ده درس‌هایی درباره انواع نمای خشک که باید قبل از رسیدن به 40 یاد بگیرید

سرامیک فول بادی از معروف ترین انواع نمای خشک است به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. کانیهای مضر (کانیهای آهن) در برابر آب و هوا اکسیده شده و در نتیجه فرسودگی زودرس را به وجود میآورند. نمای سرامیک مشکل وزن را تا حدود یک چهارم وزن سنگ حل کرده است ولی مشکل پیوستگی سرامیک و نما به جز در موارد اندکی حل نشده است و با استفاده از روشهای نصب سعی در حل مشکل پیوستگی اجزای نما وجود دارد. موضوعی که در تربت حیدریه به چشم نمیخورد و اگر هرچه زودتر مدیران شهری شهرمان سعی در مدیریت چگونگی اجرای نماهای ساختمان های نوساز نکنند، دیرزمانی نخواهد گذشت که تربت حیدریه شهری با قدمت فرهنگی و تاریخی در کشور و خراسان بزرگ تبدیل به یک شهر رومی خواهد شد که بیتردید فرهنگ شناسان و تاریخ شناسان و یا مسافران را به تعجب وا خواهد داشت که چطور و چگونه یک شهر رومی در قلب خراسان سر بر آورده است. نمای بایرامیکس علیرغم مزایایی که دارد مورد استقبال جامعه مهندسین و پیمانکاران ساختوساز قرار نگرفته است چرا که این نما با بافت فرهنگی و سلیقههای ایرانی همخوانی ندارد و جلوه و زیبایی خود را ظرف مدت کوتاهی از دست میدهد.

دتایل اجرای نمای خشک

اما ایراد و اشکالی که در اجرای این طرح به وضوح دیده میشود، رشد بیرویه و لجام گسیخته اجرای نمای رومی است، که خود یک تهاجم فرهنگی محسوب میشود. این نما ساختاری خود ایستا دارد، وزن بالای شیشه بر روی لامل های مربوطه سنگینی می کند و بار مرده ای حاصل از وزن شیشه ها و بار انرژی های حاصل از باد ، طوفان و … این نما روی سطوح چرب، غبارآلود، ناهموار، مرطوب و همچنین مواقعی که هوا طوفانی و دارای گرد و غبار میباشد، قابل اجرا نیست. سیستم نمای خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زبالههای ساختمانی معمول و همچنین بدون ایجاد سرو صدامیباشد. هزینه زیرسازی نمای ساختمان آجری جدید : گاهی نمای آجری به طور مستقیم به روی سطح قابل اجرا نیست و لازم است که پیش از اجرا سطح زیرین آماده سازی شود، که خود شامل هزینه جداگانه ای است.  Th is  po​st has  be en gener​ated ᠎with behsaznama Con​te​nt Generat᠎or D᠎em᠎oversi on .

انواع اجرای نمای خشک

در حقیقت ، دلیل اصلی این سرامیک ها در جهان کاهش هزینه مصالح ساختمانی و هزینه های نگهداری ساختمان از نظر مصرف انرژی است. ورقهای آلومینیوم کامپوزیت در سال 1969 توسط کشور آلمان ابداع شد و به دلیل خاصیت های فیزیکی آن مورد استقبال قرار گرفت و بیشترین مصرف کنندههای آن کشورهای چین، روسیه و امارات هستند. درسیستم نمای خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم میشود سپس چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم میباشد، به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگهدارنده قرار گیرد. در نمای سیمانی روی رابیتس مخلوطی از پودر سنگ و سیمان قرار گرفته تا چسبندگی ملات نهایی به زیرسازی افزایش یابد. بنابراین در مرحله ی اول اگر می خواهید که قدرت پوشش دهی رنگ نمای ساختمان را افزایش دهید بهتر است یک آماده سازی اساسی بر روی سطح بستر انجام دهید که می تواند شامل حذف و پاکسازی ناخالصی ها، استفاده از دستگاه های سنباده زنی سطوح بتنی و حتی شستشوی آن ها از هرگونه آلودگی های روغنی باشد.

قیمت اجرای نمای سنگ خشک

یکی دیگر از انواع نماها، نماهای آجری هستند که شامل آجرهای رسی و آجرهای شیلی میشوند. این عمل و اقدام شهرداری در نماسازی اجباری ساختمان ها پسندیده و جای تقدیر دارد که باعث می شود دیگر شاهد نماهای خشک و خشن سیمانی و آجری در سطح شهر نباشیم و نماهای متنوع چشمان ببینده را نوازش می دهند. اکثر تولید کنندگان ورق کامپوزیت از یک نوار منطبق برای پنهان کردن شکاف ها استفاده می کنند. نمای کرتین وال از ترکیب پنل های شیشه ای مات و شفاف با قابهای آلومینومی سبک تولید و اجرا میشوند. آجر نسوز نما یکی از این محصولات می باشد که در بیش از ۱۰۰ ها طیف رنگی در کارخانه آجر نسوز تهران تولید می شود. ساخت بناها و ساختمان ها با بهره گیری از مصالح آجری، علاوه بر زیبایی ظاهری، باید بتواند آسایش و ایمنی ساکنین و شهروندان را فراهم آورد؛ که این مهم تنها با استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت، مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی آن محیط برآورده می شود. سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی انتخاب گردد مثلاً در مناطق سرد و مرطوب، سنگ باید دارای تخلخل بسیار کم باشد و گرنه ممکن است بر اثر یخبندان متلاشی شود یا در مکانهایی که امکان وزش طوفان شن وجود دارد، سنگ در معرض سایش بوده و باید مقاومت به سایش بالا داشته باشد.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نما دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید