ده نکته با سرامیک پرسلانی

در این خصوص می توان گفت که آجر شاموتی نسوز از بهترین گزینه های داشتن یک نما آجری ویلایی مستحکم و شیک می باشد. این نما می تواند دعوت کننده باشد و از همان لحظه اول با ایجاد یک حس خوب در بیننده یا ارباب رجوع به خصوص در ساختمان های اداری باعث موفقیت شما باشد. رنگ قرمز یکی از اصلی ترین رنگ ها در سبک کلاسیک به خصوص نمای ترکیبی رومی است. این روش یکی از بهترین روش های نصب آجر است؛ زیرا در مقابل متغیرهایی همچون زلزله و شرایط آب و هوایی از استحکام بالایی برخوردار است. در روش خشک امکان شکسته شدن سرامیک ها به حداقل خواهد رسید. نمای آجری خشک به وسیله یک سازه فلزی و پیچ و مهره های لازم روی دیوار نصب می شود. نمای ساختمان اگر به درستی زیرسازی نشود، احتمال تخریب دارد و در صورت تخریب شدن ضمن ایجاد ظاهر زشت، باعث میشود که باران و رطوبت به قسمت های زیرین سازه نفوذ کرده و آن را فرسوده کند. در داخل مزار کوروش ضلع سمت راست ورودی (دیوار جنوب غربی) نیز محرابی ایجاد گردیده که آیاتی از سوره فتح و اسما جلاله در آن دیده میشود. Th is po st was w ri tten  wi th t he he᠎lp ​of G SA᠎ Conte᠎nt Gen᠎er ator Demoversi​on​!

نمای خشک در ایران

البته در برخی موارد دیده شده است که برای کف استخر از سنگ هایی مانند گرانیت استفاده میشود. آن دسته از از طراحان ساختمانی که به خوبی قادر هستند ای نما را روی ساختمان اجرا کنند با روش ها و نوع متریال های به کار برده شده در این نما آشنایی دارند. در این روش ها گیره های فلزی نگهدارنده بر روی پروفیل های فلزی قرار می گیرند, نصاب نمای سرامیک خشک اما پس از اتصال سنگ به گیره بر روی سطح کار نمایان می شوند. سپس صفحات سرامیک از طریق قطعات نگهدارنده کلیپسی به پروفیل های آلومینیومی متصل می شوند. در این سیستم از انکروبراکت های مخصوصی استفاده میگردد که هیچ کدام از قطعات اتصال قابل رویت نیستند. این قطعات به صورت پیش ساخته و در اندازه، طرح و رنگ­های مختلف قابل سفارش و اجرا هستند. سابقه ساخت سرامیک به صد ها سال پیش بازمیگردد. باقیمانده مسجد و ستونها پیش از برپایی جشن شاهنشاهی در دهه پنجاه جمعآوری شد و به محل کاخ انتقال یافت. در همین راستا دو محوطه تپه رحمت آباد و محوطه پوزه سرخ (نام محل) یا محوطه ۷۳مورد شناسایی قرار گرفت که دارای سفالهای شاخص این دوره میباشند. اما برای مناطق بارانی و رطوبتی بهتر است که از محلول نانو آجر استفاده شود تا از شوره زدن آن جلوگیری و عمر نمای سنتی آجری هم افزایش یابد.

چگونه میتوان تغییر به بهتر با سرامیک پرسلانی در 10 دقیقه

برای داشتن انواع نمای آجری بدون شوره و ماندگاری می توانید از محلول نانو آجر استفاده نمایید. تا اینجا با انواع نمای آجری جدید که شامل نمای آجری مدرن، سنتی، کلاسیک، خشک و ویلایی می باشد آشنا شدیم. خوشبخاته نمای آجری به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهد و به راحتی با سایر متریال ها ست می شود. در طراحی انواع نمای آجری جدید ترکیب با سایر مصالحی همچون چوب، کامپوزیت و سنگ، نمای بسیار جذابی را ایجاد می کند. همچنین نمای آجری خشک نسبت به سایر روش ها عمر بیشتری دارد. سرامیک پرسلانی زیر مجموعه ای از تایل های سرامیکی است با این تفاوت که در دمای بالاتری (نزدیک به ۱۴۰۰ درجه سلسیوس) نسبت به تایل های رایج پخته و با فشار زیاد تولید می شوند. همانگونه که از نام این مدل سرامیک پیدا است، سرامیک خشک مجوف دارای سوراخ هایی در ساختار خود می باشد و به همین دلیل عایق صوتی و حرارتی مناسبی برای نما های ساختمانی است و همچنین وزن کمتری نسبت به نمونه های دیگر داشته و بار مرده کمتری به ساختمان وارد می نماید. در نزدیکی آرامگاه کوروش سازهای مشتمل بر حیاتی به وسعت ۲۰۸ مترمربع است که به صورت نامنظم از سنگهای سفید ربودهشده از کاخهای پاسارگاد ساختهشده و نیز ایوانی به پهنای ۳۰٫۳ متر با جرزهای سنگی نامنظم و چهار گوش با اتاقهای کوچک و بزرگ در پشت آن دارد.

᠎Content h​as been cre​ated with t he  help  of behsaznama C on᠎te᠎nt Generator  Demov er sion.

قطعات نمای خشک

علاوه بر این، یک ساختمان بدون زیرسازی نما میتواند برای جان عابران پیاده نیز خطر آفرین باشد. این محدودیت ها بیشتر شامل رنگ و طرح آنها بود اما علاوه بر محدودیت طرح و رنگ دارای معایبی نظیر مقاومت کم در برابر سرمازدگی و از بین رفتن جلا به مرور زمان را نیز شامل می شوند. مهم ترین بخش یک ساختمان، نمای ساختمان است؛ که علاوه بر زیبایی بصری، مقاومت زیادی در برابر تاثیر رطوبت بر بخشهای داخلی ساختمان دارد. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. شاسی کشی نمای آجری میتواند به صورت سنتی و با استفاده از ملات سیمان و یا اینکه به صورت خشک انجام گیرد. از عمده دلایل ریزش سنگ نماها تفاوت ضریب انبساط سنگ و سیمان و همچنین استفاده زیاد از سیمان خشک برای سریع تر خشک شدن و یا عدم اجرای صحیح اسکوپنما نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید