاب رنگ های مناسب بروند. قابهای استاد برای حداکثر جا به جایی نسبی مجاز در طبقات طراحی و طول آن اندازه طبقات بوده ولی قابهای خرپا بر اساس عرض دهنه سازه یا ارتفاع طبقه ساخته میشوند. شبیه به حالت بادبزنی ولی به شکل امروزی و مدرن. که دارای سطح براق و صیقلی است و در نمای ساختمان مدرن بسیار از آن استفاده می شود. به عنوان نمونه ورق کامپوزیت یکی از متریال هایی است که به عنوان نمای خشک در ساختمان ها موردد استفاده قرار می گیرد. از این رو مدیران رتبه اول سازمان ها و موسسات ، علاوه بر روش های جدید تبلیغات ، تلاش می کنند تا نوع محل و به خصوص نمای ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده ی نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد. در دنیای امروزی ، زیبایی و نوع طراحی نمای ساختمان ، گویای کلاس کاری ، نوع فعالیت و حتی طرز فکر ایده ها و نقطه نظرها و تفکر های مدیران آن شرکت می باشد. یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه ی 70 خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است.

و در آخر کار ، نمای سرامیک زیباتری خواهیم داشت.

در این روش عیب های ساختمان به وسیله ملات ماسه و سیمان پوشانده می شود که باعث یک دست شدن سطح دیوار می شود. از اجرای نمای سنگی ر زمان یخبندان به علت احتمال یخ زدگی ملات جلوگیری کنید. به علت استفاده از آلومینیوم ، سازه نسبت به روش ثابت سبک تر بوده و عملکرد بهتری در مقابل انقباض و انبساط دارد. • چیدمان طرح قد نما : در این روش آجرها بصورت عمودی و طولی، از پهلو در کنار یک دیگر چیده می¬شوند. و در آخر کار ، نمای سرامیک زیباتری خواهیم داشت. تا به اینجای مقاله به صورت کامل با نمای خشک آشنایت پیدا نمودیم در ادامه قصد داریم با انواع متریال ها و مصالح استفاده شده در نمای خشک را با یک دیگر بررسی نماییم. استفاده از قابهای فلزی در دو نوع استاد و خرپا برای اتصال و اجرای نمای سنگی از روشهای کاربردی در این زمینه میباشد.  This  data has be᠎en created ᠎by behsaznama Conte nt Gen​erator D emover sion.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

از این رو در این قسمت به چند نکته موثر در انتخاب سنگ نمای ساختمان در قالب موارد زیر اشاره خواهیم داشت. 1- صفحات L شکل در امتداد یکدیگر بر روی دیوار ساختمان نصب می شوند. همانطور که از نام آن مشخص است در ساخت این محصول یک لایه لعاب بر روی آن قرار می گیرد که منجر به افزایش مقاومت آن میشود. نفوذ آب در زمستان منجر به یخ زدگی، ترک خوردگی و به مرور زمان فرسایش سنگ نما میشود. زمین لرزه، نشست زمین، جا به جایی ساختمان، عدم استفاده از چسب و ملات مناسب، انبساط و انقباض حرارتی و برودتی از سری مواردی بوده که منجر به ریزش و جداشدن سنگ نمای ساختمان میشوند. در این روش نصب آجرنما، ملات آجرنما به صورت دوغابی پشت آجر ریخته می شود و روی دیوار آن را اجرا می کنند. در بیشتر مواقع جهت نصب چوب برروی نما، نمی توان از ملات های ماسه سیمان استفاده نمود. سیستم های به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ی 70 میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت .

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد منبع لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید