ده روش‌ها توییتر نما سرامیک من را نابود کرد بدون خروج من متوجه شدم

با پیدایش و تولید سرامیک های مخصوص نما به خاطر قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردشان بسیاری دوست دارند که از این متریال در نمای بیرونی ساختمانشان استفاده کنند. برای نصب با این روش باید کاشی قابلیت جذب آب را داشته باشد تا شما بتوانید از ملات های قدیمی مانند دوغاب سیمان استفاده نمایید. سرامیکی که با این روش نصب می گردد می بایستی قابلیت جذب آب در پشت آن وجود داشته باشد. طرح سرامیک نما در روش نصب این سرامیک نما تاثیرگذار است. همچنین استفاده از مصالح مقاوم در برابر فرسایش و آلودگی، یک الزام است و در مقابل، باید از نصب علائم، نماد و مجسمه های اشاعه دهنده تفکرات دینی و ضد فرهنگی پرهیز شود. بدین شکل که طرح سرامیک نما در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری متفاوت می باشد.در واقع در طراحی نما با پیشرفت تکنولوژی دست معماران و مهندسین باز تر شده است. بدین منظور باید قطعات، اجزاء و اتصالات نما توانایی تحمل بارها و جابجایی های نسبی وارد بر آن را تحت اثر عوامل مختلف داشته و پایداری خود را حفظ نمایند. در این روش با استفاده از ملات چسب کاشی را می نما های خشک چسبانند. در این مدل اجرای نمای سرامیک ساختمان، ملات وجود ندارد. Data w as gener at​ed by G᠎SA C ontent Generator DE MO᠎.

ی کامپوزیت اجرا می شده است.

نوع بنا نیز در انتخاب طرح سرامیک نما تاثیرگذار است. در انتخاب سرامیک برای اجرای نما به چه فاکتورهایی باید توجه کنیم؟ کاشی کار باید در این زمینه خبره باشد و با توجه به گستردگی این علم باید بتوانند مناسب با نوع ساختمان و نوع کاربری آن بهترین شیوه کاشی کاری را در ساختمان به کار ببرد. اجرای نمای سرامیک خشک را در ساختمان هایی می بینیم که در مدت ها قبل در ساختمان هایی با همان کاربری نمای کامپوزیت اجرا می شده است. نمای سرامیک خشک امروزه برای کاربری های مختلفی از جمله تجاری، اداری، مسکونی، اداری-تجاری، ایستگاه ها، پایانه ها و… در این سیستم، سرامیک خشک به وسیله قطعات آلومینیومی کلمپ بر روی ریل های آلومینیومی نصب می شود. پس از ایجاد شیار در پشت سرامیک ها، کلمپ ها با برجستگی های خود از طریق چسب داخل این شیارها محکم می شوند.در مرحله آخر، سرامیک ها به واسطه کلمپ ها روی ریل های زیرسازی پیچ می شوند. مصالح سنگی دارای رنگ های متنوعی می باشند. برای اینکه کار تراشکار نما راحت تر شود،بهتر است سنگی را انتخاب کنیم که به راحتی برش بخورد. This data h as  be en written  by behsaznama Con᠎tent  Genera᠎tor DE MO᠎!

مزایای اجرای نما

سرامیک برای اجرای نما دارای تنوع طرحی و رنگی متفاوتی است که این باعث می شود توجه هر سلیقه ای را به خود جلب کند. نمای ساختمان نقش بسیار زیادی در این خصوص ایفا می کند. معمولا سبک های کلاسیک به کوچکترین جزئیات بیشترین اهمیت را میدهند و هماهنگی زیادی بین قسمتهای مختلف سبک های کلاسیک دیده میشود مثلاً یکی از مدل های جدید از اجرای نمای رومی ساختمان استفاده از رنگ سفید برای بخشهای پنجره ها و همینطور تاج ساختمان است، شیارها و زاویه های به کار برده شده معمولاً جزئیات بالایی دارند. بنابراین اگر پول کافی برای خرید یک اتومبیل خوب از این کارخانه را ندارید، تنها کافی است خرید اقساطی ماشین های گروه بهمن را به عنوان راهکار در پیش گیرید. اجرای نمای کامپوزیت اغلب در ساختمانهای بزرگ و در سطح های سلب و یکپارچه متداول است. کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰ نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت. This c onte​nt has ​been g enerat​ed wi th behsaznama C​onte nt Gener​ator DE​MO᠎.

اجرای نما راهنماها و تجربه‌ها

اصول کاشی کاری نمای بیرونی ساختمان : در کاشی کاری نمای ساختمان یکی از موارد بسیار مهمی که مجری نما باید به آن توجه کند نحوه بندکشی می باشد که باید با ظرافت تمام انجام شود. یعنی هرچه در اجرای نما سرامیک ساختمان مجری نما به ریزه کاری ها و اصول اولیه و تخصص آن توجه داشته باشد هم نمای زیباتری برای ساختمان خواهیم داشت هم طول عمر سرامیکی که در اجرای نما بکار برده شده است بیشتر می شود. در این سیستم، شیارهایی مخصوص توسط دستگاه شیارزن مکانیکی در پشت سرامیک ها در دو جهت مخالف هم ایجاد میشود. اتصالات کیل، اتصالات مکانیکی مخفی بدون نیاز به چسب هستند. نمای سرامیک خشک از جدیدترین نماهای ساختمانی است و اجرای آن نیاز به افراد متخصص و کاردان دارد. این مسئله در مورد مصالح ساختمانی و رویه های نوین دیگر مانند HPL، کورین و ترمو وود نیز صادق است. از آنجایی که هیچ گونه متریال چسبنده ای در زیرسازی استفاده نمی شود و نما کاملا خشک اجرا می شود، می توان تضمین کرد که به هیچ عنوان پنل های سرامیکی از نما جدا نمی شوند. در روش سنتی که یک روش وقت گیر است بایستی دقت کرد تا اتصال بین ملات و کاشی محکم باشد در غیر این صورت با وارد شدن ضربه کوچکی به ساختمان و یا شوک حرارتی، کاشی از نما جدا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید