ده روش‌های شگفت‌انگیز موثر برای اجرای نما

سرامیک در مقایسه با سنگ دارای وزن کمتری است که یک مزیت بسیار مهم برای این نما محسوب می شود. در روش سیستم نمای خشک وزن نما نسبت به نماهای سنتی به اندازی کاهش پیدا می شود که می توان از آن در ساخت برج های بلند مرتبه نیز استفاده کرد. همچنین سوراخ های موجود در بدنه، دارای مقدار زیادی از حجم نما هوا می باشد که همین موضوع باعث کاهش وزن پوشش نمای خشک می شود. این امر باعث می شود نمای خشک دارای گستردگی تنوع رنگ و بافت زیادی باشد . به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. از این رو ، نحوه ترکیب بندی فرم معماری و آفرینش طرحی خلاقانه که ضمن مدرن بودن ، همخوانی با معماری بومی شمیران نیز باشد، اولویت اول ما بود.

4 راه‌ها افزایش اجرای نما شما

جهت دريافت اطلاعات بيشتر با مشاورين ما در تماس باشيد. شرکت اپرا ایتالیا یکی از فعالترین و قدیمی ترین کارخانجات تولید محصولات چسب کاشی و سرامیک و پودر های بندکشی معمولی و مواد بند کشی ضد اسید و شب نما جهت پوشش های بیرونی و داخلی ساختمان و مواد آب بندی و ایزولاسیون های ساختمانی در شهر فورلی ایتالیا می باشد که در دهه ۱۹۷۰ شروع به فعالیت کرده و هم اینک در بازار ایتالیا دارای بهترین رزومه و سابقه فعالیت می باشد. نمای سرامیکنمای سرامیک یا همان نمای سرامیک خشک پرسلانی از سری روش های نصب خشک بوده که در آن جهت ایمنی نما و سبک بودن بار مرده از روش سنتی ملاتی و دوغ آبی استفاده نمی شود . در انواع نما که از مصالح متعدد با ضریب انبساط و انقباض متفاوت استفاده میشود، احتمال جدا شدن مصالح رویه نما از سطح زیرین وجود دارد که خطرات جبرانناپذیری را در صورت سقوط در پی خواهد داشت. نماهای خشک بیشتر در ساختمان های بلند سرویس های بهداشتی بیمارستانها آزمایشگاه ها بوستان ها اماکن ورزشی استفاده می شود که کارایی بسیار بالایی دارد. 3. برطرف کردن ناشاقولی: در صورت اجرای ناشاقول سازه و دیوارهای ساختمان ، به هنگام اجرای نمای ساختمان به روش ملاتی، مجبور هستیم به میرانی بیش از حد متعارف از دیوار فاصله بگیریم و این امر باعث افزایش ملات مورد استفاده برای نصب پوشش نما می شود.

اتصالات نمای خشک

قبل از اجرای نمای سرامیک خشک، متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و در نهایت باعث سقوط آن می شود که در این صورت خطرات جبران ناپذیری دارد. یکی دیگر از مسائلی که در سیستمهای سنتی معمولاً دیده میشود، به وجود آمدن شکافهای غیر همسطح میباشد که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از میزان کاری اولیه صورت میگیرد و معمولاً هم بدون خراب کردن قابل اصلاح نیست ولی در روشهای اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده (ملات) استفاده نمیشود، میتوان در موقع اجرا و حتی پس از تمام شدن کار به سادگی نسبت به میزان کاری خطاهای احتمالی حتی در حد میلی متر اقدام نمود و حتی طی سالیان بعد از استفاده نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگها یا سرامیکها و… اما در روش های اجرای نمای خشک ساختمان بدلیل آنکه از مواد سخت شونده مانند ملات استفاده نمی گردد می توان در حین یا حتی چس اجرا به سادگی نسبت به رگلاژ و تنظیم خطاهای احتمالی حتی در اندازه های حد میلیمتر اقدام نمود بگونه ای که طی سال های بعد نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک بخش های نما فراهم خواهد بود. ᠎This content has ​been created  with t​he  help  of behsaznama C᠎onte nt G enerat or DE MO.

سوال اینجاست که چرا این نما به نام نمای تهویه شونده شهرت دارد؛ شاید به دلیل خلق نوعی فشار هوا در منطقه ای خارج از نقاط تحمل بار دیوارهای ساختمان است. چهار چوب های نمای خشک از جنس چوب اشباع شده، فولاد یا آلومینیوم می باشد. مجري نماي خشک استفاده از اين نوع نما را بيشتر به کساني توصيه مي کنند که يک نماي تزئيني مي خواهند. مورد دیگری که قیمت تجهیزات و اتصالات نمای خشک را به لحاظ قیمتی نسبت به سایر انواع زیرسازی های نما بالاتر می برد استفاده از کلیپس های استنلس استیل یک طرفه و کلیپس استنلس استیل دوطرفه double side tape می باشد و همچنین به کار بردن براکت های آلومینیومی نمای خشک می باشد. گروه مهندسی نماهای خشک شابلون از سال 1390 با هدف مشاوره ،طراحی و اجرای انواع نمای خشک شامل کرتین وال ،سرامیک خشک، بتن اکسپوز، سنگ خشک، کامپوزیت آلومینیوم و …

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت دتایل اجرای نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید