ده عادات بسیار کارآمد نمای خشک

از این جهت می توان این نما را عایق صوتی و حرارتی در نظر گرفت. مرحله بعدی یا مرحله چهارم اجرای نمای رومی مربوط به نصب سرستونها است، معمولاً سر ستونها نیاز به سنگ زیادی دارند که البته هزینه و زمان بالایی در بر خواهند داشت، این قسمت می بایست توسط استادکاران صورت بگیرد و معماری که برای اجرای سرستونها انتخاب می شود علاوه بر مهارت بالا می بایست شرایط را هنرمندانه پیش ببرد. که در این مرحله سازنده برسی میکند و تصمیم می گیرد که از چه مصالحی قرار است استفاده کند. در طرف نما بر روي لايه آلومینیومی یک لایه استر قرار دارد و بر روي آن پوشش رنگ (PVDF) و بر روي آن فیلم محافظ جای می گیرد. فایل های تمرین با رویت ۲۰۲۲ تهیه شده است و نمونه ی تکمیل شده نما به عنوان یک مرجع کامل در اختیارتان قرار می گیرد تا در صورت لزوم با مراجعه به آن به رفع اشکال بپردازید. This h᠎as been cre ated wi​th t he he​lp ᠎of behsaznama Con​tent G​en erator  Dem ov ersi on᠎.

چیزهایی که دوست ندارید در مورد نمای خشک و چیزهایی که دوست خواهید داشت

نماهای خشک قابل بازیافت هستند ، بدین ترتیب می توان پس از نصب آن ها بر روی نمای ساختمان ، آن ها را جمع آوری کرده و مجددا مورد استفاده قرار داد که این کار موجب کاهش حجم ضایعات ساختمانی خواهد شد . نما سازي مبين شخصيت سا ختمان و از منظر زیبایی محیط مورد توجه است. آنچه که در نگاه اول به یک ساختمان باعث جلب توجه میشود، نمای ساختمان میباشد. نمای ساختمان در قالب یک پوسته که با هدف محافظت از فضاهای داخلی و زیبایی بنا تعریف می شود که با توجه به اقلیم منطقه ای، سهولت دسترسی به مصالح بومی، سلیقه طراح و توجه به بودجه اختصاص یا فته به پروژه با مصالح مختلف طراحی و اجرا می شود. همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است ، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. Po​st has been cre ated ᠎by G SA Con᠎te​nt​ G en​erator  DEMO!

طرح نمای خشک

هزینه های بازسازی و ترمیم در صورت نیاز کمتر از روش سنتی است. با پیشرفت فناوری در سیستم نمای خشک به جای استفاده از مصالح سنتی مانند آجر، ملات تک لایه، خشت و … مواد و مصالح زیادی نظیر ؛ سنگ اسلبکو ، سرامیک ، کاشی ، سفالینه ، کرتین وال ، صفحات آلومینیوم کامپوزیت و … در بسیاری از نماهای مغازه ها و فروشگاه های تمامی شهرها مشاهده می شود که با اجرای نمای کامپوزیت طرح و نماهایی شیک و خاص را به وجود آورده اند. بدین ترتیب تصمیم گرفتم در رابطه با طراحی و مدلسازی نمای سرامیکی با رویکرد مدلسازی اطلاعات ساختمان BIM آموزشی تهیه کرده وآن را به تمامی طراحان معماری در سراسر کشورم تقدیم کنم. بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره نمای ساختمان خود،حتما از مشاوره نمای ساختمان استفاده کنید و طراحی و اجرای نمای مدرن ساختمان را به کارشناسان ماهر این نحوه اجرای نمای سنگ خشک زمینه بسپارید. بهتر است در پشت این سرامیک ها لایه توری پلاستیکی و یا فلزی قرار بگیرد تا در صورت شکسته شدن از سقوط آنها جلوگیری شود. چرا که سرامیک مخصوص نما در پوسته های سرامیکی با سرامیک عادی دیوار و کف متفاوت است و در صورتی که قرار است با ملات نصب گردد حتما باید قابلیت جذب در پشت سرامیک وجود داشته باشد و اگر در ارتفاع نصب می شود حتما به نما اسکوپ گردد.

به همین ترتیب، ساختمانهای امروز می باید نمایش دهنده عصارة فكری و تكنیكی عصر حاضر یعنی تكنولوژی باشد. معماری مدرن که معماری مدرنیست نامیده می شود ، سبکی است که به دهه ۱۹۰۰ برمی گردد. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. تجهیزات مورد نیاز این روش از اجرای نمای سرامیک خشک ، سرمته و انکر می باشد که توسط این شرکت تولید می شود. یکی از گزینه های تجهیزات نمای خشک این عایق است. عمدهترین این موارد عبارتند از استیل، آلومینیوم و گالوانیزه، مصالح رویه نما شامل انواع سنگ و سرامیک خشک، آجر و شیشه نیز پروفیلهای آهنی و… مصالح و موادی که در طراحی و اجرای نمای خشک سرامیک مورد استفاده قرار میگیرند، دارای تنوع بالایی هستند. در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان کار می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. Th᠎is da​ta has be​en do ne by G SA Content Ge ne᠎rato᠎r DE MO.

دیدگاهتان را بنویسید